21 (4. YIL)

2.8K 352 83
                                    

Benjamin

Çınar hikayesini anlattığında Bratva'da epey vakit geçireceğini anlamıştım.Herkes buraya Bratva der ama asıl ismi; Kaybedenler Kulübü'dür. Demiştim bir keresinde. Yetimhanede büyümüş bu çocuk da daha doğduğunda Kaybedenler Kulübü'ne girmeye hak kazanmıştı.

"Ya sen?" Diye sorduğunda yeşillerinde merak parıltıları vardı. "Nasıl geldin buraya? Kimin yardımcısısın?"

Her şeye karşı ketum olma huyum vardı. O anlatsa dinler, sır gibi saklardım ama aynı şeyin karşımdaki tarafından taklit edileceğine inanmazdım. Üstelik yaşadıklarım öyle karmaşık bir durumdu ki neyi nereden anlatmaya başlayacaktım ki?

"Pakhan'ın yardımıyla geldim." Dedim fazla detaya girmeyerek. "Pakhan'ın manevi kardeşinin yardımcısıyım."

Gözleri kısa bir an beni süzdü. Açıkça es geçtiğim detayları sorguladığını biliyordum ama cevap vermeyeceğimi anlaması için gözlerimi ondan çekerek kahvemden bir yudum aldım. Bu kadar detay yeterliydi.

"Pakhan nasıl biri?" Diye sordu en sonunda. "Neye dikkat etmem gerekiyor? Ne bilmeliyim?"

Arkama yaslanıp iç çektim. Açıkçası bu konu hakkında uzun uzun konuşabilirdim ancak bunları benim bu şekilde söylemem uygun olmazdı. Üstelik Çınar daha yeniydi, aniden ağır şeyler duyduğunda tökezleyebilirdi.

"Pakhan adaletlidir. Ona üç yıl yardımcılık yapmıştım. O yıllarda tanıma fırsatına eriştim-"

"Sen iki kişinin mi yardımcılığını yapıyorsun?" Diye sordu şaşkınlıkla. Gözleri tekrar tekrar süzdü beni, bakışlarından merak akıyordu sanki.

"Buraya beni Pakhan getirdi, üç yıl yardımcılığını yaptım ancak bazı sebeplerden ötürü Vincent'e yardımcılık yapmam gerekti. Dört yıldır da ona yardımcılık yapıyorum." Diye açıkladım.

"Vay be," hayran bakışlarına içten içe şaşırsam da tepkimi gizledim.

"Onun hakkında bilmen gereken en temel şey çok önemli biri olduğu. Bratva cok geniş bir kitleyi kapsayan bir çeşit bağlantı yolu. Basitçe tanımlayacak olursam bu bağlantıdaki kopuk olanlar da, sağlam olanlarda, yarım olanlar da her şey Pakhan'a çıkar çünkü hepsini o yönetir." Sözlerimi ciddiyetle dinliyorken öne doğru eğilip dirseklerimi dizlerime yaslayarak ona baktım. "Senin yapman gereken şey onun yüklerini paylaşmak. Çok detay gerektiren ne varsa hepsine senin bakman gerekiyor. Aşama gerektiren her şeyi sen yapacaksın Pakhan sadece sonucuyla ilgilenip kararları verecek."

"Yardımcı dediğiniz tam olarak ne yapar?" Diye sorarken bana olan bakışları değerlendiriciydi.

"Bratva'da operasyonlar, aile bağlantıları, ortaklar arasındaki fikir alışverişi, şirketler ve şirketi ilgilendiren muhasebe, işletme, halkla ilişkiler, yıllık planlamalar, lansmanlar, ürün dağıtımı için gerekli yerlerle görüşmeler ve ek işlerin hepsi. Şirket bağlantıları tek bir elden olmaz bu yüzden Bratva'nın tüm üyelerinin şirket içindeki yıllık ciro arasındaki istatistik farklar, zimmete para geçirme veya hortumlama olup olmadığına da bakmalısın. Ayrıca Pakhan hem Rusya hem de Türkiye kollarıyla ilgileniyor, Rusya olayları hakkında da bilgi edinmen gerekiyor. Türkiye'deki kol çok taze olduğu için buradaki eksiklerde kolayca tuzak kurulabilir. Bunladı göz ardı etmemen gerek. Rusya işlerine on kez bakacaksan Türkiye işlerine bin kez bakacaksın.

Bunlar işin sorumluluk kısmı. Bir de kişisel olarak Pakhan'a yardımcılık yaparken onun hakkında her detayı bilmen gerek. İçtiği içecekleri, yediği yemekleri, alerjileri, ilaçlarının saatleri, randevuları, kıyafetleri, arabasının bakımı -özellikle burası önemli frenlere her zaman dikkat etmelisin- ve benzeri şeyler. Zamanlar diğer detayları da anlarsın."

Vurgun| GayHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin