64

242 5 1
                                    

~vervolg

Matthy en ik lopen hand in hand naar het huisje terwijl de tassen met onze spullen losjes over zijn schouder hangen. Zodra we binnenkomen, begin ik een beetje rond te kijken terwijl hij de tassen neerzet. Het is echt een knus huisje, precies zoals ik me had voorgesteld. De houten balken aan het plafond, de zachte, comfortabele bank voor de open haard, en het geluid van de zee op de achtergrond geven het een gevoel van rust en warmte.

"Ik dacht, waarom wachten?" zegt Matthy met een speelse blik in zijn ogen. "De jacuzzi staat daar buiten op ons te wachten." Ik grinnik. "Dat had ik kunnen raden. Jij bent nooit iemand die geduld heeft."

Hij haalt zijn schouders op met een ondeugende glimlach. "Wat kan ik zeggen? Als je een jacuzzi hebt, moet je er gebruik van maken." Ik loop naar de tas die hij heeft neergezet en begin erin te graaien. Mijn vingers raken iets zachts, en ik trek het eruit. Een bikini. Mijn bikini.

"Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?" vraag ik lachend, terwijl ik het ding voor me houd en hem een nieuwsgierige blik toewerp. Matthy leunt tegen de muur en vouwt zijn armen over elkaar, een grijns op zijn gezicht. "Nova heeft me een handje geholpen. Ze is heel goed in geheimen bewaren."

Ik schud mijn hoofd en kan mijn lach niet bedwingen. "Nou, jullie zijn allebei veel te goed in geheimen bewaren. Ik had echt geen idee." Hij lacht. "Dat is de bedoeling, toch?" Ik zucht dramatisch, maar ben stiekem onder de indruk van hoe goed hij dit allemaal heeft voorbereid. "Oké, oké. Laten we die jacuzzi maar eens testen."

We kleden ons snel om, en ik trek de bikini aan die hij heeft meegenomen. Zodra we buiten op het terras stappen, voel ik de koele zeebries over mijn huid, maar zodra ik mijn voeten in het warme water van de jacuzzi dompel, is die koelte meteen vergeten. Matthy stapt achter me in het water, en we zakken beide tot onze schouders in het heerlijke warme bad.

"Dit is perfect." zeg ik, terwijl ik mijn hoofd achterover leg en geniet van de combinatie van de warme jacuzzi en de frisse lucht om ons heen.

Matthy legt zijn arm om me heen en trekt me dichter tegen zich aan. "Ik zei toch dat dit een goed idee was." Ik kijk hem met een glimlach aan en plaag: "Je enige goede idee in de laatste maanden misschien. Je wordt oud, Matthy." Hij trekt een wenkbrauw op en schudt lachend zijn hoofd. "Oud? Ik ben in de bloei van mijn leven! Bovendien," hij buigt zich dichter naar me toe en fluistert, "ik blijf jong door jou."

Ik lach en rol mijn ogen. "O ja? Dus je gebruikt mij gewoon om je jeugdigheid te behouden, hè?" "Precies." zegt hij zelfverzekerd, terwijl hij zijn armen nog strakker om me heen slaat. "Ik moet wel. Jij houdt me scherp."

Ik prik hem zachtjes in zijn zij. "Nou, bereid je maar voor, want over een paar maanden ga jij met pensioen." Hij lacht hardop. "Met pensioen? Ik ben pas 28! Wat denk je wel niet?" "Je bent bijna 30, dat is praktisch prehistorisch." zeg ik, mijn ogen glinsterend van het plagen. "Misschien moet ik je een wandelstok cadeau doen voor je volgende verjaardag."

Matthy schudt zijn hoofd, lachend. "Wacht maar. Over een paar jaar krijg jij precies dezelfde grappen naar je hoofd. Wat zal je dan zeggen, hè?" Ik leun achterover en haal mijn schouders op. "Tegen die tijd ben jij al met pensioen, dus wie weet waar jij dan bent."

Hij rolt zijn ogen en trekt me dichter naar zich toe. "Ik zal je laten zien dat ik nog lang niet klaar ben voor pensioen." Het water klotst zachtjes om ons heen, en het geplaag verandert al snel in een liefdevol moment. Ik kijk hem met een glimlach aan en ga op zijn schoot zitten, mijn armen losjes om zijn nek geslagen. Zijn handen glijden vanzelf naar mijn heupen, en we blijven een tijdje zo zitten, genietend van het warme water en elkaars gezelschap.

"Je weet toch wel dat je oud wordt." fluister ik tegen zijn oor, een speelse blik in mijn ogen. "Dat blijf je maar herhalen." zegt hij, terwijl hij zachtjes in mijn zij knijpt en me laat giechelen. "Maar ik geloof er niks van."

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu