Bab 1- Pertemuan

1.7K 31 0
                                    

"Jom la teman aku,"Rosie mengajak Syahirah, teman baiknya.
"Sabarla, kerja aku banyak tak siap ni. Gatal betul kau ni,"marah Syahirah apabila sahabatnya itu daripada tadi menarik lengannya. Sampai dia nak menulis pun tak senang.
"Kau tanyalah soalan tu dekat pensyarah perempuan dulu. Hishh kalau dah tak sabar sangat nak tengok muka sir tu, kau pergi la sorang. Malas aku,"sambung Syahirah.
"Aku malu la,"balas Rosie Aulia pendek.
"Tahu pula malu. Aku ingat kau dah campak malu tu dekat dalam Pantai Klanang sana,"kata Syahirah sambil mengemas mejanya. Seketika dia mengerling ke arah Rosie Aulia yang sudah berdiri tegak si sebelahnya.
"Semangat betul kau nak jumpa sir kan,"kata Syahirah.
Rosie Aulia tersengih.
"Aku dah kemas beg 30 minit yang lalu tau. Cuma tunggu kau je,"balas Rosie.
Syahirah menggeleng. Macam-macam betul perangai si sahabatnya itu. Walau macam mana pun perangai kau aku tetap sayang kau Rosie.

***

"Dah sampai haa. Pergi la cepat!"arah Syahirah.
"Jom la sama-sama,"ajak Rosie.
"Kau jalan la dulu Syahir,"sambung Rosie.
"Aku tak faham betul lah kau ni Rosie. Ikut hati aku nak jumpa lecturer perempuan je tau. Dah kau sampai excited sangat  , tak sampai hati pulak aku nak abaikan,"kata Syahirah sambil mendahului sahabatnya.
"Thanks Syahir . I love you so much,"kata Rosie sambil mengekori belakang Syahirah yang mengetuai perjalanan mereka untuk berkonsult dengan pensyarah Akaun yang didambakan oleh Rosie Aulia dalam diam.

Nota Penulis : Maaf agak pendek. HAHAHA. masa ni baru mula menulis. But, keep reading gais. Korang akan melihat gaya penulisan penulis semakin lama semakin matang. WERKKKK. HAHAHAHHA. 

assalamualaikum dan salam sejahtera dan baiiiiii ^^

S.J.P.S.sWhere stories live. Discover now