Gecmisin izleri

190 10 0
                                    

Arabalarindan arasindan onlari geride birakip kacmak istercesine geciyorduk.Aslinda gectigimiz arabalar degildi.Geride yasadigimiz herseyi birakip kacmak istiyorduk.. Kocaman agaclarin upuzun sokaklarin arasindan gectik ve sonunda geldik.Motordan indik kasklarimizi cikardik ve merdivenlere yuruduk.. Anahtarimi cikardim kapiyi actim karsima cikan Mehmet Abi birden korkuttu beni.
_Gunaydin Ala Hanim dedi.
_Gunaydin dedim .Arkamdan Alp geldi oda basini salladi. Asansore dogru yuruduk. Asansore bindik 5. katin dugmesine bastik cok sessizdik. Sessizlik cok normal degildi bu durumda. İkimizinde kafasinda sorular vardi dusunuyorduk.. Kendi katimiza gelince indik.. Uc bes adim attik karsimizda benim tabirimle inimiz vardi.. Kapi acikti girdim.. Gulay cikti gunaydin hosgeldiniz dedi.. Gunaydin dedim.. Varmi su an bir konu dedim.. Hayir dedi Gulay bizi kimse rahatsiz etmesin dedim.Alpe isaret ettim hadi dedim.. Odaya girip kapiyi kapattik..
   İceri girdikten sonra hemen dusuncelerimi anlatmaya basladim.
  _Eger gercek ailem bildiklerim annem babam degilse daha once de yetimhanedeysem ilk olarak oraya nasil geldim bunu ogrenmeliyiz dedim.. Herhangi bir iz ,mektup,not,uzerimde ne vardi bunlar onemli.Ziyarete gelen olmusmu beni bir sekilde soran olmusmu.? Alp'e bunlari istiyorum dedim.. Sonraki ailem ne zaman evlatlik almis cok genclerdi niye boyle birseye gerek duymuslar ogrenmeliyiz. Sen yetimhaneye bende beni yillarca reddeden sozde akrabalarimin yanina gitmeluyim.. Tamam mi ? dedim..
_Tamam olmasina tamamda sen iyimisin dedi Alp.
_Evet. dedim..
_Hayir degilsin. Hic birsey olmamis gibi normal siradan bir olay gibimi arastiricaz dedi Alp..
_Evet dedim.Tamda oyle yapicaz. Eger duygularimizi karistirirsak cozum bulamayiz dedim. Peki dedi Alp.. İlk kez bana korkan gozlerle bakiyordu. Bakma oyle dedim. Biz buralara kendimize aciyarak gelmedik.Geldigimiz yer bizim gibiler icin ulasilmasi zor bir yer dedim.. Bak adaleti savunup saglamaya calisirken asil adaletsizligi biz yasamisiz. Belkide bu yuzden hep adil olmaya calismisiz.Merak etme gercekten ailesiz kalip yetimhaneye birakildiysak birakicam arastirmayi yok ama baska birsey varsa sonuna kadar adaleti saglamak icin calisicam dedim.. Ben bu yuzden avukat oldum. Sende bu yuzden secmedinmi bu meslegi.. Biz niye burdayiz Alp..
  Alp tamam hemen gerilme dedi. Gergin degilum ben ama icimde bir yerlerde birseyler ters gidiyor diyor ama nerde? İste bizde bunu bulucaz tamda bunu..Alp onayladi herzamanki gibi kafasini salladi ben gidiyorum oyleyse dedi. Bakalim neler bulucaz..
   Alp gittikten sonra tlf kaldirip Gulay yanima gelirmisin dedim.Gulay kapiyi acip iceri girdi.. Ona sozde akrabalarimin adlarinin oldugu listeyi verdim.. Bunlarin adres ve tlf numaralarini bulurmusun ? dedim. Tamam baska birsey var mi? dedi. Hayir dedim .. Gulay odadan ciktiktan sonra kafamdaki soru ama babamla dogum lekemiz ayni bu tesaduf olamaz dedim bu kadari fazla.. Olabilirmi dedim mumkun degildi. Oncelik babamin ailesinden baslamaliydim. Neler donuyordu ogrenmeliydim.. Beni hep annemin ailesi dislamisti asil sorun ordamiydi.. Bu karisik fikirleri bi siraya koymaya calisarak gelecek listeyi beklemeyi basladim..
     Birden aklima Alp ve beni universite icin tesvik edip yardim eden o gizemli adama takildi aklim. Acaba dedim o kimdi gercekten bir hayirsevermi yoksa bu yapbozun bir parcasimiydi offf dedim.. Nedennn nedennn diye soylenmeye basladim.. Onuda arastirmaliydim.Evet defim onuda arastirmaliyiz madem basladik boyle birseye onuda bulmaliyiz.. Hemen telefonu kaldirdim. Alp dedim onu aramaliyim.. Telefon calarken Alp acti ozledinmi beni ne cabuk dedi.. Bende off Alp cok giciksin dedim evet dedi.. Su adam vardi hatirladinmi dedim. Hangi adam dedi.. Su gizemli adam dedim .. Adamin adini gizemli koymustuk Alp evet dedi.Onuda ogren Alp mutlaka dedim.. Hatta once ondan basla en kolay bulacagimiz o sanirim dedim.. Alp ramm diyip kapatti.. Diger islerle ilgilenirken kac saat gecmis bilmiyorum.. Ogun davamizda yoktu.Telefinum caldi arayan Alpti. Buldum dedi.. Hangisini dedim.. Su gizemli olani dedi.. Kimmis dedim.. Boyle olmaz yanina geliyorum dedi.. Dakikalar gecmiyordu yarim saat sonra kapi acildi.. Alpti gelen. İceri girdi yuzu cok garipti ne oldu dedim.. Bir kagit parcasi uzatti aldim cok isimiz var cok dedi.. Bense saskinlikla izliyordum..

AlaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin