73.

73 10 2
                                    

Ono se to člověku řekne, přivést mrtvého k životu, ale po pár dnech strávených nadšeným představováním jak se to stane, se z toho vyklube opravdový oříšek. Nejhorší bylo, že Rafael neměl kde začít.
Netušil, kde přesně Sirius zemřel, jak ho přivést zpátky a jestli to vůbec bude fungovat.
Rozhodl se tedy, že se nejdřív podívá do nějakých knih, tak jako to dělával v Bradavicích, ale bolestivě ho bodlo u srdce, když pomyslel na školu. Greenovi bohužel nevlastnili žádné oddělení s omezeným přístupem ani žádnou poličku s podobnou literaturou jako měli třeba Malfoyovi. Těžko by tedy takhle něco zjistil. Naštěstí ale našel na dně svého kufru malou knížečku s názvem Smrt, kterou si vypůjčil, vlastně ukradl, snad v prvním ročníku, když poprvé zavítal do oddělení s omezeným přístupem. Úplně na ni zapomněl a tak se dal rychle do čtení. Naneštěstí pro něj tam nebyla ani zmínka o navrácení života mrtvým, tedy tak jak chtěl Rafael. Bylo tam něco o nemrtvých, ale ti se jevili spíš jako zombie. To by mu ještě chybělo, aby udělal ze Siriuse nějakou zrůdu, která by nakonec snědla Fiorelle mozek.
Nehodlal se ale vzdát.

Po nějakém čase připustil, že by bylo dobré zanechat plánování, které stejně nikam nevedlo a začít jednat. Proto jednou při večeři konečně oslovil pana Greena, který vyhlížel velice unaveně.
,, Ehm, víte něco o Odboru záhad?" zeptal se opatrně a zkoumavě se na muže podíval. Pan Green se málem zakuckal, když pil a okamžitě sklenici položil. Paní Greenová nevypadala, že by jí rozhovor nějak zajímal.
,, O tom se toho moc neví, chlapče." začal popravdě.
,, Ani o tech co tam pracují, jsou to takový zvláštní lidé." řekl a sám se nad tím zapřemýšlel. Rafael chápavě přikývl.
,, No jistě, také proto se tomu říká tak jak se tomu říká, že?" chlapec se snažil zakrýt své zklamání, když v tom se pan Green znovu ozval.
,, To ano, vlastně díky tomu co se stalo v červnu alespoň trochu víme co tam je. Kolegové vyprávěli hodně zajímavých věcí o té skupince studentů a smrtijedy. Vždyť tehdy se přišlo na to, že Harry Potter je vyvolený."
,, A co vám říkali tihle kolegové?" vyptával se dál Rafael a snažil se aby to nevyznělo přehnaně zvídavě. Muž nakrčil obočí a hluboce se zapřemýšlel.
,, No jistě, ty věštby. Prý se jich spousty rozbilo. Také mluvili o nějakém oblouku. Říká se, že tam zemřel ten vrah, Sirius Black." poslední větu zašeptal, jako by je měl někdo odposlouchávat a důležitě se na Rafaela podíval. Ten se pousmál a na nic dalšího už se neptal. Věděl všechno co potřeboval.
Pohledem zabloudil k paní Greenové, která vypadala hodně znepokojeně.
,, Felix se nám delší dobu neozval." řekla a promnula si oči. Byla na ní jasně znát únava. Amandin bratr se jen nedávno odstěhoval, hned po tom, co si našel práci a začal se scházet s nějakou dívkou, kterou Rafael viděl jen jednou a rozhodně z ní neměl dobrý dojem. Od té doby ho moc nevídali.

Rafael se snažil nějak komunikovat s Amandou, ale museli si psát ve zkratkách a hodně opatrně, kdyby si dopis přečetl někdo nežádoucí a proto trvalo docela dlouhou dobu, než si sdělili nějakou myšlenku. Například zmijozelská čtvrťačka ho informovala o novém profesorovi lektvarů, Křiklanovi, přičemž Severus Snape získal své vysněné místo obrany proti černé magii. Také se nezapomněla zmínit o Fiorelle a Harrym, které občas viděla na chodbě a o tom nejzajímavějším- pokus o vraždu, který skončil zraněním sedmačky Bellové. Nad tím se musel chlapec pozastavit a litoval, že tam nyní nemůže být a sám se o to zajímat. Místo toho byl celé dny zavřený a myslel na způsob jakým se dostane na ministerstvo. Jenže nedokázal na nic přijít a to ho nehorázně štvalo. Jak by se tam Rafael Potter mohl ukázat? Podle zákona měl mít zlomenou hůlku a on by si tam jen tak nakráčel na Odbor záhad. Ne, takhle to nešlo, musel na to jít trochu jinak.

A pak, jako by ten nápad pořád měl, na to konečně přišel. Nechápal, jak něco tak jednoduchého nepodnikl už dřív. Vždyť stačilo si jen upravit zevnějšek, pokusit se nevypadat jako šestnáctiletý chlapec a vydávat se za kouzelníka, který na odboru záhad pracuje. Problém byl, že Rafael Ministerstvo kouzel nikdy nenavštívil.

Neříkejte mi Pottere! ✖️Kde žijí příběhy. Začni objevovat