Sahte Karakter Analizi

1.2K 56 38
                                    

Merhaba, nasılsınız? Sağ olun bende iyiyim. 2 derecelik bir soğuğun altında bunu size hazırladım. Öncelikle bu bir bölüm değil, sadece bir okurum aynı zamanda arkadaşım olan okurumun benim için hazırladığı Sahte bir karakter analizidir.

Nedir bu sahte analiz? Sevgili dostumun, hikâyeyi okurken benim hiç bahsetmediğim ancak olabilme ihtimalini göz önünde bulundurduğu gözlemleri sonucu, karakterler hakkında vardığı sonuçlardır... Hiçbir şey anlamadınız değil mi? Valla bende.

Neyse.

Şöyle izah edeyim. Birazdan okuyacaklarınızın çoğu yalandan ibaret yani gerçek değil. Doğru olanlarıda var olmayanlarıda... Ama çoğu yanlış. Karakterlerimin sahte bilinmeyen yönleri diyelim. Paramparça'nın bilinmeyen yönlerini okumaya hazır mısınız?

Başlayalım o zaman, bakalım benim karakterler ne ayak?

Ece: Ece aslında bir şizofrendir. Her ne kadar hikâyede iç sesiyle konuşan normal biri gibi görünse de, aslında dışardan bakılınca kendi kendisiyle konuşan bir şizofreni hastasıdır.


Mete: Kadınlardan nefret etmesinin asıl sebebi onların aciz olduğunu düşünmesiyle alakası yoktur. Mete aslında bir eşcinseldir ve normal kızlardan nefret etmesi doğal. Bu yüzden Erkek Fatma hareketleri sergileyen Ceyda'ya âşık olmuştur. Ve hikâyenin sonunda Ceyda'nın gerçek bir kız olduğuna kanaat getirince onu öldürür.

Ceyda: Hikâyenin baş karakterinin her ne kadar kız olduğunu kabul etsek de, aslında Ceyda kadın bedenine hapsolmuş bir erkektir. Siyaha olan bağlılığı, elbiselerden nefret etmesi, alışverişe olumsuz bakması, argo kelimeleri dilinden düşürmemesi, romantizmden nefret etmesi, sürekli kavgaya eğilimli olması bunu kanıtlar.

PARAMPARÇA 2 | BencilHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin