23

533 9 4
                                    

15 september, donderdag, 8:29

De volgende ochtend word ik wakker door het zachte geluid van de slaapkamerdeur die opengaat. Ik open zachtjes mijn ogen en zie Matthy binnenkomen. Hij komt net uit de douche. Hij ziet me liggen en glimlacht, duidelijk blij dat ik al wakker ben. "Goedemorgen." zegt hij zachtjes, terwijl hij naast me op bed gaat zitten.

"Goedemorgen." antwoord ik, terwijl ik me uitrek en mijn ogen wijd open doe. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het al half acht is. "Ben je al een tijdje wakker?" Matthy knikt en zegt: "Ja, een klein uurtje al. Maar je leek zo lekker te slapen, ik wilde je niet wakker maken." Ik glimlach naar hem en voel me dankbaar voordat hij zo lief is. Het is een simpel gebaar, maar het betekent veel voor me. Matthy ligt op zijn zij en kijkt me aan met een warme glimlach. Het is een liefdevol moment, en ondanks dat we geen officieel koppel zijn, voel ik een diepe connectie tussen ons.

We knuffelen even op bed en we genieten van elkaars aanwezigheid. Matthy's armen zijn warm en geruststellend om me heen geslagen, en ik voel me veilig en op mijn gemak. Na een tijdje breken we de knuffel en besluit ik om me klaar te maken voor de dag. Ik sta op en loop naar de badkamer om me om te kleden. Ik heb geen schone kleren bij dus ik trek een T-shirt van Matthy aan, dat als een soort jurk valt. Het is een beetje groot, maar het zit prima en het voelt fijn aan.

"Wat vind je van mijn outfit?" vraag ik lachend terwijl ik de slaapkamer weer binnenloop waar Matthy nog steeds rustig op bed ligt

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Wat vind je van mijn outfit?" vraag ik lachend terwijl ik de slaapkamer weer binnenloop waar Matthy nog steeds rustig op bed ligt. Matthy kijkt op van zijn telefoon en lacht. "Het staat je goed! Je ziet er schattig uit in mijn T-shirt." Ik glimlach en voel een blos op mijn wangen ontstaan. Ik en Matthy lopen naar benden om te ontbijten.  We nemen plaats aan de tafel en beginnen met eten. Terwijl we ontbijten, bespreken we onze plannen voor de dag. Matthy vertelt me dat hij een opname dag heeft voor zijn YouTube-kanaal. Hij lijkt enthousiast en ik kan zien dat hij er veel zin in heeft.

"En jij, wat staat er voor jou op de agenda?" vraagt hij. "Ik heb vandaag alleen school in de namiddag." antwoord ik. "Het is een rustige dag op school, dus dat komt goed uit." We praten verder over de dingen die we gaan doen en onze verwachtingen voor de dag. Het voelt fijn om dit soort gesprekken te hebben en om elkaar te ondersteunen in wat we doen.

Na het ontbijt ruimt Matthy samen met mij de tafel af. We zetten alles op zijn plaats en zorgen ervoor dat de keuken weer netjes is. Het voelt heel normaal en comfortabel om samen zo'n alledaagse taak te doen. Het is een teken van hoe goed we het hebben samen, zelfs in de simpele momenten.

Wanneer we klaar zijn, lopen we naar buiten naar de auto van Matthy. Hij opent de deur voor me en ik stap in de auto. Matthy komt aan de andere kant binnen en start de motor. Terwijl we de straat uitrijden, praten we over van alles en nog wat. Het gesprek vloeit moeiteloos, zoals altijd.

Matthy vertelt met een lach over hoe zijn vrienden hem gisteren tijdens de werkdag weer plagen met verhalen over mij. "Ze blijven maar vragen wanneer ze je eindelijk kunnen ontmoeten." zegt hij met een speelse glimlach. "En ze maken grappen over het feit dat jij waarschijnlijk niet echt bestaat, omdat ze nog nooit een foto van je hebben gezien, behalve Robbie."

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu