O

19 3 0
                                    

KİTAP ARKASI

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

...KİTAP ARKASI...

BİR GERİLİM DESTANI

Küçük bir Amerikan kasabası olan Derry'yi diğer kasabalardan farklı kılan şey, kanalizasyon mazgallarının altındaki dehizlerde yaşayan, kendini kimi zaman kabuslarda, kimi zaman da gerçek hayatta gösteren esrarengiz bir yaratığın varlığıdır.

Bu korkunç yaratıkla uzun yıllar önce savaşıp ardından kasabayı terk eden ve kendilerine yeni bir hayat kurmuş olan yedi çocuk, artık birer yetişkin olmuş, yaşadıkları dehşet dolu günleri unutmuşlardır. Ancak, anılarının derinliklerine gömdükleri kabusları, yıllar sonra yeniden gerçeğe dönüşmüştür...

Stephen King'in yazımını dört yılda tamamladığı ölümsüz başyapıtını okurken tam da Daily Express'in tarif ettiği gibi, O'nun karanlık dünyasında yaşadığınızı zannedeceksiniz

XXXXXXXXXXXXX

...KİTAP ÖZELLİKLERİ...

Yazar Adı: STEPHEN KİNG

Kapak Cinsi: KALIN KAPAK

Sayfa Sayısı: 1061

Yayın: ALTIN KİTAPLAR

Basım Yılı: 2016

Puan: 5/5

XXXXXXXXXXXXX

...KİTAP YORUMUM...

Bazı kitaplar vardır; fazlasıyla övgüyü hak eder ama söylenen ya da yazılan her övgü yetersiz kalır. O, o kitaplardan biri. 

KARAKTERLER

Girdiği her karanlıkta yolunu bulmayı başaran ama annesinin uydurduğu astım ile baş edemeyen Eddie; babasından nefret ettiğini ve korktuğunu kendisine bir türlü itiraf edemeyen ama O'yu yaralayabilecek cesareti olan Beverly; kuş kitabıyla bütünleşmiş  Yahudi Stan;  bin bir surat gibi takılan Richie; yirmi yedi yıl geçse bile olayın arkasını bırakmayan ve arkadaşlarını cesaretlendiren Mike; şişko, aşık ve kütüphaneci çocuk olarak anılan Ben; grubun lideri olan ve o olmasaydı kitap eksik kalırdı diyebileceğimiz kekeme Bill; son olarak evrenin en hızlı bisikleti ve grubun kurtarıcısı Gümüş.

KONUSU

Amerikan'ın küçük kasabası Derry'de yirmi yedi yılda bir enteresan olaylar yaşanır ve genellikle çocuklar ya kaybolur ya da öldürülür... 1957 yılının kış ayında Derry'de hayatı felç eden bir sel yaşanır. Sel etkisini kaybetmeye başladıktan günler sonra ağabeyinin yapmış olduğu kağıt gemi ile dışarı çıkan Georgie öldürülmüş olarak bulunur. Georgie'nin ağabeyi kekeme Bill ve arkadaşları Derry'nin tarihçesini araştırmaya başladığında bu tarz olayların belli bir düzende yaşandığını öğrenirler ve bu olayların arkasında kimin olduğunu bulmaya çalışırlar. Karşılaştıkları yaratık yüzyıllar önce Derry'ye yerleşmiş Pennywise adındaki bir palyaçodur. İnsanların korkularından beslenen bu yaratık ile savaşabilmenin tek yolu korkularınızla baş etmeyi öğrenmektir.

Kitap yirmi yedi yıl öncesi ve sonrası arasında git gel yapıyor. İlk sayfalarda - karakterlerin fazlalığından ve Stephen King'in kalemine olan yabancılığımdan- bu durum kitabı okumamı zorlaştırdı ama zamanla kitabın temposuna ayak uydurmayı başardım. Her karakterin olay ile ilgili duygularını, düşüncelerini, çelişkilerini ve korkularını okuma fırsatı bulduğum için fazlasıyla memnun olduğumu söyleyebilirim.

Kitaptaki olaylar, kişiler, mekanlar son derece mükemmel bir şekilde kaleme alınmış. Stephen King'in betimlemedeki yeteneği sebebi ile Derry kasabasını gözümde canlandırmak inanılmaz kolay oldu benim için... Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki O kitabını okumak için ayırdığım vakitte üç kitap okuyabilirdim kolaylıkla ama kendimi bu konuda taktir ediyorum çünkü bugüne kadar okuduğum en iyi korku romanıydı. 

Stephen King, bir videosunda  "Herkes canavarlarla, vampirlerle ve iblislerle korkutur ben farklı olanı, hiç olmayanı deneyeceğim" dedikten sonra okurlarının karşısına PENNYWISE karakteri ile çıkmış. Zaten bu kitaptan sonra bir çok film yönetmeni palyaço temalı korku filmleri çekmiş. Kendi düşüncemi belirtmem gerekirse hiçbir palyaço temalı korku filmi beni orijinali kadar etkilemedi. Ben genelde kitabı çıkan filmleri izledikten sonra kitap ile filmi kıyaslarım ve hangisini daha çok beğendiğimi belirtirim. Şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki filmde, kitapta ayrı güzeldi. Kitabını gönül rahatlığı ile okuyup, filmleri gönül rahatlığı ile izleyebilirsiniz.

 Kitabını gönül rahatlığı ile okuyup, filmleri gönül rahatlığı ile izleyebilirsiniz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

 XXXXXXXXXXXXXX

GELECEK KİTAP YORUMUMDA GÖRÜŞMEK ÜZERE...

Kitap DelisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin