3 augustus, woensdag, 9:26
Ik word wakker in mijn oude kamer. Er hangen nog steeds poster en foto's tegen de muren van jaren terug. Het voelt een beetje vreemd om hier wakker te worden terwijl er door heel mijn kamer dozen staan met al mijn spullen erin. Vandaag verhuis ik naar Zeist. Nova gaat me helpen met uitpakken en meubels in elkaar te steken.
Beau ligt nog rustig naast me op bed en zijn zachte ademhaling is een geruststellende aanwezigheid in de rustige ochtend. We zijn vier dagen later en in die vier dagen heb ik niet heel veel gedaan. Ik heb vooral tijd gespendeerd met mijn familie. Ik heb na een lange tijd mijn broer en zus nog eens gezien samen met hun vriendin en vriend. Kato, de vriendin van mijn broer, is nu 20 weken zwanger, dus op de helft. We zijn allemaal echt super blij voor Kato en Maarten.
Ik rol uit bed en trek mijn comfortabele kleren aan voor de dag van de verhuizing. Nadat ik mijn tanden heb gepoetst en een snelle douche heb genomen, loop ik de keuken in. Mijn ouders zitten al aan tafel om te ontbijten. De geur van versgebakken brood en koffie vult de ruimte.
"Goedemorgen!" zeg ik vrolijk terwijl ik aan tafel schuif. "Goedemorgen, Lynn." zegt mijn moeder terwijl ze een bord met toast en een eitje voor me zet. "Hoe voel je je? Heb je alles klaar voor de verhuizing?" "Ja, ik denk het wel. Het is een beetje overweldigend maar ik heb alles ingepakt. Het moet alleen nog naar de auto." antwoord ik terwijl ik een hap uit mijn toast neem.
We praten nog even over de praktische dingen die ik moet doen als ik eenmaal in Zeist ben. Mijn ouders geven me een laatste paar tips en herinneringen. Dit is niet de eerste keer dat ik weg uit huis ga. Toen ik nog samen was met Scott woonden we samen in Rotterdam. Na die relatie ben ik terug gaan wonen bij mijn ouders voor een tijdje tot dat ik een nieuwe woning had gevonden, wat ik nu heb. Ik ben echt ontzettend dankbaar voor mijn ouders. Ze steunen me altijd en geven me altijd advies wanneer ik die nodig heb.
Het gesprek tussen mijn ouders is ontspannen en gezellig. Na het ontbijt ga ik naar mijn kamer om mijn spullen in te pakken. Het meeste had ik al eerder ingepakt, maar er zijn altijd nog wat laatste dingen. Terwijl ik mijn koffer en dozen naar beneden draag, voel ik een mix van opwinding en zenuwen. Dit is het moment waarop alles echt begint. Dit is de eerste keer dat ik echt alleen ga wonen. Ik kijk er wel naar uit om een eigen thuis te hebben.
Mijn vader helpt me met het laden van de auto. Het is even puzzelen om alles erin te krijgen, maar uiteindelijk lukt het. Beau kijkt me met nieuwsgierige ogen aan terwijl ik de achterbank klaarmaak om Beau in de auto te laten. Beau vindt autorijden altijd leuk dus dat is wel fijn. Ik heb voor mijn 20ste verjaardag een Volvo gekregen. Ik vind het altijd wat dubbel om zo van die grote en dure cadeaus te krijgen. Het is leuk, begrijp me niet verkeerd, maar het is overdreven om me een auto te geven. Dan lijk ik zo arrogant en dat wil ik niet maar ik vind het moeilijk om iets te weiger dus hier staan we dan.
Ik zet Beau op de achterbank en geef hem een aai over zijn hoofd. Met een laatste knuffel van mijn ouders stap ik de auto in en start de auto. Ik zwaai nog even naar mijn ouders die terug zwaaien en rij naar Utrecht. De rit is rustig en ik geniet van de muziek die op de achtergrond speelt. Beau ligt tevreden op de achterbank naast twee dozen.
Het duurt een uur voordat ik in Utrecht aankom om Noof op te halen. Ze staat al buiten te wachten en ze is duidelijk enthousiast. Ze zwaait vrolijk wanneer ze me ziet aankomen. "Hey Lynnie! Ik ben er klaar voor om je te helpen met uitpakken!" roept Noof haar spullen in de auto legt. "Hey Noof! Ik waardeer echt dat je me helpt. Ik ben zo blij dat je er bent." zeg ik terwijl ik haar een knuffel geef. Beau kwispelt enthousiast bij het zien van Nova. Nova aait Beau even en gaat dan goed op haar stoel zitten.
We rijden samen naar mijn nieuwe appartement wat een kwartiertje van Utrecht ligt. Nova en ik kletsen over van alles en nog, van plannen in de vakantie tot plannen voor het komende schooljaar.
JE LEEST
Littekens van het Verleden
FanfictionLynn Schouten is 22 jaar oud en werkt in haar vakantie als animator op een camping in Frankrijk. Dit is haar 3de jaar als animator. Ze is een harde werker en heeft haar leven nog niet helemaal in orde. Het is al een paar maanden uit met haar narcist...