20

103 11 2
                                    

Rachidy

Ik reed snel naar me werk, ik was mijn pasje vergeten van werk anders kom ik niet binnen. Ik parkeerde snel en liep naar binnen, dat deed ik door door mijn pasje voor een scanner te halen en de deuren gingen open.
Binnen aangekomen ging ik me snel omkleden en liep naar het kantoor waar al mijn collega's zitten, er werdt overgedragen van avond naar de nacht dienst. Er was niks boeiend , ik dacht in mezelf dit wordt een rustige avond ( doe nou niet vroeg juichen ). We zaten rustig een serie te kijken op Netflix (prison break again), toen er een alarm ging. Mijn collega's en ik rende naar voren en hoorde dat er een jongen man was neergeschoten. We kwamen gelijk in actie.
Rach: haal nu een brancare ik ga kijken hoe erg het is.
Collega 1: Okee, ik zal gelijk een kamer vrij maken waar ik de brancare vandaan haal.
Collega 2: ik zal de deuren vrij houden.
We gingen gelijk in actie, ik rende naar buiten naar de auto toe.
Ik zag daar iemand liggen die ik hier nooit had verwacht😱
Rach: OMG Kamal.
In mijn gedachte dacht ik alleen hoe dit is gebeurt, hij leek mij een rustige jonge. Kamal hou vol, ik kwam in actie en zocht naar de plek waar hij was geraakt. Ik had het gevonden, ik pakte een doek uit mijn zak en drukte het tegen de wond. Ik drukte op mijn pieper, dat betekend dat het dan ernstig is en dat we nu snellen moeten reageren. We konden hem niet uit de auto krijgen dus vroeg ik de jonge man of hij ons kon helpen.
Rach: kunt u ons helpen meneer. En keek hem even aan en draaide mijn hoofd weer naar Kamal.
Die jonge liep naar hem toe, en tilde Kamal op alsof hij niks woog. Jeetje die is sterk, maar kwam in actie toen hij hem op het brancare had gelegd. We rende naar een kamer.
Collega 1: kamer 23 heb ik vrij gemaakt daar gaan we naar toe.
Rach: is goed. Hou vol Kamal ik ben bij je.
Rach: moeten het bloede stopen, kan jij kijken of er binnen nu en 30 min een scan gemaakt kan worden en we hebben bloed nodig.
Collega 2: is goed, ik ga der nu achter na.
Rach: ja ga dat nu allemaal regelen, wij gaan nu proberen om het bloeddingen te stoppen.
Collega 2: ik bel vanuit hier, anders krijgt de familie hoop.
Ik knikte en liet hem zijn gang gaan. Na dat we de bloedding hebben gestopt, geef we hem bloed via een infuus. We gaan over 30 minuten naar de scan, om te kijken waar de kogel zit. Het is niet zo  erg gelukkig, zijn telefoon heeft hem zeker gered. Die zat in zijn binnen zak van zijn jas, het is nu wel kapot maar dat maak ook niks uit toch?

Rach: familie van Kamal ?
Familie: ja mevrouw, hoe is het met mijn broertje.
Rach:  hij mag van geluk spreken, zijn telefoon heeft zijn leven gered. Hij heeft alleen heel veel bloed verloren, dus wat we nu hebben besloten is om hem bloed toe te dienen. We willen hem ook even laten scanen om te kijken hoe ver de kogel is gekomen, want op dit moment kunnen we het niet vinden. Geen zorgen de bloedding is gestopt.
Familie: dokter doe wat u moet doen om hem te helpen aub. Ik ben u al dankbaar dat u mij nu help zonder te vragen wat er is gebeurt.
Rach: geen dank dit doen we met plezier, ik ken Kamal een beetje en wat ik in die tussentijd van hem ben achter gekomen is dat hij geen jonge van de straat is. Hij was zeker weten op de verkeerde plek en op een verkeerde tijdstip.
Familie: ja dat was hij zeker. En ik begon te snikken.
Rach: gaat u maar naar huis als er wat is bel ik u gelijk. Mag ik nog even u telefoonnummer voor u weg gaat.
Hij geeft zijn mobile nummer en zegt tegen mij dat hij niet weg
Familie: ik ga niet weg dokter, mijn ouders vermoorden mij als ik nu wegga of naar huis ga.
Rach: ik kan kijken of er een kamer vrij is voor jullie en de familie die kan komen.
Familie: dank u dokter.
Ik knikt en liep de kamer weer in.
Ik vroeg aan mijn collega of hij een kamer wilde wijzen voor de familie, hij knikte en liep weg. Ik pakte alles bij elkaar en pakte zijn dossier, ik liep naar kantoor en begon te tikken. Ik dacht gelijk terug aan mijn woorden " het wordt een rustige avond " ik moest er om lachen en typte verder.

-----
Ollaaaa lezers, en mijn stille lezers,
Ik zie jullie stille lezers 😏🤔.

Nog een deel voor jullie, laat me weten of je het een goeie boek is.

Vergeet niet te stemmen en een reactie achter te laten.

Love naar jullieeeee❤️❤️❤️

Xx Marr 🤗😘

HEM wil ik Aan mijn ZIJ.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu