18

512 12 0
                                    

28 augustus, zondag, 8:45

Het is zondag, en ik word vroeg wakker met een lichte opwinding. Vandaag is de dag waarop Matthy en ik een uitje hebben gepland, en ik kan niet wachten om te zien wat hij in petto heeft. Na een snelle douche kleed ik me aan.

Als ik de woonkamer binnenkom, merk ik dat Nova nog niet wakker is

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Als ik de woonkamer binnenkom, merk ik dat Nova nog niet wakker is. Beau komt enthousiast naar me toe en springt op mijn benen. Ik glimlach en aai hem even over zijn kop voordat ik naar de keuken ga om een ontbijtje klaar te maken.

In de keuken besluit ik iets simpels te maken: croissants en versgeperst sinaasappelsap. Noof houdt van croissants, dus het lijkt me een goed idee om haar met een smakelijk ontbijt te verwelkomen als ze wakker wordt. Terwijl de oven de croissants opwarmt, zet ik de tafel en zoek ik mijn telefoon op om wat te scrollen.

Na een half uur, wanneer de geur van verse croissants de woonkamer begint te vullen, hoor ik Noof haar deur sluiten. Ze komt langzaam naar de woonkamer en begroet me met een slaperige glimlach. "Goedemorgen!" zegt ze terwijl ze zich aan de tafel voegt. "Ik ruik iets lekkers!"  "Goedemorgen!" antwoord ik vrolijk. "Ik dacht, laat ik een klein ontbijtje maken. We hebben nog wat croissants en sinaasappelsap."

Nova pakt een croissant en giet zichzelf een glas sap in. Terwijl we samen ontbijten, praten we over de afgelopen dagen, het plannen van haar verhuizing, en hoe het nu bevalt om samen te wonen. Het voelt fijn om even rustig bij te kletsen voordat ik naar buiten ga voor mijn afspraak met Matthy.

Na het ontbijt, als Nova en ik ons gesprek hebben afgerond, stelt ze voor om met Beau te gaan wandelen. Ik vind dat een uitstekend idee, vooral omdat Beau altijd zo blij is om mee naar buiten te gaan. "Dat is een goed plan," zeg ik. "Beau zal het vast waarderen." Wanneer Nova met Beau de deur uit is, besluit ik de tijd te benutten door de was te doen. Het is niet de leukste taak, maar het moet gebeuren. Terwijl de was draait, ga ik op de bank zitten om even te ontspannen. Het is heerlijk rustig in het appartement nu Nova en Beau even weg zijn.

Ik denk na over mijn plannen met Matthy en wat hij misschien in gedachten heeft voor vandaag. Het idee van een verrassingsuitje maakt me een beetje nerveus, maar vooral enthousiast. We hebben al eerder gesproken over leuke dingen die we samen kunnen doen, maar dit voelt anders. Er is een extra sprongetje van vreugde in mijn buik.

~tijdje later

Terwijl Nova en Beau net terugkomen van hun ochtendwandeling, zit ik nog steeds op de bank met een kopje koffie en scroll ik door mijn telefoon. Nova komt naast me zitten en we praten over de afgelopen dagen en de veranderingen in ons leven. We hebben het goed, en het voelt prettig om zo'n ontspannen moment samen te delen. Onze conversatie wordt onderbroken door de intercom. "Dat moet Matthy zijn," zeg ik terwijl ik naar de intercom loop. Ik druk op de knop en hoor Matthy's stem: "Hé, Lynn! Ik ben er."

"Ik kom eraan!" roep ik terug. Nova wenst me veel plezier met een oprechte glimlach, en ik neem afscheid van haar voordat ik naar beneden ga. Wanneer ik de deur open, zie ik Matthy bij zijn auto staan. Hij straalt een vriendelijke glimlach uit en opent zijn armen voor een begroeting. "Hey, Lynn!" zegt hij vrolijk terwijl hij me een knuffel geeft. "Klaar voor een gezellige dag?" "Absoluut!" antwoord ik terwijl ik hem terugknuffel. We stappen in zijn auto en hij begint te rijden. "Wat staat er op de planning vandaag?" vraag ik nieuwsgierig.

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu