Humaira terjaga dari tidur apabila terdengar suara riuh rendah Farhan dan Khadeejah bergurau-senda di dapur.
Dia bangun dari tidur , cuci muka dan sebagainya lalu turut serta bersarapan bersama anak perempuannya dan suaminya.
"Amboi rajin abang buat kan sarapan?", Maira tersenyum. "Alang alang abang bangun awal , abang siapkan lah breakfast sekali", Farhan tersengih. Pancake yang dah nak hangus dalam pan tu di angkat dan diletakkan di pinggan kecil.
"Abang pergi mana tengah malam semalam?", soal Maira.
Farhan menelan air liur. Tak tahu pula Maira perasan yang dia keluar tengah malam semalam. "Abang keluar dengan Zack , urusan kerja abang. Kan abang nak kerja dekat sini supaya dekat dengan Maira", tipu Farhan.
Farhan bab bab menipu memang bijak.
"Abang tipu , jangan berani tipu Maira lagi eh", Humaira memberikan amaran. "Takkan lah abang nak tipu , betul abang keluar dengan Zack", jawab Farhan.
Humaira meng hurm kan sahaja sambil mengidupkan televisyen.
"Misteri pagi ini , seorang wanita berumur 50 an terkejut dengan penemuan janin bayi yang di gantung kan di tombol pintu rumah nya bersama nota dari anak nya. Apa yang lagi menakutkan, janin bayi tersebut di gantung seperti keychain dan juga ditinggalkan bersama nota yang ditulis menggunakan darah. Pihak berkuasa masih mencari siapakah dalang disebalik kejadian ini", Farhan cuba sembunyikan senyuman sinis nya dari Maira. Rancangan nya berjaya.
Tapi tidak sangka sampai masuk ke berita korea.
"Ya allah , bang. Itu kan Ro Na , mak nya Tabby!?", Humaira terkejut. Mula lah rasa syak wasangka pada suami nya itu.
"Abang , mana tabby!?", soal Humaira.
"Mana abang tahu , lepas tahu yang dia tipu abang dia lari. Tak tahu lah mana pergi", jawab Farhan sambil duduk di sebelah isterinya itu.
"Betul ke? Abang jangan buat benda bukan-bukan eh. Humaira tahu Tabby pregnant , ni tiba tiba jadi macam ni dekat mak dia", bebel Humaira.
"Sayang , cuba jangan fikir bukan-bukan. Abang tak buat apa apa serius. Takkan lah abang sanggup buat semua tu dekat baby yang tak salah apa apa", temberang Farhan lagi.
Humaira buat muka meluat.
"Sekarang ni , Humaira kena fikir tentang family kita je. Tak payah lah nak sebut sebut pasal arwah Tabby lagi",
"Wait , arwah!?", soal Humaira.
Farhan terlepas cakap. Kenapa lah dia macam ni. Selama dia menjadi mafia dalam keluarga nya tak ada dia terlepas cakap tentang rahsia rahsia kerja nya.
Depan isteri mengada pula.
"Arwah Tabby abang? Abang jawab lah!", Humaira menarik Farhan apabila dia cuba untuk melarikan diri.
"Tak maksud abang , abang kan benci Tabby tu yang terlepas cakap arwah. Abang nak dia mati , tapi abang tak bunuh dia lagi tau. Ha dia hidup aman sejahtera cuma tak tahu dia dekat mana", Farhan mengangkat tangan seolah olah bersumpah tidak tahu apa apa tentang Tabby.
"Sayang makan sarapan ni cepat okay, nanti abang hantar pergi kelas. Cepat breakfast", pujuk Farhan.
Berpeluh rasanya , hampir hampir sahaja kantoi.
1.just nak minta maaf sbb author dah jarang update , maklumlah dah start sekolah semula
2. author baru je tukar username from @pikachunojams to @queenrubybee
3. cerita ada ending , sabar sayang.
4. Don't forget to vote ,
5. ada lagi story lain yang korang boleh baca ( queen bee , mafia ) sementara tunggu author berzaman nak update
skali lagi sorry sbb jarang update , sian korang kene ghosting dgn author.🥺
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...