Rachidy
Daar stond ik dan oog in oog met mijn opa de vader van mijn vader. Ik heb al sinds de dood van papa geen contact meer met hun, wat hij nu hier doet is mij een raadsel. Ik wil ook geen contact meer met hun ook, we hebben alleen contact met dr familie van mijn moeder en dat wil ik zo houden ook.
Kamal kwam naast me staan en keek mij verward aan.
K: is dat je pa ?
R: nee dat is zijn vader
K: jouw opa dus
R: nee, ik ken ze niet en dat wil ik zo houden ook.Ik liep naar de voordeur en negeerde hem, hij groeten mij nog maar gaf geen antwoord. Hij trok aan mijn arm en trok me ruw los.
R: raak mij nooit meer aan
Opa: zo praat je niet tegen je opa!
R: dat jij je nog een opa kan noemen, wij hadden jullie ook nodig toen mijn vader overleed jouw zoon. Maar nee hoor jullie wilde ons niet bij jullie hebben, dus ga weg van ons of ik zorg dat je hier voor mijn deur weggaat!
Opa: ik mis jullie
R: daar ben je te laat mee!!!
Opa: neee, jullie oma gaat overlijden
R: alvast gecondoleerd ! Laat mij nu met rust
Opa: je bent harteloos geworden, en waar staat deze jongen hier
R: jooo goe denk je dat het komt.. en deze jongen is mijn vriend, problemen ermee jouw zaak en niet van mij.
Opa: ik wil niet dat ke met een Marrokaan gaat
R: pech gehad ik ga ook niet met een Angolees omdat jij dat wil. Dit is mijn keuzen of je accepteert het of je doet het niet maar dat is jouw keus!Ik pakte mijn telefoon en appte Leo met sos voor de deur nu! Ik liep naar binnen en trok Kamal met mij mee, duwde de deur hard dicht en wachten op mijn broer.
Na 5 minuten kwam mijn broer aanrijden als een gek, hij stapte uit en begon tegen die man te schreeuwen. Ik begon te trillen en werdt letterlijk weer boos over onze verleden, Kamal trok me naar zich toe en nam me in omhelzing.
R: hou me vast en laat me niet meer los
K: zal ik niet niet doen habiba, kom zitten. Wil je thee??
R: jaaa doe maarNa 5 min kwam Leo binnen lopen met mijn moeder en opa, ik stond direct op en liep naar de keuken. Kamal stond te wachten tot de waterkoker klaar is, ik gaf hem een knuffel van achter en ging aan tafel zitten. Hij gaf mijn thee en ging zelf ook zitten, het was best wel ongemakkelijk. Ik ben niet harteloos ik ben ook nit onbeschoft maar die mensen lieten ons stikken door verdriet, wij hadden ook verdriet niet allen hun!
R: dat is de vader van mijn vader, na dat we hadden gehoord dat papa zou sterven zijn hun weggaan bij ons. We hebben hun pas weer gezien bij de begrafenis van mijn vader dat was in Angola, ze keken ons niet eens aan alsof het onze schuld was. Toen gingen wij weg terug naar Nederland hebben we nog contact met hun gezocht maar ze schelde ons uit, en nu moeten wij doen alsof er nooit wat is gebeurt. Zo makkelijk gaat het niet, ik hou echt niet van die dingen.
K: je oma gaat wel sterven schat
R: waar waren ze al die jaren?? En nu moet ik medelijden met hun hebben? Ik doe het om mijn eigen manier op mijn tempo.Ik stond op pakte alle tassen in de gang en liep naar boven, mijn moeder riep mij maar ik liep door naar boven.. ik moet weer naar de boksschool!!! Ik liep mijn kamer in en gooide alles op de grond, ik ga niet meer huilen zeker niet voor mensen die het niet eens waard zijn!! Ik pakte mijn telefoon en beantwoorden apps die ik binnen heb gekregen, ik stond weer op pakte mijn weekendtas haalde alle vuile kleding eruit en gooi die in de wasmand. Kleding die ik vandaag heb gekocht vouw ik netjes op en daarna stop ik het in kast.
Ik kleed me om, ik pak mijn zwarte ballerina's (hieronder de dress). Ik pakte de cadeau's die ik heb gekocht en een schoudertasje met geld purol sleutels en telefoon
Ik loop naar beneden en hoor ze praten over mijn vader, ze doen echt alsof er nooit wat is gebeurt. Ik ga gewoon weg met of zonder Kamal, ik kom beneden aan en mijn moeder komt gelijk naar mij toe gelopen
M: je ziet er mooi uit mijn kind, gaan jullie weg
R: jaaa ma, ik kom vanavond weer thuis
M: Okee ik zie je straks dan gaan we pratenIk rolde met mijn ogen en gaf haar een kus op haar wang, Leo gaf ik snel een kus en liep naar de deur met Kamal achter mij aan. Mijn opa riep me maar ik negeerde hem en liep door naar buiten. Kamal deed zijn auto op en we stapte in, ik toetsen de adres van Nousha in. Hij vertelde dat hij mijn opa heeft gesproken en dat ik hem een kans moet geven om het uit te leggen, ik zij dat ik er over ga na denken en dat niemand mij moet pushen om het te doen. Voor de rest van de rit waren we stil en zongen we mee met de muziek op radio. (Omslag video)
--------
JE LEEST
HEM wil ik Aan mijn ZIJ.
RomanceMeisje genaamd Rachidy 19 jaar oud nooit verliefd geweest tot dat ze een jonge genaamd Kamal tegen komt. Wil je dat ik meer schrijf stuur maar een bericht en ik zal beantwoorden💋