36- Fırsat

94 24 0
                                    

Jiang Chijing bunu duyunca irkildi. İlk tepkisi inanmamaktı.

Kendinden emin bir şekilde "İmkansız." dedi. "Xu Sheng on yılı aşkın süredir hapiste, neden kaçsın ki?"

Bu noktada aniden başka bir şey düşündü ve hemen başka bir soruyla devam etti. "Bu doğru değil, ona yakın değilsin. Kaçacağını nereden biliyorsun?"

"Onu tanımadığım doğru." Jiang Chijing'in konuşma hızındaki keskin artışın aksine, Zheng Mingyi'ninki hala yavaştı. "Fakat altındaki adamlar son zamanlarda harekete geçti."

"Nasıl yani?" diye sordu Jiang Chijing.

"A bloktaki mahkumların tadilat nedeniyle B bloğa transfer edildiğini duydun mu?" diye sordu Zheng Mingyi.

Jiang Chijing, hapishanenin hücreleri yenileme planlarını duymuştu ancak ayrıntılara dikkat etmemişti.

Zheng Mingyi, "Tadilat sırasında birçok alan yeniden boyanacak. Bundan boya bölümündekiler sorumlu." dedi.

Boyadan bahsetmişken, Old Nine da dahil olmak üzere Xu Sheng'in grubundaki birçok kişi boya fabrikasında çalışmak üzere görevlendirilmişti.

"Boyanmanın kaçmasıyla ne alakası var?" Jiang Chijing sormadan edemedi.

"Açıklaması biraz karmaşık. Boyacılar iki gruba ayrılmış ve A blokta dönüşümlü olarak fazla mesai yapıyorlar. Fazla mesai ücreti olmasına rağmen çoğu gece çalışmaya devam etme konusunda oldukça isteksiz." dedi Zheng Mingyi. "Fazla mesai yapmayanlar akşam sekizden önce diğerleriyle birlikte kişisel hijyenleriyle ilgilenmeliler. Ama aniden Xu Sheng'in birçok kez üst üste duşa gelmediğini fark ettim. Gözlemlediğimde aslında her gece A blokta fazla mesai yaptığını ve B bloğa ancak dokuzdan sonra döndüğünü fark ettim."

"Ya daha fazla para kazanmaya çalışıyorsa?" Jiang Chijing sordu.

Zheng Mingyi, "Bu mümkün, dolayısıyla ben de buna pek dikkat etmedim." dedi. "Fakat iki gün önce çilek kulübesinin yanındaki tuvalete gittiğimde boya fabrikasından gelen birkaç kişiyle karşılaştım ve belli belirsiz 'patronun o gün A blokta olduğundan emin olmaları' hakkında bir şeyler duydum. ''

Boya fabrikası ve seralar aynı tuvaleti paylaşıyordu. Bu Jiang Chijing'in de ancak geçen hafta birileri ziyarete geldiğinde öğrendiği bir şeydi. "Hangi gün?" diye sordu.

"Yenilenen bir blok için öne çıkacak bir gün düşünemiyorum. İlk başta tadilatın tamamlanma tarihi olduğunu düşündüm." dedi Zheng Mingyi, "Ama öyle olsaydı her gün orada olmasına gerek kalmazdı. Ayrıca tadilatı bitirmek o kadar da önemli değil."

Jiang Chijing düşündü. "O halde bu 'o gün'ün tesadüfi bir olay olduğu anlamına geliyor. Emin olmak için Xu Sheng'in her gün orada olması gerekiyor."

"Doğru." Zheng Mingyi, sanki Jiang Chijing'in onu dinlerken analiz yapmasını beklemiyormuş gibi hafif bir şekilde gülümsedi. "Sonradan hangi koşulların olabileceğini düşündüm, ancak genel hatlarıyla bunu pek ciddiye almadım. Son iki gün içinde Old Nine'ın tuhaf davrandığını fark edene kadar hapishaneden kaçacağı fikrini düşünmemiştim."

"Old Nine mı?" Jiang Chijing onu zihninde takip ediyor olsa bile zamanını mahkumlarla Zheng Mingyi kadar temas haline geçirmiyordu, bu yüzden Old Nine'ın ne kadar tuhaf davrandığını anlayamıyordu.

Zheng Mingyi, "Son zamanlarda biraz tetikte olmaya başladı." dedi. "Farkında olmayabilirsin ama hastaneden döndükten sonra bir süre hizaya gelmiş ve benimle konuşmaya cesaret edememişti. Ama son zamanlarda bana hissettirdiği şey sanki..."
Zheng Mingyi durakladı. İyi bir benzetme bulamamış gibiydi. Bir süre sonra devam etti, "Sanki miras alacağı bir taht varmış gibi."

Restricted AreaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin