Jiang Chijing ve Luo Hai, işten sonra ayrı arabalarla şehirde yakın zamanda açılan bir restorana gittiler.
Özel odada yaklaşık yarım saat beklediler. Jiang Chijing sabırsızlıktan patlamak üzereyken, takım elbiseli uzun boylu bir adam içeri girdi.
"Üzgünüm, bir işim vardı." Adam bir sandalye çekip oturdu ve lüks marka araba anahtarlarını bir kenara koydu.
"Hiç önemli değil." Luo Hai hızlı bir şekilde arabuluculuk yaptı. "Avukatlar hep daha yoğun olur zaten."
Jiang Chijing, sorun değilmiş gibi davranarak kibar bir gülümseme takındı.
Luo Hai iki tarafı birbirine tanıttı. Adamın adı Zhang Fan'dı. Bir hukuk firmasının seçkin, kıdemli ortağıydı. O ve Luo Hai balıkçılık kulübünde tanışmışlardı. Her ikisi de işlerinin doğası gereği suçlularla uğraştıklarından çok iyi anlaşıyorlardı.
"Bay Jiang'ın da hapishanede çalıştığını söylemek çok zor."
Zhang Fan iyi bir konuşmacıydı ve doğal olarak konuşmayı Jiang Chijing'e yönlendirmişti. Jiang Chijing bu çöpçatanlık konusunda isteksiz olmasına rağmen, sosyal statüye göre nasıl davranacağını bilen olgun bir yetişkindi.
"Cezaevi gardiyanlarına kıyasla mahkumlarla o kadar fazla iletişime geçmiyorum."
"Hizaya sokması zor olan mahkumlarla karşılaştın mı hiç?"
"Doğal olarak."
Jiang Chijing'in zihninde Zheng Mingyi'nin yüzü canlandı. Aslında dürüst olmak gerekirse, Zheng Mingyi'yi hizaya sokmak zor sayılmazdı. Çoğu zaman hapishane gardiyanlarıyla işbirliği yapıyordu, sadece bazen Jiang Chijing'in kasıtlı mı yoksa kasıtsız mı olduğunu anlayamadığı eylemlerde bulunup onu deli ediyordu.
"Dr. Luo'dan birçok mahkumun Memur Jiang'ı tavlamaya çalıştığını duydum. Şimdi seni şahsen görünce, sonunda nedenini anladım."
Zhang Fan'ın kelimelerle arası iyiydi. Övgüsü zorlama değildi ve karakterinden gelen bir samimiyet hissi vardı. Jiang Chijing az önce geç kaldığı için puanından kırmıştı, ancak sohbet etmeye başladıktan sonra bu puan yavaş yavaş geri kazanılmıştı.
Çok geçmeden Jiang Chijing aniden Luo Hai'nin uzun süredir tuvalette olduğunu fark etti. İçinde kötü bir his vardı, telefonunu çıkardı ve beklendiği gibi Luo Hai'den okunmamış bir bildirim olduğunu gördü.
[Luo Hai: Bir işim çıktı. Siz ikiniz yemeğinizin tadını çıkarın.]
"Doktor Luo bir işinin çıktığını söyledi." dedi Jiang Chijing, telefonuna samimiyetsizce gülümserken.
"Gördüm." Zhang Fan da telefonunu kontrol etmişti. "Bahse girerim ikimiz için bir fırsat yaratmaya çalışıyor."
Jiang Chijing, Zhang Fan'ın bu kadar açık sözlü olmasını beklemiyordu, direkt çekinmeden bu buluşmanın ayarlanmış bir randevu olduğunu söylemişti. İlk başta hala arkadaş olabileceklerini düşünmüştü, ancak girdikleri rollerden çıktıktan sonra aklındaki puan doğal olarak azalmıştı.
Hoşsohbet olması ona muhtemelen 20 puan kazandırırdı, görünüşü de ona 10 puan verebilirdi. Ama işine takıntılı olması kesinlikle -30 puandı.
Jiang Chijing, mesleki hırsı olan biri değildi, yoksa hapishanede kütüphanecilik gibi boş bir işe girmezdi. Zhang Fan'ın ağzından çıkan her üç cümle işle ilgiliydi, bütün hayatı işinin etrafında dönüyormuş gibiydi. Apaçık işkolik biriydi.
Jiang Chijing işkoliklerden, sürekli iş düşünenlerdense, evde boş zamanlarında biftek pişiren ve bahçesiyle ilgilenen biri gibi hayattan nasıl zevk alacağını bilen birini tercih ederdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Restricted Area
ActionJiang Chijing, röntgencilik arzusunu doyurmak için mahkumların her hareketini her zaman izlemişti. Ta ki bir güne kadar, son derece tehlikeli bir mahkum hapishaneye girmişti ve Jiang Chijing onu gözetlerken yakalandı. İzleyen, izlenen oldu; avcı, av...