10

516 13 0
                                    

27 juli, woensdag, 8:09

Ik lig in bed en staar naar het plafond. Mijn ogen zijn zwaar en branden van vermoeidheid. Weer een slechte nacht, weer die nachtmerrie. Mijn ex blijft me achtervolgen, zelfs in mijn dromen. Nova kijkt me bezorgd aan terwijl ik zucht en mezelf uit bed sleur

"Lynn, misschien moet je nog even gaan liggen." zegt ze zachtjes. "Je hebt echt nog wat slaap nodig." Ik knik, te moe om te protesteren, en kruip terug onder de dekens. Misschien kan ik nog wat rust vinden. Na een tijdje val ik weer in slaap, een lichte, onrustige slaap, maar het is beter dan niets. Wanneer ik weer wakker word, voel ik me iets beter. 

Ik rek me ui en stap uit bed. Ik maak mezelf klaar en daarna loop ik naar de woonkamer. Iedereen kijkt me nog steeds bezorg aan maar ik probeer hen gerust te stellen. "Het gaat wel." zeg ik met een glimlach die hopelijk overtuigend genoeg is. "Laten we gewoon genieten van onze vrije dag." 

We ontbijten samen en het voelt goed om met z'n vieren te zijn. Emma, Lars en Nova zorgen altijd voor een goede sfeer, zelfs als ik me niet helemaal honderd procent voel. Na het ontbijt pakken we onze spullen en stappen in de auto. We hebben besloten om naar een stad te gaan die anderhalf uur rijden is van de camping.

De autorit is vol met gelach en plagerijen. Lars en Emma maken grapjes en Nova zingt luidkeels mee met de muziek op de radio. Ik leun achterover en geniet van het moment, ondanks mijn vermoeidheid. Het voelt goed om omringd te zijn door mijn vrienden.

Als we er zijn parkeert Lars de auto in een ondergrondse parking. We wandelen door de kleurrijke straten van de stad. We genieten van de zonnige dag en de levendig sfeer om ons heen. De winkels zijn gevuld met allerlei leuke spullen en de etalages trekken onze aandacht.

"Laten we daar binnen gaan." roept Emma enthousiast terwijl ze naar een boetiek wijst. Binnenin barst de winkel van de mooie kledingstukken en accessoires. We verspreiden ons en beginnen te neuzen tussen de rekken. Lars houdt een paar gekke zonnebrillen omhoog en zet ze op.

"Wat denken we, dames?" vraagt hij, terwijl hij poseert als een supermodel. "Je ziet eruit als een filmster." plaagt Nova. "Een hele foute filmster." We barsten in lachen uit en maken foto's van Lars met de belachelijke zonnebrillen.

We duiken verschillende winkels in en uit, terwijl we ons tegoed doen aan de diverse aanbiedingen. Nova vindt een prachtige paar schoenen en trekt me mee naar binnen. "Lynn, je moet deze ook passen. Ze zouden geweldig staan bij die nieuwe jurk van je." zegt ze enthousiast.

Ik pas de schoenen en voel me even als Assepoester. "Ze zijn perfect." zeg ik glimlachend, terwijl ik een klein rondje draai. Terwijl we verder winkelen, voel ik mijn telefoon trillen. Een bericht van Matthy. Ik glimlach terwijl ik het lees: "Hey Lynn, ik moet vandaag een video opnemen. Hoe gaat jouw dag?"

Ik typ snel terug: "Vandaag een vrije dag! We zijn nu een stad aan het bezoeken. We hebben zoveel plezier. Succes met je video!" We besluiten om te stoppen voor de lunch en vinden een gezellig restaurantje met een terras. We bestellen allerlei heerlijke gerechten en het gesprek gaat al snel over van alles en nog wat.

"Lynn, weet je zeker dat je niets voor Matthy voelt?" vraagt Emma plotseling, met een ondeugende glimlach. Ik rol met mijn ogen en zucht. "Voor de zoveelste keer, nee! We zijn gewoon vrienden." Lars lacht en zegt: "Je kunt het ons wel vertellen, Lynn. We hebben je door." Mijn irritatie begint te groeien. "Serieus, jongens. Hij is gewoon een vriend. Niet iedereen met wie ik omga hoeft meteen een potentiële lover te zijn."

Nova legt een hand op mijn arm en glimlacht verontschuldigend. "Oké, oké, we laten het onderwerp rusten. Maar je moet toegeven dat jullie wel veel tijd samen doorbrengen." Ik haal diep adem en probeer te ontspannen. "Ja, we appen veel, maar dat betekent niet dat ik verliefd ben."

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu