Bab 36- Shawn Mendes

1.1K 14 2
                                    

    Sewaktu aku baru buka mata, aku dapat rasakan ada tangan yang sedang melingkari pinggangku. Kepala aku masih penat. Aku masih terkejut dengan semua ujian yang menimpa kehidupan aku sekarang. Dengan ujian dapat mengandung awal. Tapi aku tak rasa itu ujian. Itu rahmat. Okey, delete-delete. Balik semula.

     Ujian kena bohong kawan-kawan sebab aku dah kahwin. Ujian masam muka dengan suami, ujian pemergian arwah abah dan yang paling hebat hingga menggegar sukma ialah.. ujian aku di madukan. Di usia sweet nineteen yang aku dah tak rasa sweet . Aku rasa sour, salty dan semua rasa! Aku nak menangis sekarang! 

     Tangan Fadzil mula mengusap perut aku perlahan. Aku masih membelakanginya. 

"Anak ayah apa khabar? Ayah tengah rindu umi. Umi merajuk dengan ayah."Itu yang aku dengarlah. Aku masih pura-pura tidur lagi. Aku hebat dalam lakonan ni.

'I keep craving-craving you don't know...'

Fadzil menghentikan usapan di perutku dan dia mengeluh perlahan. Aku mulalah nak gelak sorang-sorang. Nak tahu kenapa? Sebab aku baru tahu dia peminat Shawn Mendes rupanya. Siap buat nada dering lagi. Aku tahan gelak aku. Kantoi karang, naya lah.

"Nak apa?"Wuu garangnya. Kalau macam tu la cara dia layan aku masa jawab panggilan, aku berani bersumpah yang aku akan merajuk dengannya selama... entah. Mungkin lama. 

"Ahad nanti saya baliklah. Tahlil belum habis lagi."Katanya. Siapa agaknya ya? 

"Awak tak berhak nak panggil dia budak mentah. She's everything to me!"Suara Fadzil agak tinggi dan aku dengar dia sudah meletakkan kembali sesuatu benda di atas meja lampu tidur. Aku tak pasti benda apa. Mungkin telefon atau cermin matanya atau...

"Rosie, kalau tak boleh tidur tu bangun jelah. This is the right time to discussing,"

Alamak! Aku ingat aku pelakon terhandal tadi. Akhirnya,aku akur. Aku mula menghadapnya tanpa bangun dari pembaringan. Kepala masih di bantal. Aku penat dengan semua ni.

"Nak bincang apa lagi. Rosie nak abang ceraikan Rosie. Itu je."Aku bersuara mendatar. Tinggi tak, rendah pun tak. Sedang-sedang.

"Kenapa sampai nak bercerai?"Soalnya sambil mengemaskan bantal dan dia pun baring sama. Macam pillow talk dah aku rasa. Tapi pillow talk aku tak sweet.

Dia menghadapkan wajahya di hadapan wajahku. Aku dapat rasakan hembusan nafasnya.

"Abang dah ada Miss Anis. So, just let me go,"Balasku. Suaraku masih mendatar dan sumpah masih macam pillow talk walaupun kenyataannya ialah aku sedang minta diceraikan. Cerai? Ya. Aku dah tak tahan lagi dengan semua  ni. Penat , penat dan penat!

"Sebenarnya kalau nak kahwin dengan Anis tu dulu , dah lama dah abang boleh buat."Dia mula mengelus lembut pipiku. 

   "Then?"

"Masalahnya, abang tak nak. I want you ! You!"

Aku mula meluat dengan orang sweet talker ni. Sumpah menyampah.

"Then, abang kahwin dengan dia jugak. Kalau jodoh tak kemana. Tahniah."Aku sudah mula untuk bangun dan beredar dari katil itu. Tekakku minta di basahkan. Tapi..

"Tolong jangan pergi mana-mana dulu boleh tak? I'm really miss you and I already lost my old Rosie."Dia menyambar kembali tanganku dan aku kembali duduk semula.

"You got the new one. Anis Syazira,"Aku senyum sinis lantas aku mula melangkahkan kakiku untuk keluar dari bilik.  Really thirsty!

Dalam diam aku mengharapkan Fadzil mendapatkan aku kembali. Tapi.. hampanya hatiku. Dia memang tak bersungguh-sungguh memujukku.

Satu langkah..

Dua langkah.. 

Aku makin hampir dengan pintu dan akhirnya tiada pujukan juga. Kecewanya harapan.

Saat aku tiba di anak tangga pertama, aku lihat ada seseorang. Sedang bersembang dengan mama. Dia lelaki. Takkan lah...

*Need to sleep!!* Happy reading :) xoxo


S.J.P.S.sWhere stories live. Discover now