6

629 15 0
                                    

14 juli, donderdag, 8:16

De volgende ochtend word ik wakker in een leeg bed. Vandaag heb ik alleen avonddienst in de bistro. Overdag heb ik besloten om na te denken over mijn toekomst. Die tijd kan ik goed gebruiken om mijn gedachten te ordenen en een plan te maken voor mijn studie. Eind juli ga ik verhuizen naar Zeist. Dat is een kwartiertje van Utrecht. Ik wou eerst in Utrecht wonen maar ik kwam er al snel achter dat in een stad wonen veel te duur is voor een student.

Ik rek even uit en loop naar de badkamer om me om te kleden.

Nadat ik mezelf heb opgefrist, ga ik naar het terras waar Nova, Emma en Lars al bezig zijn met het ontbijt

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Nadat ik mezelf heb opgefrist, ga ik naar het terras waar Nova, Emma en Lars al bezig zijn met het ontbijt. "Goedemorgen allemaal." begroet ik hen terwijl ik naast Emma ga zitten. "Goedemorgen, Lynnie." antwoordt Nova opgewekt. "Weet je al wat je gaat doen overdag?" vraagt Emma terwijl ik een snee brood neem. "Ja, ik dacht om naar de bistro te gaan met mijn laptop om daar na te denken over mijn studies en wat ik wil doen." Emma knikt begrijpend.

"Het is belangrijk om de tijd te nemen om daarover na te denken. Weet je al welke richting je op wilt?" "Dat is het probleem." zucht ik. "Ik heb geen idee wat mijn passies zijn of wat ik wil doen. Mijn vorige relatie heeft me behoorlijk in de war gebracht over wie ik ben en wat ik wil." "Misschien helpt het om verschillende opties te verkennen." stelt Lars voor. "Je hebt veel gereis dus je hebt al een hoop ervaringen en vaardigheden opgedaan."

"Dat is waar. Hopelijk krijg ik na vandaag wat meer duidelijkheid over mijn studies." zeg ik. We praten nog wat verder over van alles. Lars, Emma en Nova vertrekken na het ontbijt naar de animatie. Ik wens hun veel plezier en succes. Nadat ze zijn vertrokken ruim ik de tafel op en neem ik mijn spullen om naar de bistro te gaan.

Eenmaal daar zoek ik ik een plekje op het terras en open mijn laptop. Het terras is rustig met slecht een paar mensen die genieten van hun ochtendkoffie. Terwijl ik verschillende studies in Utrecht en Amsterdam opzoek, voel ik de frustratie toenemen. Elke opleiding die ik bekijk, lijkt me niet helemaal aan te spreken en ik realiseer me hoe weinig ik eigenlijk van mezelf weet.

Mijn gedachten dwalen af naar mijn wereldreis. Vier jaar lang heb ik zoveel gezien en meegemaakt, maar het heeft me niet dichter bij mijn doel gebracht. In plaats daarvan voelt het alsof ik mezelf een beetje ben kwijtgeraakt. Wie ben ik? Wat wil ik doen? Wat zijn mijn doelen?

Terwijl ik in mijn gedachten verzonken ben, hoor ik plotseling iemand naast me schuiven. Ik kijk op en zie een van de broers die ik een paar dagen geleden heb geholpen bij het inchecken. Hij lacht vriendelijk naar me. "Hey, wat doe jij hier? Moet je niet bezig zijn met vakantiedingen?" vraag ik lachend. Hij lacht en schudt zijn hoofd. "En jij? Moet je niet werken?"

We lachen allebei en hij stelt zichzelf voor. "Ik ben Matthy, trouwens. We hebben elkaar nog niet echt leren kennen." "Lynn." zeg ik terwijl ik zijn hand schud. "Leuk je te ontmoeten, Matthy." Matthy kijkt nieuwsgierig naar mijn laptop. "Wat ben je aan het doen?" "Ik probeer uit te zoeken wat ik wil studeren." antwoord ik eerlijk. "

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu