Seni seviyorum adam
Kaşın ,gözün için degil
Paran ,pulun ,malın için degil
Kalp evinin en baş köşesini
Bana ayirdigin icin seviyorum
Her dokunusunun titrettigi
Kalp telin icin seviyorum
Bir soluk resmi boyadigin için
Rengarenk gökkuşagina çevirdigin icin seviyorum
Gözyasi bulutlarimdan
Yillarca akan hüzün yaşlarimi
Mutluluk gözyaşlarina cevirdigin icin seviyorum
"Ömrüm" dedigin icin Seviyorum
Elini uzatip yanliz oturdugum
Kuyulardan cekip işiga
Çikardigin için seviyorum...
Seni seviyorum adam
Kaşin ,gözün icin degil
Ömrüme ömür kattigin icin seviyorum....
Böyle birgünde ,mutlulugun tarifini yap deseler yapa.ayip " anın fotografiniçekin" diyebilecegim birgünde.. Emir.. Sen ne çirkin bir insansin. Görünüşünden bahsetmiyordum. Kalbinin cirkinligiydi bu. Nasil sevmeye zorlanir bir insan.. Sen severken kaybetmissin.. Sevgiyi kaybetmissin,ezmissin ,çignemissin.. Şimdi neyin pesindesin demezler miydi?
Birden karsimiza cikan Emir bizi biraz şok etmisti acikcasi..
- Hayirli olsun kayinçom..
İgrenc bir siritma oturtmustu yüzüne. Görünüşü tam bir beyefendi .. Kibar ve hatta yakisikli. Ayricada para.. Belkide kizlarin gözünü boyamak icin gerekli olan herseye sahipti. Ama defim ya çirkindi. Kalbi kara biriysen baskalarinin kalbini kirdiysan cirkinsindir.. Yigit hic durusunu bozmadan kafasini bana cevirdi
- Hayirli hayirli merak etme.. Ama senin icin ayni seyi söyleyemiycem..
- Karimi görmeye geldim.
- Karin??
- Senin karin yok Emir?
- O benim soyadimi tasiyor. Tasidikcada olacak.
- Merak etme yaki da o gereksiz soyadindanda kurtulacak..
- Bunu karima sormak lazim..
Emir yanimizda duran Yagmuru bastan asagi bir süzdü. " Karicigim cok guzel olmussun. Kirmizi senin rengin askim".
Yagmur ,Yigitin arkasina dogru cekildi. Emir butun piskinligiyle " ilaclarini aliyor musun karicigim"..
Sinsi gülüsleri devam ediyordu.. Yigit etrafindaki insanlarin bakislarinin uzerinde oldugunu biliyordu. Kizginligini gizlemeye calissada belimdeki elinin gerildigini hissetmeye baslamistim.Kocamin yaninda oldugumu gostermeliydim.
- Lutfen dügünümden gider misiniz? Burada istenmiyorsun?
Yagmur seni istemiyor. Yakindada bitecek zaten..
Soze karismam Emiri sinirlendirmeye baslamisti.
- Yagmur o kapidan girdigi gibi cikmadi. Kapi kapanmadan geri donecek..
- Hayal ettigi gibide girmedi zaten.. Yagmur tum kapilari yüzüne çarparak cikti zaten.. Olmasi gerektigi yerde simdide...
- Yalanlariniza kendiniz inaniyor musunuz?
- Senin yalanlarina kim inanicak peki. Sen yalan soyleyebilirsin ama biz inanmak zorunda degiliz.
- Bak sen gelin haniminda dili catalliymis..
Yigit birden elini dur anlaminda Emire dogru uzatarak " Hissttt dur orda. Kiminle konustugunu unutmayacaktin.. Once o yavsak agzini topla ,ben toplarsam bir daha konusamazsin"..
Sinan durumu farkettiginde yanimiza yaklasti. Emire " Sizi disari alalim"..
Eliyle korumalara isaret ettikten sonra Emire dondu. Emirse yasadigi bu şoku atlatmaya calisiyordu.
- Bu burada bitmedi Yigit?? Bitmedi??
- Tabi ki bitmedi. Sen bittimi zannettin ...
Sinan arkada ,Emir önde cikisa dogru gidiyorlardi. Herkesin gözü bizim ustumuzdeydi. Yagmursa hem mahcup ve uzgun ,hemde abisinin onun yaninda olmasini bilmenin rahatligiyla belirdiz duygulara sahip olsada ,dik durmaya calisiyordu.. Hic susmayan orkestra calmaya devam ediyordu. Alp hic beklemedigim bir atakla" Yagmur dans etmek ister misin?"
Onunsa yuzundeki ifade yerini saskinliga birakmisti. " Bilmem ki? ".. Yigitse sanirum gerginligin dagilmasi adina " Tabi neden olmasin" onayini berdikten sonra piste dogru ilerlemeye basladilar.. Cok guzel görünüyorlardi.. Dans etmeye basladiklarinda bense Yigitin koluna girdim onlara bakiyordum. Yigitte benimle beraber bakmaya basladi. Kulagima egilip
- Bilmem gereken birsey varmi?
- Bilmem var mi acaba? Ama olursa ilk sana soyleyecegim emin olabilirsin..
Birbirimize gülümsedik.. Yigit elimden tuttu.. Elbisem yerlerde sürünüyordu. Nerdeyse tum bacagimi acikta birakan derin yirtmac o a yetisicem derken aciliyordu.
- Biraz yavas askim..
- Birseymi oldu?
- Senin yuzunden bacak show yapiyorum burada..
Yigit birden durdugunda acikta kalan bacagimi gordu.
- Bu kadar yirtmac var miymis ya?
- Varmis askim.. Biraz sakin..
Yigit yavaslayarak önüme dogru dolandi ve yirtmaci kapatti.. " Hayret birsey ya bu elbiseyi niye boyle acarlar arkadas. Ba ak gorununce nolacak.. Zaten çatalin falan ortada."
Saskinligimi gizliyemiyordum.." Ne demek çatalin ortada"
- Eee baksana Ala..
- Sen aldin ama.. Bende giydim.
- Ben ciplak cik desem cikacakmiydin?
- Konuyu carpitma Yigit. Hem ne bu kiskanclik boyle..
- Karimin bacagini ,catalini kimse gormemeli...
Gulmeye basladim..
- Cok mu komik?
Elimi boynuna doladim. Bir elimide kalbinin uzerine koydum.
- Yani komik... Senin gibi yat partilerinde kacamak yapan biri.. Sasirdim acikcasi..
- O konuyu kapatmadik mi? O yati bile sattim.. Herseyi seninle beraber arkada biraktim.. Biraz daha konusursan ,birde saclarimla oynarsan partiden erken ayrilmak zorunda kalicaz..
Gulmeye basladim.. " Hayatta gitmem. Her animi doya doya yasiycam.. Buna engel olamazsin."
- Engel olmak isteyen kim.. Ama onbes gun benimsin..
- Nasil yani??
- Balayimiz onbes gun surecek.
- Gercekten mi??
- Evet.. Kimsenin bolmesinede izin vermiycem..
- Nereye gidicez..
Yigit bir kahkaha atti.. Söylemem... Yigitin gozleri birden orkestranin oldugu yere kaydi. Orada Yigite bakan birine isaret verdikten sonra salondaki isiklar rengarenk bicimde yanmaya basladi.. Sahnenin ortasina dogru bir servis arabasi geldi. Orkestrada " İyi ki dogdun Ala!!!" sozcukleri dolanmaya basladiginda yerimde duramiyordum.. Yigitin boynuna sarildim.. Egilmemek icin beni belimden kucaklayip havaya kaldirdi.. İste mutlulugun adini sorsalar " sevilmek ve hatirlanmak" derdim... Yere biraktiktan sonra sahneye dogru ilerledik.. Uzerinde "
ÖMRÜMÜN BAHARİ
MUTLU YİLLAR
yazan bir pasta.. Benim sevdigim gibi frambuazli.. Hersey bu kadar guzel olabilir miydi? Demekki oluyordu. Muhtesem daha nasil anlatilabilirdiki. Alkislar icinde Yigit" Bir dilek tut askim"... Gözlerimi kapattim ve bu askin taçlanmasini istedim.. Mumlari üfledikten sonra egildigim yerden hafif dogruldum.. " Dilegini söyleyecek misin bana askim".
Tabiki söylemeyecektim.. Teyzem elinde getirdigi kutuyu acti .
- Kizim iyi ki dogmussunuz. Siz olmasaydiniz ne yapardim bilmiyorum..
Kutunun icinden zümrutlerle suslenmis bir bileklik cikardi. " Bu bizim ailemizin kadinlarinin taktigi bir aile yadigaridir kizim.. Anneme annesi vermis oda ailenin en buyuk kizi oldugum icin bana verdi. Bende sana veriyorum. Dilerim birgun sende kizina verirsin.."
Bilegime taktigimda cok guzel duruyordu. Sarildim .. Aglamamak icin kendimizi zor tutiyorduk. Goz kenarimdan akan bir damla yasi makyajimi bozmadan sildim.. Alp beni optu ,kutladi. Kucaklayarak havaya kaldirdi ve cevirdi.. Cebinden cikardigi su damlasi seklindeko kolyeyi boynuma takti. " Nice yillara kardesim"..
Yagmur beni kucakladiginda sanki bir kardesim daha olmustu. İcten sarilmasi ,ozlemi .. " İyiki dogmussun Ala.. Sana cok sey borcluyuz hem abim hem ben.. Ama firsatim olmadi disari cikmaya.. Ama sen balayindan gelince hediyen hazir olacak."
- En buyuk hediye sensin Yagmur.. Yanimizda ol yeter..
Bir kez daha sarildiktan sonra Yigit kolumdan cekistirir gibi tutarak
- Birakin artik karimi.. Bu onun gecesi.. Dans edelim biraz..
Pistin ortasina gittigimizde hareketli bir muzik calmaya basladi.. Hafif hafif salinarak yaptigimiz dans ,elimizdeki sarabinda etkisiyle hareketlenmeye basladi.. İcmek istiyordum.. Dagilmak istiyordum. Bir kezde mutluluktan dagilmak!!! Etrafimizda bir suru insan vardi. Onlari gormuyordum bile.. Yigit beni tutuyor ,ceviriyor,kolunun uzerine yatiriyordu. Ucus ucus olan elbisem dahada havalaniyordu.. Herkes mutluydu. Yigit ceketini cikarmis ,papyonu çözmus boynuna asmisti.. Muzik dahada hareketlenmisti. Gerci muzigi dinleyen kimdi ki.. Yorulmustum.. Basim dönmeye baslamisti. Yigit bunu fark etmis olacakti ki belimden tutuyordu beni.. Ellerimi boynuna doladigimda " Sanirim sarhos oldum". Gulmeye baslamistim.. Ayakta durmakta zorlaniyordum. Sarapla heyecanim birlesince sarhoslugum daha da artmisti.Bir elimden ondan destek aliyor diger elimin isaret parmagini yüzünde gezdiriyordum..
- Soyle soyle.. Ne oldu?
- Onuda nereden cikardin? Hic birsey söylemiycektim..
- Hediyenimi soracaksin.
- Evet... Dogum gunu hediyem nerde?
Yigit kahkaha atarak dudaklarimdan bir öpücük aldi. " Hediyen bende güvende".
- Ama ne oldugunu bilseydim ama...
Yigit beni izliyordu. Sarhoslugumdan oldugunu dusunmesem gözlerinden yildizlar ciktigini söyleyebilirdim..
- Bir anahtar..
- Nasil yani anahtar??
- Benimle ilk bulustugundaki yati hatirladin mi?
Birden yüz ifadem sertlesti.
- Hani su kacamak yaptigin yatin.. Sakin onu aldim deme balayindan vazgecer seni bosarim duydun mu? Dusundukce yeterince sinirleniyorum zaten..
- Askim senden önceydi . Hem o yati sattim.. Sonra aldigima binen tek kadin senin..
Simarik bir sevgili gibi " basimi omuzuna dayadim.
- Benden oncede olsa duymak istemiyorum. Seni kimseyle paylasamam.. Eger yanlis birsey yaparsan var ya...
Basimi omuzundan kaldirdim.. Yigitse yuzume bakti
- Seni öldürürüm duydun mu?
- Asla... Seni bir kere buldum. Bu sansi kaybetmek icin aptal olmam laxim... Hem artik seninde bir yatin var.. Beni ne zaman götürüceksin yata?
Kahkalar atiyordu .. Bense ellerimi kollarinin altindan omuzuna uzatmis sadece sariliyordum.
- Oturalimmi artik cok yoruldun?
- Evettt...
Saat cok gec olmustu. Davetliler bizimle vedalasarak gidiyorlardi. Ayakta duramayacak hale geldigimde Yigit beni masaya dogru goturup oturttu. Yagmura " onunla kal " dedikten sonra misafirleri gonderiyordu. Bense masada duran kadehlerden birini daha gözüme kestirmistim.. Yigit gelene kadar kadehi bitirdim. Belkide bir kadeh daha ,bir kadeh daha...
Onu seyrediyordum. Dirseklerimi masaya koydum..
- Yagmur sanirim sarhos oldum ben.. Basim dönüyor.. Ama asktanmi ,saraptanmi bilmiyorum. Abin basimi döndürüyor.
- Dilerim hep mutlu olursunuz Ala.. İkinizde hakettiniz bunu. Hayat bunu size vermeye mecbur.
- Biliyor musun?
- Neyi?
-Ben ona baktigimda kimsesizligimi unutuyorum. Gecmiste kimdim ,nasildim ,ne yasadim.. Tek istedigim onunla olmak.. Ne kadar yakisikli.. Offff... Deli ediyor beni . Gidip öpücem sanirim...
- Dur Ala gitme...
Yagmur beni durdurmayi basaramadi.. Benim geldigimi görünce oda bana dogru bir iki adim atti. Alp e isaret etti. Cunku ona gitmeden dusecegimden korktu. Bense boynuna atildigimda bana sarildi.
- Yavas düseceksin.
- Sana kosarken asla düsmem.. Hadi gidelim artik..
Boynuna bir opucuk kondurdugumda kulagima " bunu yaptigina pisman olabilirsin".
- Belki pisman olmak istiyorum. Belki de planlarim var..
Yigit basini egip yuzume bakti. -Daha sık sarhos etmeliyim seni...
Salonda birkac kisi disinda kimse kalmamisti. Yigit beni kucagina aldiginda bunu zar zor anliyabiliyordum.
- Sıkı tutun..
- Basim dönüyor ,midem bulaniyor.
- Tamam odamiza gidiyoruz.
Asansore bindigimizde
- Dilegimi soyleyeyim mi?
- Ne dilegi?
- Mumlari uflerken hani.
- Söylersen olmazdi? Ne oldu ?
- Bilmeni istiyorum.. Bir bebegimiz olur mu bizimde.. Hatta birkac tane.. Cok iyi bir anne olucam .. Onlari asla birakmam biliyor musun?
- Himmm su halde kucagimdayken cok inandirici olmadi ama neyse..
- Ama bugun ozeldi..
O sirada asansor durmus ve inmistik. Odamizin kapisina geldigimizde Sinanin sesi duyuldu.
- Yigit iki dakika konusalim..
- Bekle Alayi yatirayim..
Odanin kapisini acip iceri girdigimizde balayi odasindaydik.. Yatagin her tarafi gul yapraklariyla doluydu. Her yere serpistirilmisti.. Masanin uzerinde patlatilmaya hazir sampanya ve cerezler vardi. Yigit beni yataga yatirdi.
- Gec kalma..
- Kalmam.. İki dakikaya yanindayim...
Boynundan cekip dudaklarindan öptum.. Yanimdan kalkip kapiya dogru yoneldi. Bense hayatimin en huzurlu uykusunun esigindeydim...