At Australia.
"Betulkah ?!", soal seorang lelaki berumur dalam 50 an.
"Ya Tan Sri , kami dapat tau yang dia dah berkhawin dengan seorang usahawan terkenal dekat Malaysia", jawab pembantu nya.
"Siapkan persiapan. Saya nak balik Malaysia", arah Tan Sri Kamal.
Pembantu nya itu berlalu keluar dari bilik office nya.
Tangannya mencapai ke arah gambar yang selalu diletakkan di atas meja nya itu.
"Maira.. dapat juga ayah cari kau," senyum Tan Sri Kamal.
At Malaysia
"Ada orang nak jumpa kau minggu depan", ujar Zack.
"Siapa? Ketua mana pulak??", soal Farhan.
"Aishh , ini ketua biasa biasa. Ini rakan sekerja mummy kau dulu. Tansri Kamal", terang Zack.
"Ouh , tapi kenapa nak jumpa aku? ada projek ke nak bagi ek", soal Farhan lagi.
"Eh kau ni ,banyak pulak tanya , mana lah aku tahu", bebel Zack.
"Ouhh yaa , by the way. Kau sekarang ni dapat cari Marzuki tak?", soal Zack.
Farhan mengeluh.
"Tak lah weyh. Aku tak tahu dia dekat mana. Aku tanya orang kampung isteri aku pun dia orang tak tahu", jawab Farhan.
"Macam ni lah, kau suruh ajalah budak-budak kita cari dia sampai dapat", cadang Zack.
"Ni lagi satu , Cik Nah kau apa citer? tau ke pasal Zetty?", soal Farhan pula.
"Tahu ,"
"Cik Nah marah aku ke?", soal Farhan lagi.
"Dia takdelah marah naw , cuma dia kecewa lah kau sanggup bunuh Zetty tu",
Farhan terdiam. Memang asalnya dia sendiri tak mahu nak bunuh atau cederakan Zetty , tapi itu 'kemahuan' Zetty kan?
"Tapi dia ada jugak cakap dengan aku , dia minta maaf bagi pihak Zetty. Zetty tak patut buat macam tu , and dia pun tak sangka Zetty buat suma bende tu", terang Zack.
"Haish , aku rasa bersalah doh ",
Zack tertawa kecil.
"Tak apalah benda dah jadi. Aku pun kenal perangai adik aku tu , jadi aku faham lah kenapa kau buat semua benda ni",
"And aku pun kenal sangat perangai kau," perli Zack.
"Kalau kau kenal , baik kau jangan sebut sebut lagi pasal Zetty", ugut Farhan.
"HAHA boek bosskur", gelak Zack.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...