...KİTAP ARKASI...
Sabine herkes gibi değildi. Kendini bildi bileli, iki hayatı vardı. Her yirmi dört saatte bir değişim geçiriyor ve her günü iki kere yaşıyordu.
Mükemmel Hayat
Wellesley'de, Sabine istediği her şeye sahipti:
Cazibeli arkadaşlar, şık kıyafetler, başarılı bir okul yaşamı, herkesin birlikte olmak istediği bir sevgili ve göz kamaştırıcı bir gelecek...Mükemmel Aşk
Roxbury'de Sabine'in bambaşka bir hayatı vardı:
Maddi zorluklar çeken bir aile, serseri arkadaşlar ve sırrı ortaya çıktığında başına gelen korkunç olaylar... Ama sonra Ethan'la tanıştı. Yakışıklı ve ilgi çekiciydi; üstelik Sabine, daha önce hiç kimse için böyle şeyler hissetmemişti.Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde, amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı. Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...KİTAP ÖZELLİKLERİ...
Yazar Adı: JESSİCA SHIRVINGTON
Kapak Cinsi: KARTON
Sayfa Sayısı: 320
Yayın: YABANCI YAYINLARI
Basım Yılı: 2014
Puan: 5/4
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...KİTAP YORUMUM...
İKİ HAYAT ARASINDA, kitabının arkasını okuduktan sonra "Ben olsam hangi hayatı seçerdim?" diye düşündüyseniz sizde bendensiniz. Kitabı okumaya başlamadan önce uzun bir süre düşündüm ve o an farkettim ki bir insanın hayatında ne eksikse onu seçiyor. En azından bende öyle oldu. Her neyse lafı çok uzatmadan kitabı yorumlamaya başlıyorum;
KARAKTERLER;
Sabine, yirmi dört saatte bir hayatı değişen bir günü iki kere yaşayan karakterimiz. Beni kitapta en çok etkileyen ve 'yazar bunu iyi düşünmüş' dediğim kısım Sabine'deki bukalemunluk. Yazdığımı saçma bulmuş olabilirsiniz ama iki hayatta da farklı karakterlere sahip. Wellesley' de kendine güveni tam bir genç kızken, Roxbury' de içine kapanık ve ailesiyle bile anlaşmakta zorluk çekiyor.
Dex, kitapta adı geçtiği ilk andan beri içime sinmeyen bir karakterdi. Bunun Ethan'dan kaynaklandığını düşünsem de son sayfalarda yaptıklarıyla haklı olduğumu anladım.
Ethan; kitabımızın aşık olunası prensi. Ethan' ı çekici kılan en büyük özelliği çevresine perspektif bakabilmesi. Her ne kadar ilk zamanlar Sabine inanmıyor olsa da kendini Sabine çabuk kaptırıyor. Ve kızımıza bir şans veriyor. İyi ki de veriyor... Kitabı dikkatle okursanız Ethan karakterinde bir tuhaflık olduğu en başından beri belli. Ne olduğunu öğrenmek istiyorsanız kitabı okumaya başlamanız gerekiyor.
Kitabın ilk sayfalarında konuyu kavramaya çalışırken pek bir şey anlamadım ama olayı kavradıktan sonra da kitabı elimden bırakamadım. Farklı bir konusu var ve kitabın son sayfasına kadar 'Sabine, hangi hayatı seçecek? ya da seçmeli?' diye sormadan edemedim kendime. Bu hayatı seçmeli diyemedim çünkü iki hayatı da kusursuz değil. Hangi hayat kusursuz ki?
Kitapta Sabine ve Dex ilişkisine bir türlü anlam veremedim. Popüler, zengin ve güzel bir kızın kendisini her öptüğünde saniyeleri saymasına neden olan biriyle çıkması tuhaf geldi bana. 'Kendine neden bu eziyeti yapıyorsun Sabine?' diye sorarlar insana.
Kitabın sonu hayal edilecek bir konuya sahip değil. O yüzden sonu fazlasıyla merak uyandırıcı. Sabine ve Ethan ikilisini sevdiyseniz sonu sizi hem ağlatacak hem de güldürecek.
*** KİTAP AŞKIN NEREDE OLURSANIZ OLUN SEVDİĞİNİZ KİŞİ İLE ARANIZDAKİ DUYGULAR GERÇEKSE SİZİ BULACAĞINI HATIRLATIYOR.
"Birinin seni tanımasını istediğini söyledin. Belki de ben de sadece birinin beni tanımasını istiyorumdur. Bu dünyada sen olmazsan paylaştığımız her anın hatırası kaybolacak. Sadece başkaları bizi gördüğü için varız. Varlığımın bir parçası...önemli bir parçası, sadece sen burada onu gördüğün için var."
Kitaptan alıntı yapmak gibi bir alışkanlığım yok ama bu kısım Ethan'a aşık olmam için yetti. Bende bunu sizlerle paylaşmak istedim.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
GELECEK KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Delisi
Non-FictionHANGİ KİTAPLARI OKUYACAĞINIZA KARAR VEREMİYORSANIZ DOĞRU YERDESİNİZ...((WATTPAD KİTAPLARI DAHİL DEĞİLDİR))