Książka stanowi kontynuację trylogii Miraculum: Naznaczeni. Należy ją znać, aby czytać tę część.
Akcja dzieje się 5 lat po wydarzeniach z trylogii i będzie kontynuować rozpoczęte tam motywy. Zdecydowaliśmy się na coś dojrzalszego, w tym też bardziej kontrowersyjnego. Uprzedzamy więc, że cukierkowo nie będzie. :)
Postaramy się sprostać oczekiwaniom i mamy nadzieję, że przyjmiecie kontynuację pozytywnie! *plis, przyjmijcie*
Jak zwykle jesteśmy otwarci na wszelkie dyskusje, teorie, shipy i uwagi.
Dla tych, którzy mają słabszą pamięć, krótkie streszczenie trylogii:
Biedronka i Czarny Kot musieli zmierzyć się z Lady Rozpustą (zaakumanizowana Chloe). Niestety w wyniku ostatecznej walki Kot zdecydował się na użycie kotaklizmu, a Chloe poniosła śmierć. Biedronka zrezygnowała z superbohaterstwa, a nowe życie rozpoczęła w Stanach, gdzie dostała stypendium naukowe. Burmistrz Bourgeois nie potrafił sobie poradzić z utratą córki. Jednocześnie w mediach zaczęło huczeć od oskarżeń wystosowanych w kierunku superbohaterów. Po raz pierwszy ktoś umarł w trakcie ich interwencji. Burmistrz został zaakumanizowany, o czym Biedronka i Kot długo nie wiedzieli. Używał władzy w ten sposób, aby społeczeństwo znienawidziło superbohaterów. W międzyczasie Marinette poznała Ethana, z którym się związała. Postanowiła jednak wrócić do Paryża, gdy na jaw wyszło, że Kot został zneutralizowany, choć nikt nie wiedział, co się kryło pod tym pojęciem. W międzyczasie Marinette zawiera umowę z Chinami, których władze chcą odzyskać miracula. W wyniku tych ustaleń śmierć ponoszą niewinni ludzie. Ostatecznie burmistrz został pokonany tylko dzięki pomocy Władcy Ciem. Złoczyńca dodatkowo zarzekł się, że już nigdy nie będzie sprawiał problemów, a Paryż zazna spokoju. Mimo sukcesów Biedronka decyduje się na powrót do Nowego Jorku i do swojego chłopaka. Kot w akcie desperacji zdradza swoją tożsamość, ale to nie zatrzymało jego ukochanej. Marinette ułożyła sobie życie u boku fotografa. Adrien próbował popełnić samobójstwo, ale uratowała go Aurore. Nieświadomie wszedł z nią w związek, choć nie był pewien swoich uczuć. Alya i Nino biorą ślub. W tym celu Marinette wraca do Paryża. Jednocześnie Adrien dostaje podejrzany list od swojego ojca. Odkrywa w nim szyfr wskazujący na położenie zaginionego Gabriela. Kot decyduje się na oszukanie Biedronki, aby ta chciała mu pomóc. Marinette decyduje się na lot do Chin tylko ze względu na Alyę. W Chinach dochodzi do pocałunku Biedronki i Czarnego Kota. W trakcie ostatecznej walki dowiadują się o prawdziwej tożsamości Władcy Ciem oraz o istnieniu tajemniczej organizacji militaryzującej miracula. Nie są w stanie pokonać wrogów. Uciekają z placówki. Adrien jest załamany prawdą o swoim ojcu. Biedronka decyduje się pokazać mu swoją tożsamość, licząc na to, że Kot dzięki temu będzie w stanie wrócić. Gabriel zostawia swoje miraculum i znika. Mimo znanych tożsamości Marinette i Adrien nie są razem. Dziewczyna stanowczo go odrzuca. Adrien zrywa z Aurore. Wszystko ulega jednak zmianie na weselu Alyi i Nino po konfrontacji Adriena z Ethanem. Blondyn postanawia walczyć o ukochaną, co kończy się pocałunkiem. Następnego dnia goni za Marinette jadącą na lotnisko. Dziewczyna pęka. Odrzuca Ethana i spędza romantyczne chwile z Adrienem. Parę miesięcy później ten oświadcza się jej. Są szczęśliwi.
CZYTASZ
Miraculum: Dziedzictwo [SKOŃCZONE]
FanfictionMinęło 5 lat od pogodzenia się ze swoim naznaczeniem. 5 lat spokoju, miłości i sukcesów. Jednak co zrobią Biedronka i Czarny Kot, gdy powrócą dawne problemy, a świat zadrży w posadach? Czy pogodzą się ze swoim dziedzictwem? Kontynuacja trylogii Mira...