41- Kör Nokta

117 26 1
                                    

Hafta sonu, kavurucu yaz, sonunda şiddetli bir sağanak yağmuru karşıladı ve günlerce süren uzun süreli sıcaklığı silip süpürdü.

Yağmurun kesintisiz patırtısı, okumasına uygun bir fon müziği gibiydi. Jiang Chijing, Weiqi'nin Temelleri kitabını bıraktı ve göz yorgunluğunu azaltmak için kendine bir fincan krizantem çayı yapmak üzere mutfağa gitti.

Jiang Chijing kütüphaneci olarak çalışmasına rağmen aslında pek kitap okumuyordu. Artık birdenbire yeni bir ilgi alanı bulduğu için, bazı şeylere bir anda başlamanın okul günlerindeki kadar kolay olmadığını fark etmişti.

Weiqi'nin kuralları dıştan basit görünse de aslında içerdiği çeşitli taktikler beynini yakıyordu. Jiang Chijing bu konu hakkında ne kadar çok okursa, bu oyunun Zheng Mingyi'nin mizacına o kadar mükemmel bir şekilde uyduğunu hissediyordu.

Okurken dinleniyordu. Hafta sonunun yarısı bu şekilde yağmurun gölgesinde rahatça geçti. Jiang Chijing, iki gün boyunca dışarı çıkmadan evde kalmayı planlamıştı, ancak pazar öğleden sonra Guan Wei'nin araması bu planı bozdu.

"Geçen hafta Güney Hapishanesindeki ciddi bir olay mıydı?"

Guan Wei arabayla Güney Hapishanesinden mahallelerinin dışındaki küçük bir kafeye gelmişti, yüzüne koyu harflerle meraklı olduğu yazılmıştı.

"Oldukça ciddiydi. Bir mahkum kaos yaratmak amacıyla kundakçılık yaptı." dedi Jiang Chijing. "Hapishane tüm ziyaretleri ve yazışmaları yasaklayıp bir hafta karantina uygulamaya karar verdi."

Hapishanedeki yangın alarmının haberi dışarıda geniş çapta yayılmış ve hatta yerel manşetlere bile taşınmıştı. Ancak karantina halka duyurulmamıştı, dolayısıyla Guan Wei'nin bundan haberi olmaması çok doğaldı.

"Ama bunun olması için çok kötü bir zaman." Guan Wei bitkin bir halde kahvesini yudumladı. "Bir buluşma umuduyla Zheng Mingyi'yi görmeye gitmiştim. Tanrım, isteğimi hemen geri çevirmelerine şaşmamalı."

"Neden Zheng Mingyi'yi görmek istiyorsun?" diye sordu Jiang Chijing.

"Onunla son görüştüğümüzde birimim hakkında sohbet ettik ve bana bir tüyo verdi. Bana birkaç sahte bilgi vermemi ve ardından hisse senedi fiyatlarındaki dalgalanmalar aracılığıyla köstebeğin kim olduğunu bulmamı söyledi."

"Hisse senedi fiyatlarındaki dalgalanmalar mı?" Jiang Chijing irkildi.

"Hisse senedi alım satımı bir bilgi savaşıdır, her türlü olumlu veya olumsuz haber borsayı etkileyebilir." dedi Guan Wei. "Zheng Mingyi her bir bilgi parçasının benim için olası sonuçlarını analiz etti. Sonra bekledim ve sonunda köstebeği ortaya çıkardım."

"Sadece hisse senedi fiyatlarındaki dalgalanmalara bakarak mı?" Jiang Chijing inanamamıştı.

"Sadece hisse senedi fiyatlarındaki dalgalanmalara bakarak." dedi Guan Wei, ardından yakınmaya başladı, "Sahte istihbaratlardan biri, ABC Teknoloji'nin yönetim kurulu müdürünün metresinin kamu fonlarını zimmete geçirme olayına karıştığına dair elimde kanıt olmasıydı. Sonuç olarak, içlerinden birinin şirket stoklarının büyük bir miktarını vermesi uzun sürmedi."

"Hisse senedi fiyatlarının düşmesini bekledikleri için mi?" diye sordu Jiang Chijing.*
(ÇN: Şirket sahibinin metresinin kamu fonlarını zimmetine geçirmesi haberi şirket itibarı açısından kötü bir haber olduğu için şirketin hisse senedi fiyatındaki düşüşe sebep olur, şirket de fiyatlar düşmeden önce yüksek fiyattan senetleri satmak istediği için anında stokları vermiş.)

"Kesinlikle." dedi Guan Wei. "Bu anormal bir davranış çünkü yakın zamanda uygulamaya konan yeni politikalar teknoloji endüstrisinin lehine olmasına rağmen hisse senedi fiyatları düşmeye başladı, dolayısıyla birisinin bunu kapalı kapılar ardında manipüle ettiği açık."

Restricted AreaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin