the targaryen | bloody wedding

1.4K 108 251
                                    

Prens Daemon Targaryen'in düğün günü, üzerinden yıllar geçtiğinde bile herkesin aklındaki yerini koruyacaktı. Sebebi, beklenildiği üzere kavgalar ve ölümle dolu bir gece olmasından dolayı değildi. Prens Daemon ve Leydi Rhea'nın düğün akşamı kansız bitmişti ama skandal dolu anlara kimse engel olamamıştı.

Prens'in, Vadi'nin Leydisi Rhea Royce ile evlenmek istemediği herkes tarafından biliniyordu. Daemon bunu her yerde söylerdi. Kral Viserys, nişanlarını yapmak için kardeşi ile birlikte Vadi'ye ziyarete gittiğinde, Prens Daemon tüm seyahati mahvetmişti. Başta yoldaki atlıları sabote etmiş, hatta bir süreliğine ortadan kaybolmuştu ve o geri dönene kadar Viserys'in askerleri tüm Vadi yolunu aramak zorunda kalmışlardı. Daemon bir oyunbozandı. Tekrar ortaya çıkıp Vadi'de geçirildikleri üç günü de zehir etmişti. Rhea Royce'a karşı ilgisiz, huysuz ve çoğu zaman kaba bir adamdı. Genç kadının da ondan aşağı kalır yanı yoktu. Adeta iki erkek gibi kavga ettikleri zamanlar bile olmuştu. Fakat Kral'ın emrine karşı kimse ses çıkartamıyordu.

Birbirlerinden nefret eden ikili, Viserys'in yaptığı Vadi ziyareti sonrası resmi olarak nişanlıydı.

Düğün günü gelip çatana kadar içten içe bunalmış olan Daemon her gününü, sarayda neşe saçan güzel Leydi Mhyris ile geçirmişti. O elindeki kitaplarla ders çalışırken, yanında oturup kızın saçlarıyla oynayarak rahatsız ederdi. Mhyris'i küçükken sinirlendirmek kolaydı. Daemon, onun kızgın gözleriyle bakmasını sağlardı. Alay etmeye devam eder, Septa'lar hakkında müstehcen şakalar yapar ve Mhyris susması için ona kalın kitabıyla vurmak zorunda kalırdı. Fakat Prens Daemon asla uslu durmazdı. Kral Viserys'in koyduğu yasaklara rağmen Leydi Mhyris'den uzak kalamıyordu. Bu durum düğün akşamında bile geçerli olmuştu.

Kızıl Kale'de Prens'in düğünü vardı ama onun dışında herkes eğleniyor, danslar ediliyordu. Prens Daemon ise huysuzluk yapmakla meşguldü. İlk olayı, düğününe geç kalmış ve Lord Kumandan tarafından zorla getirilmiş olmasıydı. Royce ailesi salona girdiğinde, Prens Daemon ortalarda yoktu. Kral Viserys'in sinirli halleri, konukların diline düşmemek için kardeşinin bir an önce getirilmesi için harcadığı çaba takdire şayandı. Skandal gecenin devamında, salona sürüklenerek getirilen Daemon nihayet yerini almıştı. Müstakbel karısının yanı yerine Leydi Mhyris'in yanına oturmaya çalışmıştı ama başında dikilen Lord Kumandan buna izin vermemiş, Prens zorla Rhea Royce ile yan yana oturtulmuştu. Suratı, kusmak ister gibi bir ifadeyle dolu ve hareketleri pervasızdı.

Kral'ın boş konuşmasını dinlemek yerine onun dengesiz hallerine gülen Leydi Mhyris'i ve Prenses Rhaenyra'yı eğlendirmeye devam etmişti. Düğün ziyafeti başladığı sırada, Prens tabağındaki yemeği yemek yerine ortalığı kirletmek için harcıyordu. Kaşığı küçük bir mancınık gibi kullanıyor, gererek içine koyduğu et parçalarını Leydi Mhyris'e fırlatıyordu. Viserys ona durması için uyarıda bulunuyor ama Daemon, inatla Kral abisinin yüzüne bakmaya devam ederek asıl istediği geline doğru yemek atmaya devam ediyordu. Kızlar için bu bir oyun demekti. Rhaenyra, fırsatını bulduğu için hemen karşılık vermiş ve amcasına eline geçen yemekleri atmaya başlamıştı. Yemek savaşı, düğünün ikinci olayıydı. Mhyris'in tabağındaki etler teker teker ona meydan okuyan Prens'e doğru savruluyor ve bazı parçalar Kral'ın tabağına dahi geliyordu. Daemon bir damat değil, düğünü sabote etmeye gelmiş bir adam gibiydi.

"Kesin şunu!" diyerek onları uyaran Kral Viserys, o an küçük kızı tarafından Daemon'a atılan ancak yolu şaşırıp kendi yüzüne isabet eden yemek parçası sebebi ile kızgın görünüyordu. Yanındaki Kraliçe Aemma ise daha kibar bir şekilde kızlardan durmalarını rica etmiş, sonra da Viserys'e yüzünü silmesi için temiz bir bez vermişti.

Güzel elbiseleri Daemon yüzünden lekelerle dolan kızlar, Aemma'nın isteği ile usluca oturmaya devam etmişlerdi ama Kraliçe'nin uyarısı Prens Daemon'a işlemiyordu. Leydi Mhyris'i ve Prenses Rhaenyra'yı rahatsız etmesi engellendiği için oturduğu masaya döndürdü huysuz tavrını. Yanlışlıkla çarpmış gibi elini uzatıp Rhea'nın kadehini devirmişti. Kendi önündeki yemek tabağını vurup savurmuş, kadeh yerine sürahiden şarap içmeye başlamıştı.

Red Targaryen ☾ Daemon Targaryen Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin