Jiang Chijing daha önce haberlerde Wu Peng'in fotoğrafını görmüştü. Yıllardır finans dünyasına yerleşmiş yaşlı bir tilkinin aksine, kibar, zarif bir üniversite profesörüne benziyordu.
Bir zamanlar bireysel yatırımcıların yanında da yer almıştı, forumlarda listelenen şirketlerin potansiyelini analiz etmiş ve kurumlara karşı mücadelede bireysel yatırımcılara liderlik etmişti. Ancak birkaç yıldan kısa bir süre sonra kendi şirketini kurup pırasa hasatçılarının yanında yer almıştı.
Birçok efsanevi başarısı olan Wu Peng yavaş yavaş geri çekilip perde arkasına saklanmıştı. Uzun yıllardır finans dünyasının içinde olmasına rağmen hiçbir zaman zor durumda kalmamıştı, çok dikkatli bir adam olduğu belliydi.
"Bireysel yatırımcıların en büyük kusuru sürü zihniyetine sahip olmaya çok yatkın olmaları. Hisse senedi ticareti yaparken asla trendleri takip etmemelisiniz. Kendi düşünceleriniz olmalı ve çeşitli sektör raporlarını incelemeyi öğrenmelisiniz. HX Şirketi tarafından yayınlanan raporlara benzer raporlar, bireysel yatırımcılara rehberlik ve yönlendirme sağlayacak kadar profesyonel."
On dakikalık kısa videoda Wu Peng, birçok kez HX Şirketinin raporlarına güvenilmesi gerektiğini vurguluyordu.
Zheng Mingyi, bireysel yatırımcılara Old Timepiece'in hisselerini satın almaları talimatını verdiğinden beri hisse senedi fiyatı art arda birkaç gün boyunca günlük tavana ulaşmıştı.
Wu Peng doğal olarak ördek gibi boş boş bekleyecek değildi. Finans haber kuruluşlarıyla yapılan birçok röportajı kabul edip bireysel yatırımcıları mantıksız davranmakla suçladı.
"Saçmalıyor." Jiang Chijing kollarını göğsünün önünde bağladı ve ekrandaki röportajın video akışını izledi. "Neden insanlar seni dinlediğinde koyun oluyor da onu dinlediğinde kendi düşüncelerine sahip oluyorlarmış?"
Klasik çifte standart davranışı.
Pek çok insan yetkililere körü körüne inanıyordu. Yetkililer bile mutlak gerçeği söylediklerine inanıyorlardı.
"Herkes senin kadar keskin görüşlü değil." Zheng Mingyi kollarını boynunun arkasında kavuşturdu, sanki Wu Peng'in eleştirdiği baş belası o değilmiş gibi tembelce sandalyeye yaslandı. "Old Timepiece'e olan ilgi yavaşlayacak olmalı."
Sonuçta Wu Peng bir endüstri uzmanıydı. Sözleri ağırlık taşıyordu.
Finans piyasasında pek çok sözde büyük borsa tanrısı vardı. Bazıları gerçekten bilgiye sahipti, bazıları ise saçmalıklarla doluydu. Bireysel yatırımcılar için kimin daha güvenilir olduğunu ayırt etmek zordu.
Buna ek olarak birkaç büyük medya kuruluşunun makaleleri alevleri körüklüyor, yoktan pislik var ediyor, Go Tanrısı'na bulaşıyor ve bazı kararsız insanları ellerindeki hisse senetlerini çöp etmeye yönlendiriyordu.
"Bu HX Şirketine kan kaybettirmeye yetecek mi?" Jiang Chijing dayanamayıp sordu.
"Hayır." dedi Zheng Mingyi. "Ama aceleye gerek yok."
Zheng Mingyi bunu söyledikten sonra bakışlarını ekrandan ayırdı ve çenesiyle ofis masasındaki masa oyununu işaret etti. "Hamleni yapmayacak mısın, Jiang Jiang?"
Ahşap Weiqi tahtasında bir oyun oynanıyordu. Weiqi oynamayı bilen insanlar, şu anda siyahın mutlak bir avantaja sahip olduğunu ve beyazı çıkmaza soktuğunu hemen anlayabilirdi.
Jiang Chijing elinde beyaz bir taş tutuyordu, onu başparmağı ve işaret parmağı arasında çevirirken uzun süredir hamle yapmamıştı.
Bu belayı kendi kendisine çağırmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Restricted Area
ActionJiang Chijing, röntgencilik arzusunu doyurmak için mahkumların her hareketini her zaman izlemişti. Ta ki bir güne kadar, son derece tehlikeli bir mahkum hapishaneye girmişti ve Jiang Chijing onu gözetlerken yakalandı. İzleyen, izlenen oldu; avcı, av...