8- Hoş

176 36 4
                                    

Jiang Chijing, Guan Wei'nin önerisi üzerine onunla Zheng Mingyi'nin evine bakmaya gitti.

Eşiği geçtiği andan itibaren Jiang Chijing, zihnini susturmaktan tamamen acizdi.

Bir röntgenci için gizlice izledikleri kişinin evi, adeta 'kutsal toprak' statüsünde bir konuma sahipti. Buradaki hava bile Everest Dağı'ndaki havadan daha değerliydi.

Jiang Chijing'in kalbi heyecanla doluydu ama bu heyecan çabucak söndü, çünkü bu evin sahibi artık 'kutsal sunaktan' inen bir mahkumdu.

Heyecanı kaybolup yerini daha karmaşık bir his alırken evin düzensizliğini görünce ruh hali bir kez daha değişip karmaşıktan duygusala geçti.

Dürbünü aracılığıyla görmeye alıştığı küçük eşyalar şimdi yerlere saçılmıştı. Jiang Chijing'in onları eski konumlarına döndürmeyi ne kadar çok istediğini bir Tanrı bilirdi.

"Evin bu duruma gelmesi biraz şüpheli."

İki adam evden çıkıp ayaklarındaki galoşları çıkardılar. Guan Wei ona bir sigara uzattı ama Jiang Chijing çoktan dişlerini fırçalamıştı, bu yüzden elini sallayarak reddetti.

"Zheng Mingyi elinde delili olduğunu söylememiş miydi?" dedi Jiang Chijing. "Eğer bu doğruysa adam onları arıyor olabilir mi?"

"İmkansız değil." Guan Wei başını sallayarak dumanı üfledi. "Ama gerçekten delili varsa sence nereye saklar?"

Hapse götürmesinin kesinlikle hiçbir yolu yoktu.

Her mahkum hapse girmeden önce kontrol edilirdi, hafıza kartı ve benzeri bir şey bir yana, iğne bile giremezdi.

"Belki arkadaşlarıyla, bilmiyorum."

Jiang Chijing, Zheng Mingyi'nin yaşam tarzındaki alışkanlıklarını anlamıştı ama insanlarla olan ilişkilerini anlayamamıştı.

Örneğin, Zheng Mingyi'nin koltuğun sol tarafında oturup televizyon izlemeyi sevdiğini biliyordu ama bir arkadaşı gelse nasıl olacağını bilmiyordu çünkü Zheng Mingyi'nin evine şimdiye kadar hiç misafir gelmemişti.

"Bugünlük burada bırakalım." dedi Guan Wei. "Yarın olay yeri inceleme birimindeki arkadaşlarımdan gelip bir bakmalarını isteyeceğim."

"Soruşturma için resmi olarak dava açamaz mısın?" Jiang Chijing, Guan Wei'nin sözlerinin altında yatan anlamı duyabiliyordu.

"Bu işlerin nasıl olduğunu biliyorsun, HX Şirketi davası bir karara ulaştı. Sonucun tersine çevrilme şansı çok zayıf." dedi Guan Wei.

Jiang Chijing düşünceli bir şekilde başını salladı. Daha önce adliyede çalışmıştı ve bir davayı bozmanın o kadar kolay olmadığını biliyordu. Zheng Mingyi doğruyu söylüyor olsa bile elindeki deliller yeterince güçlü değilse davayı yeniden açamazlardı.

Ayrıca hala yetkililere güvenmiyordu ve sahip olduğu delilleri teslim etmeye istekli değildi.

Elbette ön koşul Zheng Mingyi'nin doğruyu söylüyor olmasıydı.

Eğer yalan söylüyorsa -aslında patronunun suçu işlediğine dair hiçbir delile sahip değilse- yetkililere güvenmediğini ya da teslim etmeye istekli olmadığını söylemek yerine üzerinde hiçbir şey olmadığını ve hiçbir şey teslim edemeyeceğini söylemek daha doğru olurdu.

Jiang Chijing o sırada aniden bir sorunu fark etti. Bunun için ne diye endişeleniyordu ki?

O sadece bir hapishane memuruydu, burnunu sokmak onun ne işiydi?

***

Durum böyle olmasına rağmen Jiang Chijing, Zheng Mingyi'nin dahil olduğu olay nedeniyle o gece yatakta dönüp durmuş, ancak gecenin geç saatlerinde zar zor uykuya dalmayı başarmıştı.

Restricted AreaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin