17

500 12 0
                                    

26 augustus, vrijdag, 10:12

Vandaag is een belangrijke dag: Nova komt intrekken bij mij. Het voelt als een nieuwe start, zowel voor mij als voor haar. Wanneer ik wakker wordt, voel ik me opgewonden en een beetje nerveus. Ik en Nova hebben altijd er al over gehad om samen te wonen alleen kwam het er gewoon niet van.

Ik pak mijn telefoon en zie een berichtje van Matthy. Hij heeft me een goedemorgen gestuurd en vraagt of ik zondag wil afspreken. Terwijl ik mijn ogen wrijf en mijn gedachten nog in de ochtendmist zitten, glimlach ik bij de gedachte aan Matthy. Ik vind het leuk dat hij me vraagt om iets samen te doen. Ik denk even na over mijn plannen voor zondag, maar de beslissing is snel gemaakt. "Ja, lijkt me leuk!" stuur ik terug.

Na het versturen van mijn berichtje sta ik op en begin aan mijn ochtendroutine. Ik kleed me aan, verzorg mijn gezicht en draai mijn gebruikelijke ochtendrondje. Na het ontbijt en een snelle opfrisbeurt met koffie neem ik Beau mee voor een wandeling. De frisse lucht doet me goed en helpt me om wakker te worden. Ik geniet van de wandeling net zoals Beau.

~tijdje later

Ik ben net terug van mijn ochtendwandeling met Beau. Het was een frisse, maar aangename tocht en het deed me goed om even buiten te zijn. Nu zit ik op de bank, met Beau aan mijn voeten, en kijk ik wat TikTok-video's. Het is een ontspannen momentje voor mezelf.

Dan gaat de bel. Ik kijk op mijn telefoon en zie een berichtje van Nova dat ze en Dylan, de vriend van Nova, bijna bij het appartement zijn. Ik zet mijn telefoon weg en loop naar de deur. Wanneer ik open doe, staan Nova en Dylan voor de deur, elk met een grote doos in hun handen. "Hey jullie!" zeg ik met een brede glimlach. "Kom binnen. Ik help meteen met de dozen."

Dylan knikt en loopt met de dozen naar binnen. Nova volgt hem en begint te praten over hoe spannend het is om te verhuizen. Samen met Dylan begin ik met het uitladen van de dozen uit de auto en ze naar de kamer van Nova te brengen. We werken efficiënt samen, en binnen een korte tijd staan alle dozen in het appartement. Ik en Dylan kunnen het wel goed vinden met elkaar. Ik denk dat Nova en Dylan wel echt soulmates zijn.

"Dank je wel voor je hulp, Dylan." zeg ik terwijl ik hem een dankbare glimlach geef. "Je hebt ons echt geholpen vandaag."  "Geen probleem." antwoordt hij. "Het was wel een klus, maar het is fijn om te zien hoe enthousiast jullie zijn. Veel plezier met inrichten en tot snel!"  Nadat Dylan vertrokken is, kijk ik naar Nova. "Klaar voor een beddenjacht?" vraag ik lachend. "We moeten nog iets van een bed voor je vinden."

 "Absoluut!" antwoordt Nova enthousiast. "Ik heb er echt zin in om te zien wat we kunnen vinden." We stappen in mijn auto en rijden naar de stad. Terwijl we in de stad rondkijken naar beddenwinkels, praten we over van alles en nog wat. Nova vertelt over haar ideeën wat ze wilt doen met haar kamer.

Tijdens het zoeken naar een bed komt het gesprek op mijn afspraak met Matthy op zondag. "Ik heb zondag een afspraak met Matthy." vertel ik enthousiast. "Het is de eerste keer dat we elkaar weer zien sinds die keer dat hij hier was." Nova's ogen beginnen te stralen. "Oeh, dat klinkt leuk! Hoe gaat het tussen jullie?"

"Het gaat goed." zeg ik met een glimlach. "We hebben veel gepraat en gelachen. Ik vind het echt fijn om tijd met hem door te brengen. Maar ik weet nog niet precies wat er tussen ons speelt. We zien wel hoe het gaat." Nova knikt begrijpend. "Het klinkt alsof je er echt een goede tijd mee hebt. Misschien is het goed om gewoon te genieten van het moment en niet teveel te piekeren over de toekomst."

"Ja, dat denk ik ook." zeg ik terwijl ik naar een bed wijs dat we net binnen zijn gelopen. "Maar ik vind het ook spannend en weet niet precies wat ik moet verwachten."  Nova en ik blijven praten over onze levens, plannen en alles wat er tussen mij en Matthy speelt. Het gesprek loopt makkelijk en natuurlijk, en het helpt me om even mijn gedachten te verzetten van alles wat er door mijn hoofd speelt.

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu