58- Son

51 13 0
                                    

Jiang Chijing sonraki günlerde mucizevi bir şey fark etti.

Önceden meslektaşları arasında en çok konuşulan konu spor müsabakalarıydı. Şimdi yeni bir konu çıkmıştı: Old Timepiece aldınız mı?

Öğle vakti cezaevi personeli kantininde ortam aydınlıktı. Jiang Chijing'in sağındaki masa Old Timepiece'in yükselen hisse senedi fiyatını tartışırken solundaki masa Wu Peng'in internete sızdırılan ses kaydını tartışıyordu. Kısacası herkes borsayla ilgili haberleri konuşuyordu.

"Old Timepiece'in hisse senedi fiyatının deli gibi yükseldiğini biliyor muydun?" Karşısında oturan Luo Hai sordu.

"Biliyorum." dedi Jiang Chijing.

Birkaç gün önce Zheng Mingyi, Yu Guang'ın internette bir video yaymasını sağlamıştı. İçeriği Wu Peng ile başka biri arasındaki bir konuşmayla alakalıydı. Videoya düşünceli bir şekilde altyazı bile konulmuştu.

Başta Wu Peng'in karşı saldırısı altında Old Timepiece'in hisse senedi fiyatı kademeli olarak azaldı. Ancak bu video yayınlandığı anda internette büyük bir infial yarattı ve Old Timepiece'in hisse senedi fiyatı, ivmesi durdurulamayan bir roket gibi anında yükseldi.

Video bir dakikadan kısaydı ve Wu Peng kendi fikrini ifade ediyordu:

"Bireysel yatırımcılar ne gibi bir düşünceye sahip olabilir? Bunlar ayak takımı. Şöyle söyleyeyim, borsa bir kumar havuzu. Kazananlar olduğuna göre kaybedenler de olmalı. Kazandığımız para nereden geliyor sanıyorsun? Açıkçası bireysel yatırımcılardan geliyor. Yünün koyundan geldiğini koyun dışında herkes bilir. Elbette onlar koyun değil. Onlar bizim hasadımızı bekleyen pırasa tarlaları."

Bu kayıt borsayla uğraşmayan biri olan Jiang Chijing'i bile sinirlendiriyordu.

Sıradan insanların kendini beğenmiş kapitalistlere duyduğu nefret iliklerinde vardı, bu küçümseyici kapitalistin bireysel yatırımcıları en alt basamak olan hasat edilecek pırasa basamağına indirmesinden bahsetmiyordu bile.

Yatırım piyasası anında öfkeyle parladı. Go Tanrısı, bir kez daha kendisi hakkında iddia edilen suçları açıklığa kavuşturmak için forumda belirdi ve bireysel yatırımcıları HX Şirketine karşı birleşmeye çağırdı.

Başlangıçta Wu Peng'e inanıp hisselerini satanlar en sert şekilde geri çekildiler ve tüm ihtiyatı bir kenara bırakarak Old Timepiece'in hisselerini satın aldılar. Ayrıca hikayenin basında çıkan haberlerle yayılmasının ardından pek çok bireysel yatırımcı öfkeyle finansal savaşa katıldı.

"Biraz da olsa satın almayacak mısın?" dedi Luo Hai. "Zheng Mingyi'nin sana taktik vermesiyle epey para kazanabilirsin."

"Almadığımı kim söyledi?" Jiang Chijing kaşlarını kaldırdı.

Her halükarda kenarda köşede bir sürü parası vardı ve bireysel yatırımcıların kurumlara karşı ayaklanma davası için üzerine düşeni yapmaktan çekinmiyordu. Tıpkı Wu Peng'in söylediği gibiydi. Borsa bir kumar havuzuydu. Kimisi kazanan, kimisi kaybeden olurdu. Şimdi Wu Peng kesime gönderilen kuzu konumuna geldiğinden, Jiang Chijing doğal olarak biraz yün kesmeye istekliydi.

"Ben de biraz aldım." Luo Hai sesini alçaltarak konuştu, sonra neşeyle güldü.

Luo Hai zaten hep hisse senetleriyle uğraşmıştı, Jiang Chijing onun da katılmasına hiç şaşırmadı.

Wu Peng'in açıklaması bireysel yatırımcıları daha önce hiç olmadığ kadar bir araya getirmişti. Hisse senedi ticaretiyle uğraşan herkes onun yüzüstü düşmesini görmeyi umuyordu. Zheng Mingyi'nin hamlesi bu bireysel yatırımcılara yeterince cesaret vermiş ve yükselen hisse senedi fiyatları onların güvenini daha da artırmıştı.

Restricted AreaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin