Sıradan mahkumlar sadece özel durumlarda kelepçelenirken, A bloğu mahkumları hücreden çıktıkları anda kelepçeleniyor, sadece boş zamanlarında ya da hizmet saatlerinde serbest bırakılıyorlardı.
Jiang Chijing, küçük toplantı odasının kapısını iterek açtı ve arkadaki gardiyana "Kelepçelerini çıkar." dedi.
Gardiyan tereddüt ediyor gibi görünüyordu. "Bu çok iyi bir fikir değil sanki?"
Jiang Chijing, "Sorun yok. Bir şey olursa sorumluluğu ben alacağım."
Zheng Mingyi bileklerini ovarken Jiang Chijing'in arkasından toplantı odasına girdi. Bu kez en arka sırada değil, ilk sırada oturdu ve Jiang Chijing'e "Teşekkürler, Memur Jiang." dedi.
Jiang Chijing cevap vermedi, doğrudan hapishane kuralları kitabını açıp yüksek sesle okumaya başladı.
Resmiyette ıslah dersi olarak adlandırılmasına rağmen belki de sohbet olarak adlandırılması daha iyi olabilirdi. Asıl amaç mahkumun kalbini temizlemek değil, tavrının değişip değişmediğini görmekti.
Hala aynı tavırları sergiliyorsa, o zaman hücreye geri atılırdı.
Bu derslerin prosedürünü takiben Jiang Chijing, kavgalarla ilgili içeriği okumayı bitirdi ve bakışlarını Zheng Mingyi'ye dikti. "Bu konu netliğe kavuştu mu artık?" diye sordu.
Zheng Mingyi biraz sıkılmış görünüyordu, sanki Jiang Chijing'in bahsettiği içeriği dikkatle dinlemiyormuş gibiydi ama yine de, "Bir kristal kadar." diyerek cevapladı.
Jiang Chijing Zheng Mingyi'nin bu tavrından endişelenmiyordu, yoksa gardiyana kelepçelerini çıkarmasını söylemezdi.
Kitabı kapattı ve masanın önüne yürüdü, kalçasını masaya yaslayıp kollarını göğsünün önünde bağladı, ardından Zheng Mingyi'ye, "Cezan çok kısa, yakında çıkacaksın. Hapishanede başını belaya sokmaya değmez." dedi.
"Hmm." Zheng Mingyi'nin bakışları Jiang Chijing'in bacakları üzerinde geziniyordu.
Jiang Chijing'in masaya yaslanma şekliyle bacakları hafifçe öne doğru uzanmıştı ve fazlasıyla uzun görünüyordu. Bacakları her zaman çok düzdü, şimdi üniformasının pantolonuna sarılmış haldeyken yasaklı bir arzu hissiyatı uyandırıyordu.
Jiang Chijing, Zheng Mingyi'nin nereye baktığını fark etti. Kaşlarını çatıp "Beni dinliyor musun?" diye sordu.
"Dinliyorum." Zheng Mingyi başını kaldırıp Jiang Chijing'in gözlerine baktı. "Çoklu görev yapabiliyorum." Başka bir deyişle, dikkatinin başka şeylere dağıldığını kabul ediyordu.
Jiang Chijing'in alnındaki damarlar hafifçe belirmişti. "Senden çoklu görev yapmanı istedim mi?"
Zheng Mingyi sağ elini kaldırdı ve işaret parmağıyla hafifçe başına vurdu. "Kontrol edemiyorum."
Bununla birlikte Jiang Chijing'in içini dolduran yangın sönmüştü.
Bu duyguyu biliyordu. Çünkü o da ne başkalarını analiz etme alışkanlığına hakim olabiliyordu, ne de dürbünleriyle Zheng Mingyi'nin evini izlemekten kendini alıkoyabiliyordu.
Bazen insan beyni dış benliğiyle işbirliği yapmayı reddedip bilinçaltındaki benliklerine uyabiliyordu.
Jiang Chijing başka bir şey söylemedi. Masanın arkasına geçip konuyu değiştirdi. "Dövüşmeyi neden öğrendin?"
Aslında, Jiang Chijing'in sormak istediği şey özellikle bokstu, ama bu onu ele verirdi, bu yüzden daha güvenli bir şekilde ifade etmeyi seçmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Restricted Area
AzioneJiang Chijing, röntgencilik arzusunu doyurmak için mahkumların her hareketini her zaman izlemişti. Ta ki bir güne kadar, son derece tehlikeli bir mahkum hapishaneye girmişti ve Jiang Chijing onu gözetlerken yakalandı. İzleyen, izlenen oldu; avcı, av...