...KİTAP ARKASI...
Sophie'nin kocası James sevgi dolu bir baba, yakışıklı bir erkek, karizmatik ve başarılı bir politikacıydı. Ancak korkunç bir suçla itham ediliyordu. Sophie, kocasının suçsuz olduğundan emindi ve çok değerli ailesini, onları ayırmakla tehdit eden bu yalanlardan korumak istiyordu.
Kate, davayla ilgilenen avukattı: Kanunun, tartışmayı kazanmaktan ibaret olduğunu bilen deneyimli bir profesyonel. Buna rağmen Kate, daima gerçeğin peşindeydi. James'in suçlu olduğundan emindi ve cezasını çektirmeye kararlıydı.
Peki kim haklıydı? Kapalı kapılar ardında neler olmuştu? En önemlisi Sophie ve Kate gerçeklerle yüzleşmeye hazır mıydı?
XXXXXXXXXXXXXXX
...KİTAP ÖZELLİKLERİ...
Yazar Adı: SARAH VAUGHAN
Kapak Cinsi: KARTON KAPAK
Yayınevi: YABANCI YAYINLARI
Sayfa Sayısı: 359
Basım yılı: 2018
Puan: 5/1
XXXXXXXXXXXXXXXX
...KİTAP YORUMUM...
BİR SKANDALIN ANATOMİSİ, Yabancı Yayınları'nın beni hüsrana uğratan ilk kitabı.
KONUSU
James Whitehouse, insanlar tarafından sevilen ve kabul gören bir siyasetçidir. Herkes hayatı boyunca adeta ona tapmış ve her kadın onunla birlikte olmak istemiş ki bu günümüzde de devam ediyor. Ama kendisi üniversite zamanlarından aşık olduğu Sophie ile evli ve iki çocukları var. Her şey mükemmel giderken kendisine açılan tecavüz davası ile sarsılan James'in en büyük destekçisi ise eşi Sophie oluyor... Kate Woodcroft ise başarılı bir avukat. Bir gün kendisine bir dava geliyor. Dava ise bir tecavüz hakkında. Dava edilen kişinin adını gören Kate'in bu davayı kabul etmek için geçerli nedenleri var. (Nedenler spoiye giriyor o yüzden yazmıyorum.)
Kitap dört kişinin ağzından anlatılıyor (Sophie, Kate, Holly ve Alı) ama bizi en çok Sophie ve Kate kısımları ilgilendiriyor. Holly kısımları ise içinde gizemi barındırıyor.
Şunu belirtmeliyim ki yazar güçlü kadın karakterler yazmak istemiş ama başarılı olamamış. Sophie, benim gözümde fazlasıyla mıymıntı bir karakterdi. Kate ise çok başarılı bir avukat olarak yansıtılmak istenmiş ama davanın sonucuna bakacak olursak pek başarılı bulduğumu söyleyemeyeceğim.
Yazar, kitapta bizi şaşırtmak istemiş ama kitabı okurken o kadar sıkıldım ki (diyalogdan çok betimleme var.) orta sayfalarında bize açıklanan gerçek bende bir etki yaratmadı ne yazık ki!
Olaylar açığa çıktıkça okumak istediğim son beynimde yer edindi ama kitapta o son yoktu. Dürüst olmak gerekirse kitapta bir son yoktu... Bir aşk romanında yazar kitabın sonunu açık uçlu bitirebilir çünkü okuyucu kitap karakterlerine kendi kafasında bir mutlu son yazabilir ama bir CİNAYET, KORKU yada PSİKOLOJİK GERİLİM romanında yazarın okuyucuya gerçek bir son vermesi gerektiğini düşünüyorum.
Bir kitaba verilen emeğe saygım sonsuz çünkü hiçbir kitap bir günde yazılmıyor ama karakterler, olay örgüsü ve final bölümü göz önüne alındığında bu kitap vasat demekten kendimi alamıyorum.
XXXXXXXXXXX
GELECEK KİTAP YORUMUMDA GÖRÜŞMEK ÜZERE...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Delisi
Não FicçãoHANGİ KİTAPLARI OKUYACAĞINIZA KARAR VEREMİYORSANIZ DOĞRU YERDESİNİZ...((WATTPAD KİTAPLARI DAHİL DEĞİLDİR))