Daemon'un en büyük iki arzusu vardı. Güç ve Mhyris. Bu iki arzusu arasında duran kişi ise Kral Viserys I. idi.
Evlenmesi gerektiği söylendiğinde, Daemon Targaryen seçimini çoktan yapmıştı. "Mhyris." demişti. Mhyris henüz küçük bir yaşta olmasına rağmen, Daemon tercihini Kral olan abisinin bilmesini istiyordu. Kral Viserys I. bu isteği duyunca karşı çıktı. Mhyris'in evlilik için henüz çok küçük olduğunu ve evliliğe uygun durumda olmadığını söyledi. Bu saydıkları sadece bir bahaneydi ve Daemon farkındaydı. Kral, kardeşinden başka bir aday ismi bekledi. Aksi takdirde kendisi bir seçim yapacaktı. Fakat Daemon'un istediği tek bir kişi vardı ve bahaneler onun gözünde bir engel değildi.
"Mhyris ile evlenmek istiyorum, Majesteleri." dedi, inatçı tavrıyla. Genç prens, kafa tutma konusunda Kral'dan daha cesurdu.
"Evlenecek yaşta değil, dedim!"
"Biliyorum." diyerek duruşunu düzeltti, Genç Daemon. "Beklerim. Mhyris büyüyene kadar beklemek istiyorum. O zaman gelince bizzat evlenme teklifi edeceğim."
Kral Viserys I. hiddetlendi. "Mhyris ile hiçbir zaman evlenmeyeceksin."
Otto Hightower yani Kral'ın Eli, sakin olmasını Kral'dan rica edip, hoşnut olmayan bakışlarını yeniden Genç Daemon'a çevirdi.
Daemon'un sesi yükseldi. "Yaşının küçük olmasından başka beni engelleyecek ne sebep var, abi?"
Kral Viserys I. konsey masasına vurup yerinden kalktı. "Beni sorgulama cüretini gösterme!"
"Mhyris'in karım olmasını ne engelliyor diye soruyorum, Majesteleri."
"Ben izin vermiyorum." diyerek son noktayı koydu, Kral. Ardından, kızgın kardeşi odayı terk etmeden önce ona seslendi.
"Royce Hanedanlığı'ndan Rhea Royce ile evleniyorsun!"
∆
Turnuva alanı, birbirlerinin başlarını ezecek zırhlı erkekleri destekleyen kalabalıkla doluydu.
Şövalyeler, yeni varisin kutlaması için hazırlanıyordu. Kraliçe Aemma'nın doğumu başlamıştı ve bir oğlan olması için haykırıyordu, gelecek tahtın sahibini bekleyen halk. Her birinin elinde sallanan küçük bayraklar vardı. Bulutlu gökyüzü, sarayın duvarlarını doğum acısı ve çığlığı ile titreten Kraliçe Aemma için gözyaşı dökecek gibi görünüyordu. Ancak Leydi Mhyris dışında kimse, bunu fark edecek kadar hüzün ile dolmamıştı o gün.
Turnuva alanından yükselen toprak parçaları ile dumanın yarattığı boğucu atmosfer, birazdan galip gelecek ve mağlup edilecek erkeklerin son gösteriş yeriydi. Şiddet, kan ve gövde gösterisini izlemek için sabırsız olan kalabalık, Kral'ın görünmesi ile daha heyecanlı bir hâl almıştı. Herkes dikkat kesildi. Kral Viserys I. ortalıkta görünmeyen kızı Prenses Rhaenyra'nın nerede kaldığını öğrenmesi için muhafız askerlerinden birini görevlendirip kalabalığı selamladı ve konuşmasına başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Red Targaryen ☾ Daemon Targaryen
FanficKral Viserys I. tarafından küçük yaşta himaye altına alınan ve Rhaenyra Targaryen'in gözünde bir abla gibi büyüyen Mhyris Silverarmor, uzun kızıl saçları ve büyüleyici görünüşü ile Westeros'un en güzel kadınlarından biridir. Ancak on yedi yaşında ol...