"Ya Allah, kenapa ni Zack!?", Cik Nah terkejut melihat keadaan Zack.
" Sikit aje ni ",
Zack melabuhkan punggung di sofa.
" Kamu gaduh ke ?", soal Cik Nah lagi.
"Takde pape , Zack okay lah Cik Nah", ujar Zack.
" Haish , tunggu sini. Cik Nah ambil ubat", Cik Nah beredar ke dalam bilik.
"Kenapa ni Zack?", soal Humaira sambil mengambil ubat ubatan dari tangan Cik Nah.
Selepas Cik Nah beredar dan pergi ke dapur , baru lah Zack buka cerita.
" Farhan dah mengamuk", ujar Zack.
"Sebab Humaira?",
Zack mengangguk.
"And , ada satu lagi sebab",
" Sebab apa ?",
"Sebab dia dah tau siapa yang bantu perangkap dia ",
" wait perangkap? Perangkap apa ni , Humaira tak faham", soal Humaira yang hairan.
"Gambar Zetty berdua dua dengan Farhan dalam bilik tu , gambar tu gambar betul. Cuma itu semua perangkap , Zetty yang goda Farhan dulu. Lepas tu ada seorang lelaki ni tolong angkat Farhan, and send gambar tu dekat Humaira", terang Zack panjang lebar.
"Haish , tak percaya lah. Zetty tu lawa , and Farhan tu Mafia , mustahil lah takkan dia orang tu tak pernah ada apa apa sebelum ni",
Zack mengeluh.
" Humaira nak cakap yang Zack tipu lah ni ? Tak percaya cakap Zack? ",
" Haish , bukan tak percaya",
"Abis tu?",
Humaira terdiam kelu tak tau nak cakap macam mana.
Bagaimana kalau benar apa yang Zack cakap? Ni semua perangkap, and kalau ni semua bohong? Macam mana pula?
" Habis tu , Zack tau ke siapa lelaki yang bersubahat tolong Zetty?", soal Humaira.
"Erm.....tau",
" Siapa? Zack kenal ke?",
"Ni", jari telunjuk nya diarahkan ke arah dia.
" Apa? Ha?",
"Sebenarnya , Zack lah yang tolong Zetty",
Zack serba salah.
"What!? Zack tipu kan?",
" Ya Allah , betul. Zack yang bersubahat dengan Zetty. Zack menyesal sangat sangat",
"Farhan tu sepupu Zack sendiri tau , kenapa nak buat kami macam ni?",
Soalan Humaira dibiarkan tak berjawab.
Humaira bangun , selepas campak ubat ubat tu terus Humaira berlari ke dalam bilik.
Air mata nya mengalir deras.
" Arghhhhh !!!!!!!", jerit Humaira.
Satu rumah terkejut dengar Humaira terjerit macam orang kena sampuk.
"Humaira !?? Kenapa ni??", soal Cik Nah.
Pintu bilik diketuk ketuk , tapi sayang. Pintu bilik dikunci dari dalam.
Humaira terus menangis teresak esak.
Dia memandang diri nya sendiri di dalam cermin meja solek.
Ber t shirt , berkain batik , rambut diikat tinggi.
Biasanya ibu ibu berpantang akan macam ni ,
Tapi aku ? Pantang sekejap saja , anak aku takde. Bisik Humaira dalam hati sendiri.
Tangisan nya semakin kuat. Sampai Cik Nah risau.
Dia memandang sinis kearah cermin itu.
Tanpa sedar , dia berlari dalam keadaan berkain batik itu. Meluru ke arah cermin dan ..
Pangggg
Bunyi kaca pecah.
" Ya Allah ! Humaira !! Bukak pintu nii!!", Cik Nah menggegarkan pintu.
Zack yang tadi tak peduli, kini turut membantu membuka pintu.
Cermin itu sudah pecah , dan sebahagian nya telah retak.
Berdarah darah penumbuk Humaira.
Sakit dari tumbukan itu tak dirasa , sakit dan luka di hati lagi pedih.
Tiba tiba pintu dapat dibuka setelah Cik Nah dapat menemukan kunci pendua.
"Ya Allah ! Apa Humaira buat ni!!?", Cik Nah terus berlari mendapatkan Humaira yang sudah tersandar di dinding dengan tangan berlumuran darah.
..
.
.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...