SEASON 2 PART 45

617 46 4
                                    

"Ya allah apa yang aku dah buat ni", Farhan meraup wajahnya. Rancangan nya memang hendak buat Tabby keguguran. Tapi dia tak sampai hati. Jadi dia halang Tabby.

Tapi ini pula jadi nya , Tabby hampir keguguran. Mujur tiada apa yang jadi pada kandungan Tabby.

"Tabby , kau dah sedar?", soal aku setelah Tabby tersedar. Wajahnya pucat lesu , mungkin akibat kehilangan darah yang banyak.

Jujur aku katakan yang Tabby sekarang lain dari pertama kali kami bertemu. Dulu dia nampak menawan , tapi sejak dia mengandung. Dia mula nampak susut berat badan dan selalu tak bermaya. Kadang kala kesian kan dia , tapi tulah. Dia pun turut salah , siapa suruh goda aku mula mula dulu?

Tabby hanya mengangguk.

"I'm sorry", ucap aku padanya.

"Anak I macam mana?", soal nya.

"Kandungan You okay ", jawab aku.

Tabby mengangguk kepala. Sesekali kedengaran dia mengeluh. Tak jawab pun sama ada dia maafkan aku atau tak.

"Aku ingat nak gugurkan kandungan kau terus. Tapi kenapa kau sayang sangat dengan anak tu?", soal aku. Aku pelik , ramai perempuan jahat yang aku kenal tak hairan langsung dengan anak mereka. Gugurkan tu pun sudah menjadi perkara biasa bagi mereka.

"I sayang anak dalam kandungan ni. Sebab tu I nak besarkan dia. You ingat I jahat sangat sampai nak gugurkan budak ni ke?", jawab nya.

Aku terdiam. Bodoh sangat aku sampai sanggup nak cuba bunuh budak yang tak bersalah ni.

Budak ni anak aku.

Anak aku ke?

"Okay. Straight to the point , budak ni anak I ke Tabby!?", soal aku. Ingin kan kepastian.

"Ouh please Farhan , berapa kali I kena explain pada You? Budak ni anak kita! Faham!?", jelas Tabby dengan marah.

"Ya allah , serabut lah aku!", ujar aku lagi.

"You tak perlu nak rasa serabut , now apa yang perlu You buat adalah tinggalkan I. I akan pergi besarkan anak ni sorang-sorang",

"You rasa datin akan bagi ke?",

"Datin tu bukan my mom , so jangan nak masuk campur",

Tanpa berfikir panjang aku terus membuat keputusan. Dengan harapan kali ni keputusan aku betul.

"Tabby , I akan bertanggungjawab atas apa yang kita dah buat. I dah buat keputusan nak jaga anak ni , and I nak jaga You", ucap aku.

Tabby terdiam.

Aku pun turut terdiam. Humaira melintas dalam fikiran aku. Sudah sediakah aku nak terima orang lain dalam hidup aku.

Betulkah aku akan jaga Tabby dan anak kami??

Dalam hati ni hanya ada Humaira dan Khadeeja. Macam mana aku nak terima orang lain dalam hidup aku?

evil-doerWhere stories live. Discover now