SEASON 2 PART 23

489 33 1
                                    

"Kau ni dari tadi resah semacam je da kenapa?", soal Farhan pada Zack.

"Aku nak cuba call someone , tapi tak dapat", ujar Zack sambil cuba telefon number yang sama berulang kali.

"Telefon dia mati barangkali",

"Takkan lah , risau pula aku", ujar Zack.

"Risau semacam dah kenapa? Ke kau ada simpan perempuan ni?", usik Farhan.

"Eh kau ingat aku macam kau ke? Simpan perempuan lain belakang Humaira", Zack pula memerli Farhan.

Lain muka Farhan di buatnya. Terasa lah tu. Kalau dia tak buat takkan terasa betul tak.

"Haa kenapa muka kau lain , mesti kau ada simpan perempuan lain belakang dia kan?",

"Ha betul lah tu , betul. Macam mana kau tahu?", soal Farhan buatkan Zack terdiam.

"Kau ni biar betul Farhan , kau ada simpan perempuan lain belakang Humaira?", soal Zack lagi. Alang alang dia dah cakap macam tu lebih baik dia terus korek rahsia daripada Farhan.

"Ni lahh , yang kauu tak tauu",

"Apa yang aku tak tahu?",

"Aku dah terlanjur", jawab Farhan.

Zack terdiam. The f*ck dia boleh mengaku macam tu je. Macam tak ada rasa bersalah.

"Kau terlanjur? Dengan siapa?", soal Zack.

"Dengan kakak tiri Maira , Tabby. Kami ada kerja dengan abah. Time tu lah kami mula kenal. Dia goda aku dulu , takkan salah aku pulak", terang Farhan.

"Astaghfirullahalazim , apa kau ni. Kau tahu kan zina tu berdosa. Lepas tu kau curang lagi , boleh kau kata takkan salah kau pulak?", bebel Zack.

"Eh Zack , aku ni nak jumpa kau sebab nak ceritakan suma nya dekat kau tau. Bukannya nak dengar kau berceramah apa semua", marah Farhan.

"Sejak bila kau teruk macam ni , terlanjur lah bagai. Kesian dekat Humaira. Kalau kau tak fikir tentang dia , cuba lah fikir anak tu",

"Deeja , naseb baik dia kecil lagi tau", bebel Zack lagi.

"Kau tau tak sebenarnya , aku balik sini dengan Humaira", Zack membongkar kan rahsia.

"Whatttt!!!!", tengkin Farhan.

"Macam mana dia boleh dengan kau?? Bukan dia kata dia pergi Jeju dengan kawan?!",

"Untuk pengetahuan kau , aku menghilang selama ni dekat Korea. Haritu aku terserempak dengan Humaira dekat airport. Jadi aku teman dia sebab dia keseorangan dekat sana dengan anak dia",

"Baru baru ni dia syak kau sesuatu. Jadi dia minta aku teman kan dia balik ke Malaysia",

Farhan semakin cemas. Kenapa perlu sekarang nak balik.

"Anak kau kawan aku jaga dekat sana. Nenek dia pun ada jaga kan. Humaira sekarang dekat Johor. Singgah rumah Datin Rosmah", terang Zack panjang lebar.

"Kau biarkan wife aku pergi rumah mummy?!",

"Dia ingat kau dekat sana! Sebab kau cakap nak ke Johor!",

"Kau tau tak sekarang ni kami ada konflik dengan daddy. Daddy tak pernah suka dengan Humaira. Kalau Daddy jumpa Maira memang tak selamat budak tu kau tau tak!!", tengking Farhan sambil mengetuk meja.

"Kau tak perlu nak salahkan aku atau marah aku. Kau salahkan diri kau sendiri. Kau yang buat dia syak sesuatu dari kau dan balik ke sini tergesa-gesa. It's all your fault!", marah Zack.

"Sekarang ni aku dah rasa tak sedap hati ! Kau call Humaira pun tak jawab kan!?",

"Yaa" , jawab Zack serba salah. Agaknya kalau dia temankan Humaira ke Johor mesti tak jadi begini.

"Abah kena tahu pasal ni",

"Then dia tahu kau ada hubungan sulit dengan Tabby"

"EH KAU SENYAP LAH! serabut tahu tak!", tengking Farhan lagi. Naik angin apabila di perli oleh Zack.

"So sekarang kau nak buat apa?",

"Sekarang aku akan kumpulkan budak budak Tansri Kamal , dan hantarkan dekat sana. Aku tak rasa Maira akan selamat", jawab Farhan.

Zack mengeluh berat.

Sudah jadi begini baru nak ambil berat pasal Humaira.

evil-doerWhere stories live. Discover now