28- Adalet

118 30 3
                                    

Olumlu performans notları veya düşük güvenlik değerlendirmeleri olan bazı mahkumlar, cezaevi personeline mal dağıtımı veya temizlik görevi gibi görevlerde yardımcı olmak üzere görevlendirilebilirdi.

Jiang Chijing, Yu Guang'ın yönetici bloğundaki incelemesiyle kastettiği şeyin yardım etmekle görevlendirildiği zaman olduğuna inanıyordu. Ama cidden, nasıl Go Tanrısı olduğu kanısına vardığı hakkında hiçbir fikri yoktu.

"Borsa ticaret forumundan Go Tanrısının IP adresini kontrol ettim ve sonuç Güney Hapishanesine ulaştı." Yu Guang, işaret parmağıyla burun kemerine dokunarak var olmayan gözlüğünü ittirdi. "Sonra cezaevinde kimlerin bilgisayara erişimi olduğunu araştırdım ve hepsinin sivil görevlerde çalışan cezaevi personeli olduğunu gördüm."

Devriye ekibi bilgisayar erişimi olanlardan elenebilirdi, böylece araştırması yönetici bloğuyla sınırlanmıştı.

Ama asıl mesele bu değildi. Jiang Chijing, Yu Guang'ın sözlerinden hemen önemli bir bilgi edindi. Go Tanrısı, Güney Hapishanesindeydi.

"Sonra yönetici bloğunun etrafını gözetlemeye başladım, herkesi dinledim. Ama alan hala çok büyüktü ve kimseyi kesin olarak belirleyemedim."

Yu Guang çıkarım sürecini anlatırken Jiang Chijing de kendini düşüncelere kaptırmıştı.

Yu Guang'ın sözlerine göre Go Tanrısı, bir aydan uzun bir süre önce aniden gözden kaybolan ve daha sonra tekrar ortaya çıkan büyük bir borsa tanrısıydı, ancak şimdiki IP adresi öncekinden farklıydı ve kısa bir süre sonra tekrar ortadan kaybolmuştu.

"Bu yüzden," Yu Guang, bunu nasıl çıkardığına dair bir sürü saçma sapan konuştuktan sonra sonunda nefes almak için durdu ve devam etti, "İlk başladığım yere geri döndüm ve Go Tanrısı'nın önceki IP adresini kontrol ettim. Güney Hapishanesinden birkaç kilometre uzaklıktaki bir yerleşim bölgesi."

Jiang Chijing'in zihninde yavaş yavaş bir cevap su yüzüne çıktı.

"Bil bakalım orada kim yaşıyor?" Yu Guang heyecanını bastırarak, "Sen, Memur Jiang!"

O toplulukta yaşayan ve aynı zamanda Güney Hapishanesinde bulunan tek kişi Jiang Chijing değildi.

Yu Guang'ın coşkusunun aksine, Jiang Chijing sakinliğini korudu ve eliyle masa takvimini kontrol etti. Yu Guang'a, "Go Tanrısı en son hangi tarihte ortaya çıktı?" diye sordu.

Yu Guang bir süre düşündü, sonra geçen haftadan bir tarih bildirdi ve yanlış hatırlamasının imkansız olduğunu söyledi.

Her şey birbirine bağlanmıştı.

Jiang Chijing, Zheng Mingyi'nin bilgisayarına dokunduğu gün parolayı değiştirmişti. Anında karmaşık ama hatırlaması kolay bir şifre bulamamıştı, bu yüzden ilham almak için masasının üzerindeki takvimi kullanmıştı. Bulduğu şifre o günki tarih gibi bilgilerden oluşuyordu, öyle ki daha sonra unutsa bile masasındaki takvime bakarak hafızasını canlandırabiliyordu.

Ve Yu Guang'ın söylediği tarih, tam olarak masa takviminde kırmızı daire içine aldığı tarihti.

"İdolüm." Yu Guang, Jiang Chijing'in gözlerinin önünde elini salladı. "Merak etme bundan sonra senin küçük öğrencin olacağım, kesinlikle sırrını yaymayacağım."

Jiang Chijing hala düşüncelerinde kaybolmuştu. Go Tanrısı'nın kullanıcı adı olan Go'yu düşünüyordu. Bu kelime İngilizce'deki weiqi* ile aynı anlama geliyordu ve Zheng Mingyi'nin adındaki 'yi' de Çince'deki weiqi ile aynı anlama geliyordu.
(ÇN: "go" oyununun Çin'deki adı)

Bunun düşüncesi üzerine Jiang Chijing aniden güldü. Odaklanamayan gözleri yoğun bir ilgiyle doldu.

"İdolüm, iyi misin?" Yu Guang, Jiang Chijing'in davranış şeklinden çok korkmuş görünüyordu. "Bana gerçekten inanabilirsin! Ben çok güvenilirim! Peki bir sonraki hamlen ne?"

Restricted AreaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin