"Morning sayang", Farhan mencium dahi isterinya yang baru bangun dari tidur itu.
"Morning abang , saya terlepas solat subuh ke?", soal Humaira sambil menggosok matanya.
"Haah , abang nak kejutkan tapi tak sampai hati. Lena sangat sayang tidur", jawab Farhan sambil membelai rambut Humaira.
"Abang...." Humaira tersenyum.
"Ya sayang ? Kenapa ni?", soal Farhan.
"Maira rasa , Maira setuju nak sambung belajar dekat Korea", Humaira tersenyum lagi.
Farhan terdiam.
Dia rasa bersalah.
"Humaira dah fikir masak ii?", soal Farhan dengan riak wajahnya yang risau.
"Ya , lagi pun Humaira dah banyak menyusahkan abang. Kalau duduk kat sana mungkin kurang skit beban abang. Maira pun boleh belajar berdikari , hidup sendiri", jawab Humaira lagi.
Rasa bersalah Farhan bertambah.
"Maira , abang tak suka lah Maira cakap macam tu. Maira tak pernah menyusahkan abang ",
"Maira kan isteri abang , tanggungjawab abang. Takde istilah menyusahkan atau beban", bebel Farhan panjang lebar.
Humaira ketawa.
"Ehh budak ni kita bebel kat dia , dia boleh ketawa pulak", Farhan mencubit pipi Humaira sekuat hatinya.
"Eyyyy sakitt laaa", rungut Maira.
"Abang nak breakfast apa harini?", soal Humaira sambil bangun dan mula mengemas katil.
"Abang ingat nak breakfast kat luar harini. Humaira breakfast dengan Deejah dekat rumah boleh?", soal Farhan.
"Ehhhh , sampai hati. Abang ada sembunyi kan apa apa ke dari Maira?", soal Humaira dengan cuak.
"HAHHAHHAHH abang saja je lah , kita breakfast kat luar sama sama okey ? Abang tunggu Maira siap siap",
Humaira menjeling.
skipppp
"Kena balik Malaysia?", soal seorang remaja perempuan dalam lingkungan usia 23 tahun.
"Ya , abah ada kerja untuk Tabby", ujar Tan Sri Kamal.
Tabby mengeluh, rasa macam nak putuskan panggilan telefon tu pun ada.
"Penting sangat ke kerja kali ni abah?", soal nya lagi.
"Penting",
"Fine , Tabby balik Malaysia nanti", panggilan telefon dimatikan begitu sahaja.
Tabby terbaring di atas katil nya.
Tabby.. berusia 23 tahun. Anak kepada Bae Ro Na.
Bae Ro Na berkahwin dengan Tan Sri Kamal , maka Tabby anak tiri orang tua tu.
Adik beradik tiri , Humaira? lebih kurang la.
Pintu bilik di buka tiba tiba.
Tabby menjeling ke arah Ro Na.
"EOMMA! berapa kali Tabby kata ketuk pintu sebelum masuk", bebel Tabby.
"Abah call ? Dia ada cakap apa apa ?", soal Ro Na.
"Ada kerja dekat Malaysia. Tabby kena pergi sana", jawab Tabby.
"Dia ada cerita pasal anak kandung dia Humaira ?", soal Ro Na lagi.
"Tak , Tabby pun tak nak tahu pasal dia",
"Tabby ! Jangan macam tu",
"what eomma!?",
"Dengar sini! Selepas kamu balik Malaysia , Humaira akan tinggal dekat sini , sambung belajar dekat sini", ujar Ro Na.
"What?!! So Tabby kena pergi Malaysia semata-mata nak bagi laluan dekat Maira or what ??",
"Humaira kan dah berkhawin dengan seorang anak Mafia. Farhan. Farhan nak mula start balik kerja Mafia dengan Abah. So , dia taknak anak bini dia tahu , jadi dia hantar Humaira sambung belajar dekat sini", bebel Ro Na.
"Dia dah ada anak? ",
Bae Ro Na mengangguk kepalanya.
"Okey fine! Tabby mengalah",
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...