Selepas memberi salam terakhir, Farhan terus mengangkat tangan berdoa kepada allah.
Humaira sebagai makmum hanya mengikuti langkah Farhan sebagai imam nya.
Lama juga Farhan berdoa , sampai satu ketika dia berhenti berdoa.
"Aamiin", dia menekup mukanya. Begitu juga dengan Humaira. Hati Humaira rasa begitu bahagia, bahagia yang tak pernah dia rasakan sebelum ini. Sebelum sebelum ni Farhan juga menjadi imam nya tapi pada malam ini rasa lain. Rasa seperti pengantin yang baru sahaja bernikah.
Farhan berpaling ke belakang , berlutut menghadap Humaira. Jantung Humaira berdegup kencang seolah olah nak meletup. Kenapa lah rasa bahagia lain macam hari ni. Lihat Farhan dengan baju jubah dan songkok nya buatkan Maira tenang menatap wajah tampan suaminya itu. Meskipun sudah memasuki lingkungan 30 an.
Farhan menghulurkan tangan nya, Humaira menyambut dan salam dengan Farhan.
Farhan tergelak kecil.
"Kenapa abang gelak? Saya tak buat lawak tau", Humaira mencebik. "Tangan awak tu mengigil sejuk kenapa? Takut dengan saya ke?", usik Farhan buatkan Maira gugup lagi.
"Mana ada, buat apa saya nak takut", jeling Humaira. "Yeke, saya ingat kan awak takut kalau saya nak unboxing awak malam ni", tangan Farhan perlahan lahan merayap ke belakang kepala Humaira. Manakala tangan nya yang sebelah lagi memegang erat kedua tangan Humaira membuatkan tangan Humaira terkunci dan tak mampu menghalang perbuatan Farhan.
Jari jemari Farhan lekas membuka ikatan tali belakang telekung. Dengan perlahan-lahan dia melucutkan telekung itu dari Humaira. Tinggal lah Humaira dengan anak tudungnya dan baju tidur nya.
"Abang ni kenapa? Buang tabiat ke?", bebel Humaira sambil cuba melepaskan tangan Farhan dari memegang nya.
Farhan diam tidak membalas.
Tangan nya gatal melepaskan anak tudung Humaira lalu melepaskan ikatan rambut nya. Maka terlihat lah rambut Humaira yang hitam bersinar di bawah cahaya lampu.
"Kan cantik macam ni , seksi depan abang aja", ujar Farhan.
"Macam ni pun seksi ke?",
"Haah seksi sikit, kalau nak seksi lagi abang boleh tolong", usik Farhan sambil cuba mencium bibir mulus Humaira.
Humaira mengelak, "Abang ni, kut ye pun lipat lah sejadah dengan telekung ni dulu", perli nya.
Farhan tergelak kecil. Dia bangun dari sejadah lalu melipat sejadah bersama telekung milik Maira.
"Haa! Nak kemana tu?", soal Farhan setelah nampak Humaira cuba melarikan diri semasa dia sibuk menyediakan tempat tidur.
"Haaa, Maira nak gosok gigi and cuci muka", Humaira sengaja memberikan alasan.
Farhan mengangguk faham. Humaira terus berlari masuk ke bathroom dan mengunci pintu dari dalam.
HUMAIRA's pov
Apa jadi dengan suami aku ni? Buang tabiat ke? Kejap bukan Farhan saja yang buang tabiat aku pun sama. Rasa macam baru sahaja kahwin. Rasa malu malu makin teruk.
Aku membuka paip dan sengaja biarkan air mengalir deras. Karang nampak sangat yang aku sengaja mengelak dari Farhan.
"Sayang, kenapa lama sangat tu?", soal Farhan dengan lantang dari luar. Aku menelan air liur. Perasan gugup hadir kembali tangan pula mengigil perlahan.
"It's okay , Maira husband kau sendiri je pun. Lebih 2 tahun dah kau hidup dengan dia bersama. Kenapa perlu nak gugup?", soal aku sendiri.
"Ya betul kenapa perlu nak gugup, suami sendiri je pun", pintu bathroom tiba tiba dibuka dari luar. Kelihatan Farhan tersengih tidak malu dengan hanya berseluar tidur dan tidak memakai baju.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...