8

500 11 0
                                    

18 juli, maandag, 7:06

Ik wrijf in mijn ogen en werp een blik op mijn telefoon. Een paar berichtjes van Matthy, die een goede ochtend wenst en me succes wenst met mijn werkdag. Een glimlach speelt op mijn glimlach. Ik klim uit bed en trek mijn werkkleding aan: een helderblauw animatieshirt en een comfortabele zomerbroek. Noof is al bezig in de keuken met het klaarmaken van het ontbijt. De geur van vers gebakken broodjes en koffie vult de lucht. 

"Goedemorgen." zeg ik terwijl ik de keuken inloop. "Goedemorgen, Lynnie." antwoordt Nova opgewekt. "Klaar voor een nieuwe dag vol avontuur?"  "Absoluut." zeg ik lachend terwijl ik een kop koffie inschenk. "Wat staat er vandaag allemaal op het programma?"

"Van alles en nog wat. We beginnen met een knutseluurtje, daarna een speurtocht en vanmiddag watergames." zegt Nova terwijl ze een broodje smeert. Lars en Emma komen ook binnen en we bespreken de planning nog een keer door. Na het ontbijt vertrekken we naar het animatiecentrum om de voorbereidingen te treffen. De kinderen stromen langzaam binnen. Ze zijn allemaal enthousiast en klaar voor een dag vol plezier.

De ochtend begint met het knutseluurtje. We hebben een tafel vol met gekleurde papieren, scharen, lijm en glitter. De kinderen zijn druk bezig met het maken van hun eigen kunstwerken. Ik en Lars helpen een paar van de jongere kinderen met het knippen en plakken terwijl Nova en Emma toezicht houden.

Ik moedig de kinderen aan en geef hun complimenten over hun creaties. Na het knutselen is het tijd voor de speurtocht. We hebben een route uitgezet door de camping met verschillende aanwijzingen en opdrachten. De kinderen worden in groepjes verdeeld en ik loop met een van de groepen mee om te helpen en aan te moedigen. 

De speurtocht is een groot succes. De kinderen rennen van aanwijzing naar aanwijzing. Ze lachen en werken samen om de puzzels op te lossen. Het is vermoeiend maar hun energie en hun enthousiasme geven me ook een boost. 

In de middag is het tijd voor de watergames. Het is warm en de zon brandt fel dus de verfrissing van het zwembad is meer dan welkom. We hebben verschillende spellen gepland, zoals waterbasketbal en een estafette in het water. De kinderen spetteren en lachen, en het is een genot om ze zo te zien genieten.

Ik sta bij de rand van het zwembad en tel af. Als het startsignaal is gegeven, duiken de kinderen het water in en zwemmen zo snel als ze kunnen. Ik moedig ze aan en probeer ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. Het is een drukke middag maar het plezier van de kinderen maakt het allemaal de moeite waard.

~tijdje later

Na een lange dag vol animatiewerk, plof ik neer op de bank in onze chalet. Ik ben moe maar wel voldaan. De kinderen hadden zoveel plezier vandaag en dat maakt het harde werk de moeite waard. Lars, Emma en Noof zitten ook naast me op de bank. Niet veel later besluit ik om eten te maken. 

Ik loop naar de keuken en maak een simpele, maar lekkere pasta en binnen een half uur zitten we allemaal buiten op het terras van onze chalet. De avondlucht is warm en gezellig, perfect voor een ontspannen maaltijd buiten.

"Het was een drukke dag, maar het was ook leuk." zeg ik terwijl ik wat pasta op mijn bord schep. "Ja die watergames waren echt een hit. De kinderen hadden het geweldig naar hun zin." zegt Noof terwijl ze een hap neemt. Tijdens het avondeten praten we over van alles en nog wat. Nova maakt een foto van mij en ik besluit hem op insta te posten.

 Nova maakt een foto van mij en ik besluit hem op insta te posten

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu