9

512 10 0
                                    

25 juli, maandag, 7:30

Het is vroeg in de ochtend wanneer mijn wekker afgaat. Met een zucht rek ik me uit en zet mijn wekker uit. De zon is nog niet heel lang boven maar ik kan de opwinding van een nieuwe dag al bijna voelen. Vandaag staat er een heleboel op het programma met de kinderanimatie en ik heb er zin in.

Ik kleed me snel aan en haast me naar de keuken waar Nova, Emma en Lars al zitten te ontbijten. "Goedemorgen, slaapkop!" zegt Lars met een grijns. Ik rol met mijn ogen en pak een boterham. "Goedemorgen, Lars. Klaar voor een drukke dag?" vraag ik. Emma antwoordt met een glimlach: "Absoluut! We hebben een heleboel leuke dingen gepland." 

We bespreken de activiteiten van vandaag terwijl we eten. Het belooft een drukke maar leuke dag te worden met allerlei nieuwe activiteiten voor de kinderen. Na het ontbijt lopen we samen naar de animatieruimte. Onze eerste activiteit is een speurtocht door het bos. We hebben verschillende aanwijzingen verstopt en de kinderen moeten ze vinden om uiteindelijk een schat te ontdekken. 

Terwijl we alles klaarmaken, plaagt Lars me weer. "Lynn, probeer niet verdwaald te raken in het bos, hè." "Maak je geen zorgen, Lars. Ik neem een kaart mee voor het geval jij verdwaalt." geef ik hem terug met een knipoog.

De speurtocht verloopt geweldig. De kinderen rennen enthousiast door het bos en vinden uiteindelijk de schat – een doos vol snoepjes. We lachen en genieten samen van het moment. Daarna is het tijd voor een knutselworkshop. De kinderen mogen hun eigen armbandjes maken en ze zijn er helemaal in op.

Tijdens de workshop voel ik mijn telefoon trillen. Het is een kort berichtje van Matthy: "Goedemorgen! Hopelijk heb je een leuke dag. Succes met de animatie!" Ik glimlach en stuur snel een berichtje terug: "Dank je! Jij ook succes op je eerste werkdag na de vakantie!"

Na de knutselworkshop is het tijd voor een groot watergevecht. We hebben waterpistolen en ballonnen klaargelegd. Terwijl we het veld voorbereiden, plaagt Emma me: "Lynn, denk je dat je droog blijft vandaag?"

"Absoluut niet," lach ik. "Maar ik zal wel mijn best doen om jullie allemaal nat te maken!" Het watergevecht is een groot succes. Iedereen wordt doorweekt en de kinderen lachen en gillen van plezier.

Na het watergevecht hebben we een picknick gepland. We zitten in het gras en eten sandwiches, fruit en koekjes. Lars trekt me aan mijn arm en fluistert: "Hoe gaat het met je stalker?" Ik grinnik. "Je bedoelt Matthy? Hij heeft me net een berichtje gestuurd. Hij is weer aan het werk vandaag."

"Ah, die arme jongen." zegt Lars met een valse serieusheid. "Moet hij weer aan de slag terwijl jij hier plezier hebt."

De rest van de middag vullen we met een dansworkshop en een poppenkastvoorstelling. De kinderen zijn geboeid en doen enthousiast mee. Tegen het einde van de dag zijn we allemaal moe, maar voldaan. We lopen terug naar onze chalet om te ontspannen en samen te eten.

Pov Matthy:

Mijn wekker gaat af en ik rek me uit in bed. Het is mijn eerste werkdag sinds de vakantie en ik heb er eigenlijk best zin in. Na een snel ontbijt stap ik in de auto en rijd ik de dertig minuten naar ons kantoor in Utrecht. Het voelt goed om weer in mijn routine te zijn, maar ergens mis ik de ontspanning van de vakantie.

Bij aankomst begroeten mijn vrienden me enthousiast. "Hoe was de vakantie, Matthy?" vraagt Koen, terwijl hij een kop koffie voor me inschenkt. "Het was geweldig," zeg ik glimlachend. "We hadden mooi weer, lekker eten, en veel te doen." Raoul leunt tegen zijn bureau en grijnst. "En, nog spannende dingen meegemaakt?"

Ik vertel hen over de activiteiten op de camping, de animatie en de verschillende dingen die we gedaan hebben. Maar ik verzwijg het gedeelte over Lynn. Ik weet nog niet zeker hoe ik dat moet delen.

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu