15

510 13 0
                                    

13 augustus, zaterdag, 10:02

Het is zaterdagmorgen en ik word wakker door Beau die op bed komt liggen. De zon straalt door de gordijnen van mijn slaapkamer, en het lijkt de perfecte dag te worden. Terwijl ik mijn ogen opendoe, voel ik een lichte opwinding in mijn buik. Vandaag komt Matthy naar mijn appartement, en ik kijk er echt naar uit om hem weer te zien.

Ik geef Beau een knuffel en daarna maak ik me klaar om te gaan hardlopen met Beau. Ik doe het lesje van Beau om en loop met hem naar beneden. Het is buiten niet warm maar ook niet koud. Beau trekt enthousiast aan de lijn terwijl ik mijn tempo probeer te vinden. Tijdens het hardlopen denk ik na over de afgelopen week. Het is een rustige week geweest. Ik heb mijn broer en zus bezocht, maar verder heb ik niet veel gedaan. De gedachte aan de koksopleiding en Matthy die vandaag langs komt, houdt me bezig. 

Deze week moest ik weten of ik toegelaten ben voor de koksopleiding, alleen heb ik nog niks gehoord. Na een halfuur hardlopen kom ik weer thuis, een beetje uitgeput door het lopen maar tevreden. Ik laat Beau naar binnen en geef hem een stevige knuffel voordat ik mezelf een beetje opfris. Het voelt goed om weer in mijn appartement te zijn na de ochtendwandeling. Ik ga douchen en kleed me om voor vandaag.

Terwijl ik op de bank plof en naar een serie kijk, denk ik aan de plannen voor de dag

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Terwijl ik op de bank plof en naar een serie kijk, denk ik aan de plannen voor de dag. Ik kijk op mijn telefoon en zie een paar berichten van Nova. We hebben het over mijn koksopleiding en over Matthy die vandaag langskomt. Nova is oprecht geïnteresseerd en enthousiast over mijn plannen, en het doet me goed om haar steun te voelen.

Nova: "Heb je al nieuws over je koksopleiding?"

Lynn: "Nee, nog niet. Ze zouden deze week contact met me opnemen. Ik hoop echt dat ik toegelaten word."

Nova: "Ik duim voor je! En Matthy komt vandaag, toch? Ik weet zeker dat hij het leuk gaat vinden om je nieuwe plek te zien."

Lynn: "Ja, hij komt langs vanmiddag. We gaan samen wat drinken en misschien iets lekkers maken. Ik ben blij dat ik hem weer zie. Deze week hebben we elkaar niet echt kunnen spreken vanwege zijn drukke schema."

Nova: "Dat klinkt gezellig! Ik weet zeker dat jullie een geweldige tijd zullen hebben. Laat me weten hoe het gaat!"

Ik glimlach om Nova's oprechte enthousiasme. Het doet me goed om zulke vrienden te hebben die zo betrokken zijn bij mijn leven. Na het appen met Nova besluit ik de tijd te benutten door nog wat te doen in mijn appartement. 

Na een tijdje lig ik op de bank met Beau naast me terwijl ik naar een serie kijk.  Het is een gezellige en ontspannen middag, en Beau lijkt het net zo fijn te vinden als ik. Zijn zachte ademhaling en de comfortabele positie op de bank maken het extra knus. Terwijl ik verder kijk, voel ik mijn telefoon trillen die naast me op de bank ligt. Het is een berichtje van Matthy.

Matthy: "Hey Lynn! Ik ben er over een halfuur. Ik kijk er echt naar uit om je weer te zien!"

Ik glimlach bij het lezen van zijn bericht. Het is leuk om te weten dat hij er binnenkort zal zijn. Mijn gedachten dwalen af naar hoe het zal zijn om hem hier te hebben, gewoon ontspannen en samen tijd doorbrengen. Mijn glimlach wordt breder als ik het volgende berichtje zie. Het is van Lars.

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu