5- Sır

266 35 5
                                    

Jiang Chijing'in sözlerini tamamlayacak olursak, asıl cevap şu olmalıydı - tabii ki hayır.

Zheng Mingyi sonraki birkaç gün içinde duşların ve tuvaletlerin güvenlik denetimine sahip olmadığını, güvenlik kamerasının kurulu olduğu yerlerde bile kör noktalar olduğunu ve bazı kameraların kırık olduğunu fark edecekti.

Bu bir sır değildi. Düzeltilmemesinin sebebi, hapishanenin her yerinde gardiyanların ve yedi yirmi dört bir devriye timinin bulunmasıydı. Bu nedenle kamera gerekli değildi.

Güney Hapishanesinin gardiyanları nadiren kameralara ihtiyaç duyardı, ancak Jiang Chijing, kimsenin bilmediği bir sırrı olan tek kişiydi.

Kütüphane ikinci katın bir köşesinde bulunuyordu. Daha iç tarafta ise mahkumlar tarafından işgal edilen bir kiler vardı.

Paspasları, el arabalarını ve diğer temizlik malzemelerini saklamak için kullanılan bir odaydı. Ancak bir ara temizlik görevindeki mahkumlar bu eşyaları başka bir yere taşımış, sadece iki dolap bırakarak odanın geri kalanını boşaltmışlardı.

Sert kışlar ve sıcak yazlar sırasında, bazı mahkumlar rüzgarda titremek veya güneşin altında erimek istemezlerdi. Ayrıca kütüphanede kitap okumak istemedikleri için depoda sohbet etmeye giderlerdi.

Daha sonra yere piknik minderleri serildi. Bazı mahkumlar atıştırmalıklar getirerek burayı tamamen mahkumların dinlenmesi için bir dinlenme odasına dönüştürmüştü.

Jiang Chijing, Güney Hapishanesinde ilk çalışmaya başladığı zaman bu sorunu müdüre bildirmişti. Dinlenme odasındaki kamera eksikliği, orayı mahkumlar için bir sığınak haline getirmişti.

Ancak bu dinlenme odası, birkaç yıldır ciddi bir şey ortaya çıkmadan varlığını korumuştu. Müdür mahkumlar arasında anlaşmazlık çıkarmak istemiyordu, bu nedenle Jiang Chijing'in raporuna karşı harekete geçme zahmetine bile girmemişti.

Bu yüzden Jiang Chijing özel olarak bir iğne deliği kamerası satın almıştı ve onu sadece hapishane kurallarını çiğneyen mahkumları yakalamak amacıyla dinlenme odasına yerleştirmişti.

İçeride sigara içen birkaç kişiyi yakalamış olsa da, bu küçük ihlal dinlenme odasına karşı önlem alınması için gereken izne yeterli değildi.

Jiang Chijing zamanla burnunu işin içinden çekmişti ama iğne deliği kamerası hala dinlenme odasında duruyordu. Ne zaman stres atmak istese, bilgisayarını açar ve dinlenme odasındaki mahkumların ne yaptığını izlerdi.

Buna röntgencilik denilebilirdi, gözetleme de denilebilirdi. Jiang Chijing bunun için herhangi bir suçluluk hissetmiyordu, bu insanlar zaten mahkumlardı, komşusu gibi değillerdi.

Ah, doğru. Komşusu da artık bir mahkumdu.

Küçük toplantı odasından kütüphanedeki çalışma alanına dönen Jiang Chijing, baş ağrısıyla şakaklarını ovuşturarak ofis koltuğuna çöktü.

Az önceki bastırdığı şaşkınlık duygusu şimdi bir anda patlak veriyordu. Kusursuz bir takım elbise giyen Bay Zheng ve hapishane üniformalı Bay Zheng, zihninde defalarca ileri geri titreşiyor, komşusunun gerçekte kim olduğunu anlayamamasına neden oluyordu.

İyi bir adam neden suç işlerdi ki?

Jiang Chijing aniden doğrulup masaya fırlattığı sicil dosyasını aldı ve Zheng Mingyi'nin bilgilerini içeren dosyayı çevirdi.

Boyu ve kilosu tahmin ettiğine oldukça yakındı, ancak eğitim bölümünün altında açık bir şekilde 'Lise Diploması' yazıyordu.

Bu, Jiang Chijing'in tahminiyle hiç uyuşmuyordu, çünkü o her zaman Zheng Mingyi'nin sosyetik bir elit olduğunu ya da en azından o prestijli yabancı üniversitelerin birinden yüksek lisans derecesine sahip olduğunu varsaymıştı.

Restricted AreaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin