44.

130 16 0
                                    

Všichni se zhrozeně dívali na muže s černými, dlouhými a ulepenými vlasy. Byl tak hubený, že jeho obličej vypadal jako lebka potažená kůží a viselo na něm vězeňské oblečení. Výraz vypovídal šílenství, což ještě zhoršoval Harryho první dojem se svým kmotrem. Rafael si stoupl před svého bratra a napřáhl hůlku.
,, Zdravím tě, Harry." řekl zdvořile Sirius, ale na tyhle řečičky nebyl nikdo zvědavý.
,, Tak hele, pokud budete chtít Harryho zabít, budete muset jít preze mě." ozval se nebojácně Rafael.
,, A přiznejme si, že já mám větší šanci vás zabít, než vy mě."
Sirius se však zasmál.
,, Tebe si pamatuji, Rafaeli. Držel jsem tě v náruči, když jsi byl dítě."
Rafael se na chvíli zarazil a už chtěl něco říct, když v tom se Harry rozběhl proti Blackovi a povalil ho na zem.
,, Zabil jste je! Zrádče!" křičel jako smyslů zbavený a kdyby do místnosti nevešel Remus Lupin, asi by ho uškrtil.
,, Harry, to je dobré." domlouval mu a Harry, který svému profesorovi věřil tedy odstoupil. Všichni čekali, že Lupin Blacka sváže, nebo omráčí, prostě udělá něco, čím by ten celoroční strach ukončil. Ale všem spadla brada, když mu profesor podal přátelskou ruku.
,, Remusi, kamaráde!" zasmál se Sirius a objal ho.
,, Co to má být?" křikl Rafael a Hermiona si nemohla odpustit svůj objev.
,, Vy jste mu celou dobu pomáhal, jste vlkodlak!" ukazovala na něj roztřeseným prstem. Nikdo ani nedutal. Přeci jen, zjištění, že profesor, který vás učil celý rok je vlkodlak, není zrovna důvod k oslavě.
,, Tak to vypadá, že vás budeme muset dostat oba." ušklíbl se natěšeně Rafael. Lupin však zdvedl ruku, aby naznačil mír a tou druhou sevřel Blackovo rameno, jako by ho chtěl ochránit.
,, Počkejte, prosím. Nech mě to vysvětlit." mluvil pomalu a zřetelně, jako k bláznovi, ale ona ta situace byla celá bláznivá.
,, Nechápu, co chcete vysvětlovat?" rozčiloval se Harry.
,, Je to snad očividné, ne? Vy jste stejný zrádce, jako Black!" křikl, přičemž Remus zpevnil stisk Siriusova ramene.
,, Harry, nevíš o čem mluvíš, máš právo vědět, proč celá tahle situace nastala a až domluvím, dám ti prostor na tvá slova." řekl Lupin. Hermiona ho sledovala dosti nedůvěřive, stejně jako Rafael, ale Harry byl očividně přesvědčen na Remusovu nabídku přistoupit.
,, Fajn, tak mluvte!" štěkl po něm, ale hůlku nechal v pohotovosti, stejně jako nedočkavý Rafael.
,, Děláš si srandu? Prostě je dorazíme a máme klid!" prohlásil naštvaně zmijozel, ale jeho bratr byl rozhodnutý.
,, Rafaeli prosím, byli to moji rodiče... a koneckonců, tvoji také." nalélhal a Rafael si povzechl. Propaloval dvojici naštvaným pohledem.
,, Tak dělejte." pobídl je nepříjemně. Jenže v tom momentě se v místnosti objevil Severus Snape.
,, Ale ale, Sirius Black." řekl svým chladným hlasem a mířil na uprchlého vězně hůlkou. Nikoho však lektvaristův příchod nezajímal a tak ho Harry jednoduše omráčil.
,, Harry, napadls učitele!" zhrozila se Hermiona, ale Rafael se uchechtl.
,, To vůbec nebylo špatné. Konečně něco děláš."
Pak ale všichni přesunuli svou pozornost na profesora obrany proti černé magii.
A Remus Lupin začal mluvit o Pobertech, čtveřici nebelvírských kluků, do které patřili oni, Sirius Black, Remus Lupin, James Potter a Peter Pettigrew. Vymysleli Pobertův plánek, přičemž vyzdvihl, že ten se nikdy nemýlí. Dále pokračoval, jak se narodil Harry, Brumbál přinesl osamělého chlapce jménem Rafael a přišly časy, kdy se museli Potterovi schovávat a neudal je nikdo jiný, než Peter Pettigrew.
,, To není možné, vždyť je mrtvý!" nechápal Harry.
,, Ne, to není. Také jsem si to donedávna myslel, ale tys ho poté uviděl na tom plánku-"
,, Ten plánek lhal!" skočil mu do řeči Harry.
,, Ne," přidal se na kamarádovu stranu Black.
,, Ten plánek nikdy nelže. A teď mi dej tu krysu." otočil se na Rona, který se jednou rukou držel za nohu a druhou se snažil udržet zmítající se Prašivku.
,, Vy jste se zbláznil? Nedám vám ji!" přivinul si ji blíž k sobě a zamračil se.
,, Weasley, dej mu tu krysu." ozval se Rafael, kterému to začalo konečně dávat smysl. A Harry už také nebyl na pochybách.
,, Rone, opravdu mu Prašivku dej."
Aniž by stačil zrzek jakkoli reagovat, Sirius mu krysu vytrhl z ruky.
,, Nemá prst." zasmál se a položil ji na zem a Lupin ji trefil kouzlem. Místo krysy Prašivky před nimi najednou stál malý mužík, jemuž dvanactileté přebývání v těle krysy moc neprospělo.
,, Přátelé moji." vydechl nervózně a údělal nenápadný krok ke dveřím.
,, Přátelé? Já jsem hnil dvanáct let v Azkabanu!" křičel Sirius a znovu napřáhl hůlku.
,, Mě to tak mrzí." hrál sklíčeného Červíček.
,, Ale co jsem měl dělat? Zabil by mě."
,, Raději bych zemřel, než zradil své přátele!" křičel dál Black a měl chuť ten ubohý život jeho bývalého kamaráda okamžitě ukončit. Rafael jako by mu četl myšlenky a přistoupil k nim blíž.
,, Takže, můžu ho zabít já, nebo se toho chopíte vy?" zeptal se s radostí a Sirius se na něj překvapeně podíval. Hermiona vypískla a Lupin vytřeštil oči.
,, Nikdo se zabíjet nebude." ozval se Harry a stoupl si mezi Petera a Blacka.
,, Odvedeme ho mozkomorům." rozhodl a vypadalo to, že z toho měl Sirius ještě větší radost.
,, Výborně, tak jdeme." zavelel Remus.

Svázali Červíčka a na Snapea použili kouzelné provázky, aby mohlo jeho bezvládné tělo levitovat. Rafael šel před Harrym se Siriusem, kteří vedli důležitý rozhovor ohledně budoucnosti.
,, Teď, když už budu volný se vrátím ke své ženě a dceři." zasnil se a důležitě pohlédl na Harryho.
,, Pochopím, když budeš chtít zůstat u tety a strýčka, ale jakožto tvůj kmotr bych byl rád, kdybys bydlel s námi." navrhl a Harry se široce usmál, protože opustit Zobí ulici byl jeho sen už od jeho jednoho roku.
,, To bych moc rád." vydechl šťastně a na chvíli se zahleděl na Rafaelova záda. Už chtěl něco říct, když v tom se jeho bratr otočil a podíval se na Siriuse.
,, Nechci vás rušit, ale v nebelvírské věži spí vaše dcera, která by vás asi ráda viděla." řekl ledabyle. Ani netušil, proč ho právě v tuhle chvíli a v tunelu pod zemí napadla Fiorella, ale asi by bylo dobré, aby se Black začal o svou dceru zajímat.
,, Jistě." povzdechl si.
,, Tak se těším, až se s ní uvidím. Prošvihl jsem toho tolik!" zakroutil smutně hlavou. Už se blížili k východu a hned jak vylezli, Sirius zvedl hlavu a zavolal na svého kamaráda.
,, Remusi! Potřebuji, abys poslal patrona!" zavolal na něj zvesela.
,, Čekal jsem dvanáct let, už ani o chvilku později!" mumlal si pro sebe a rychlým krokem zamířil za nic nechápajícím Lupinem.
,, To bylo hezké." řekl svému bratrovi Harry, ale Rafael se zamračil.
Viděli, jak Lupin vykouzlil patrona v podobě nějaké obludy, která okamžitě zamířila k nebelvírské věži.

Najednou ale Remus zakřičel a pustil Peterova pouta. A pak si to uvědomili. Byl úplněk. Profesor se začal měnit ve vlkodlaka, v tu chvíli se Červíček přeměnil do své krysí podoby a byl pryč. Dále se také probral Snape a nastal hrozný chaos. Harry se bezmocně snažil chytit utíkající Prašivku, Sirius zdolával Remuse a Hermiona se Snapem pomáhali zraněnému Ronovi. Rafael jen stál a pokoušel se k nějaké skupince přidat. Jenže vlkodlak už byl v plné síle a Sirius se snažil o nemožné. Harry tedy zanechal hledání Petera. Zničeho nic se ozvalo zavytí a to odlákalo Lupina, který běžel do lesa. Jenže černý pes ho následoval.
,, Siriusi!"
,, Harry!"
,, Harry!"

Vypadalo to jako z velmi vtipného ale nepovedeného filmu. První běžel vlkodlak, za ním se řítil černý pes, kterého se snažil dohnat Harry a za ním běželi Hermiona s Rafaelem.
,, Harry Pottere, okamžitě zastav ty idiote!" volal na bratra, ale ten se neotáčel. Najednou ale Harry přidal a dvojice pronásledovatelů ho ztratila z dohledu. Nepolevili však a běželi směrem o kterém předpokládali, že je správný. Po chvilce ho opravdu spatřili. Tmavá postava, které nemohli přehlédnout vlasy směřující do všech stran stála nad nehybným tělem. Hermiona vypískla a s Rafaelem rychle přiběhli.
,, Harry, co se děje?" zeptala se dívka a sledovala Siriususe.
,, Máme problém." šeptl Harry a pevněji sevřel hůlku. Nad nimi se začali shromažďovat mozkomoři.
,, Harry, jak je to kouzlo, které tě učil Lupin?" optal se Rafael plný energie.
,, Expecto patronum. Musíš si vybavit nějakou šťastnou vzpomínku a poté říct expecto patronum." vysvětloval naléhavě černovlásek a oba jeho spolužáci bedlivě poslouchali. Ale mozkomorů bylo stále víc a víc. Harry začal a z jeho hůlky vyskočil veliký jelen. Rafaela to ohromilo a tak se do toho také pustil. Problém byl, že netušil, na co si vzpomenout. Hermiona vedle něj se o kouzlo také pokoušela, ale kromě malých stříbrných obláčků se jí nic nepovedlo. Rafael se tedy rozhodl myslet na den, kdy zjistil, že je čaroděj.
,, Expecto patronum!" vykřikl, ale nic se nestalo. Ani ty stříbrné obláčky se neobjevily. Skusil to tedy znovu, ale bez úspěchu.
,, Co s tím sakra je?" nadával směrem ke své hůlce. Ale to už bylo pozdě, mozkomorové byli všude a Hermiona s Harrym padali do bezvědomí.
,, Notak, Harry." třásl se svým bratrem, který už ale skoro nevnímal, protože mozkomoři už se připravovali na své polibky. Když tedy Rafaelovi nevyšlo ono kouzlo, snažil se je různě odstrkovat, na něj očividně neměli žádný účinek. Když už si ale doopravdy myslel, že je konec, z druhé strany jezera k němu došel silný záblesk světla. Musel přimhouřit tmavé oči a sám jim nevěřil, když spatřil někoho hodně podobného Harrymu. Než se však stačil podívat pořádně, přiřítil se Snape a položil Harryho s Hermionou a Siriusem, kterého nezapomněl spoutat, na levitující lehátka a zamířil k hradu.
,, Ale vy to nechápete, on je nevinný!" snažil se ho přesvědčit Rafael, když ho celý zmatený z výjevu druhé strany jezera, dohnal.
,, Nebojte se, pane Pottere, ten Black vám vaši mysl už otravovat nebude. Umím si dost živě představit, jak vás asi ovlivnil svými řečmi." domlouval mu a plný vítězství se šklebil.

Rafael už byl z toho všeho tak zmatený, bylo to poprvé, co se mu nepovedlo nějaké kouzlo, spatřil svého bratra na dvou místech najednou a potom přijde Snape a mluví o vymývání mozků. Věděl, že profesora lektvarů k ničemu nepřemluví a ani k tomu neměl sílu. Šel tedy za ním a snažil se vymyslet, jak se z téhle šlamastiky všichni dostanou.

Neříkejte mi Pottere! ✖️Kde žijí příběhy. Začni objevovat