24

418 10 0
                                    

14 oktober, vrijdag, 7:06

 Vandaag is de laatste schooldag voor de herfstvakantie en ik heb een praktijkexamen op de planning staan. De herfstvakantie belooft een leuke onderbreking te worden met een paar dagen op Ibiza met Emma, Lars en Nova. We kijken er allemaal enorm naar uit. Afgelopen maand ben ik nog langs geweest bij Maarten en mijn zus, Jana. Ik en Matthy zijn ook nog op twee dates geweest wat super gezellig en intiem was.

Ik rekt mezelf uit onder mijn dekens en stap uit bed. Terwijl ik me omkleed, valt mijn oog weer op mijn litteken op mijn middel. Het blijft een bron van onzekerheid voor me. Vaak verberg ik het litteken, ook als ik ga zwemmen. Dan draag ik badpakken of bikini's met hoge zwembroekjes. Toch probeer ik niet teveel te focussen op mijn onzekerheden en mezelf gewoon comfortabel te voelen in mijn eigen huid.

 Toch probeer ik niet teveel te focussen op mijn onzekerheden en mezelf gewoon comfortabel te voelen in mijn eigen huid

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Nadat ik ben aangekleed, loop ik naar de woonkamer. Nova is al wakker en heeft Beau al uitgelaten. Hij ligt nu lekker op de bank te slapen. Noof kijkt op van haar boek en glimlacht naar me. "Goeiemorgen!" zegt ze met een warme glimlach. "Hoe was je nacht?"  "Goedemoegen." antwoord ik terwijl ik aan tafel ga zitten. "Mijn nacht was rustig. Ik ben alleen een beetje zenuwachtig voor mijn praktijkexamen." Nova knikt begrijpend.

"Dat is logisch. Maar je hebt het vast in de vingers. Ik heb er alle vertrouwen in dat je het geweldig zult doen. Je bent de beste kok die ik ken." Ik glimlach naar haar en we beginnen te ontbijten. We praten over van alles en nog wat. Nova is vandaag thuis omdat ze al haar examens al heeft gedaan. Dylan komt deze middag langs dus dat is wel gezellig. 

Het gesprek gaat van Dylan naar onze vakantie. We zijn allebei duidelijk enthousiast voor Ibiza. We gaan wel vaker naar Ibiza dus dit is niet de eerste keer maar het blijft wel leuk. "Ik kan niet wachten voor Ibiza." zegt Noof. "Ik ook niet. Het zal fijn zijn om even een pauze te nemen." Noof knikt en er verschijnt ineens een grijns op haar gezicht. "Ga je Matthy niet missen?" vraagt ze plagend. Ik schud lachend mijn hoofd. "Ga jij Dylan niet missen?"

Noof lacht. Na het ontbijt ruimen we samen op en neem ik mijn schooltas. "Zorg ervoor dat je genoeg drinkt en eet tijdens je examen." zegt Nova terwijl ze een fles water in mijn tas stopt. "En vergeet niet om te ontspannen. Je hebt alles wat je nodig hebt om te slagen."  "Oke, komt in orde, Mama." zeg ik lachend. Noof geeft me een speelse duw. Voordat ik vertrek geef ik Nova een knuffel. "Doe geen gekke dingen als ik weg ben. Ik wil nog geen meter worden!" roep ik als in de gang sta. Ik hoor Nova lachen. Ik stap in mijn auto en rijd naar school.

Terwijl ik rijd, denk ik na over de komende vakantie en de tijd die ik met Matthy heb doorgebracht. Onze band is de afgelopen maand steeds dieper geworden en ik voel me echt gelukkig met hem.

Als ik er ben parkeer ik mijn auto dichtbij de universiteit. Mijn telefoon trilt even voordat ik het gebouw van mijn school binnenloop. Het is een berichtje van Matthy waarin hij me veel succes wenst met mijn examen. Het doet me goed om zulke steun te krijgen. Ik glimlach even terwijl ik het berichtje lees en stop dan mijn telefoon weer weg.

Littekens van het VerledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu