ÖLÜM DEFTERİ

87 5 0
                                    

...KİTAP ARKASI...

Beş aydır sokaklarda yaşayan 16 yaşındaki Linus bir akşam yardım etmek istediği bir adam tarafından ilaçla uyutulup kaçırılır. Kendine geldiğinde bütün odalarına kameralar yerleştirilmiş olan beton bir binada tek başınadır. Günler geçtikçe, onun gibi kaçırılan yeni insanlar gelir. Önce küçük bir kız, sonra genç bir kadın, sonra bir adam, sonra bir adam daha...

Her birinin odasına birer defter ve kalem bırakılmıştır. Elinizdeki kitap Linus Weems'in ölüm defteridir.

Alçak tavanlı, dikdörtgen bir binanın içindeyim. Pencere yok. Kapı yok. İçeri girip dışarı çıkmanın tek yolu asansör.

XXXXXXXXXXXXX
...KİTAP ÖZELLİKLERİ...

Yazar Adı: KEVIN BROOKS

Kapak Cinsi: KARTON KAPAK

Yayın: GO!

Sayfa Sayısı: 297

Basım Yılı: 2017

Puan: 5/5

XXXXXXXXXXXXXXX
...KİTAP YORUMUM...

ÖLÜM DEFTERİ, son sayfasına kadar merakla okutan muhteşem bir kitap.

KONUSU;

Linus, kör olduğunu düşündüğü bir adam tarafından kaçırıldıktan sonra kendisini giriş ve çıkışın sadece asansörle sağlandığı bir binada buluyor. Bir süre yalnız kalan Linus, daha sonra Jenny, Fred, Bird, Anja ve Russel adlarında yabancı insanlarla bulundukları yerden kurtulma ve hayatta kalma mücadelesi vermeye başlıyor.

Kitap Linus'un odasında bulduğu deftere yazdıklarından ibaret. Anlayacağınız Linus'un günlüğüne ortak oluyoruz. Yaşadıkları, konuştukları herşeyi harfi harfine yazan Linus bizleri dört duvar arasına dahil ediyor... Bilmelisiniz ki bu kitapta kötü adam hiç bir sayfada yok. Varlığından haberdarız ama kim olduğuna dair en ufak bir ayrıntı yok.

Linus'tan sonra okumaktan hoşlandığım karakterler; Jenny ve Fred... Jenny'nin yaşına göre fazlasıyla zeki olması ve Linus'a dayanmak için bir neden olması... Fred'in başına buyruk ama koruyucu tavırları onları sevmeme neden oldu.

Kitabın son sayfalarını dikkatli bir şekilde okursanız Linus'un tükenmişlik hissini fazlasıyla hissediyor ve görüyorsunuz...

NOT: GO! Yayınlarının kitaplarındaki en önemli özellik kapaklarının mıknatıslı olması. Bu özellik kitap kenarlarının kıvrılmasına, yıpranmasına engel olduğu için benim fazlasıyla hoşuma gidiyor ama benden size bir tavsiye kitabı elinize aldığınız gibi mıknatısları kontrol edin. Sonra benim gibi çok üzülürsünüz.

XXXXXXXXXXXXXXXX
GELECEK KİTAP YORUMUMDA GÖRÜŞMEK ÜZERE...

Kitap DelisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin