Herkes hikayesini kendi yaşar. İkinci agizlardan dinlerken siradanlaşsada hikayenin sahibinden dinlemek farklidir. Alp'te ,Yagmur'da hayalkirikliklarini kendi yaşamışti. Belkide ortak noktalari yaşadiklari ihanetti..
En güzeli kendi kirikliklarini kendilerinden dinlemekti.
Ala ... O ayri bir hikaye olsada sirada Alp ve Yagmurun gecirdigi gece konusulanlar var.. Desteginize şimdiden teşekkürler..
*****"
Ala ,Yagmuru bana emanet edip gitmişti. Kendimi ihanete ugramis hissediyordum. Ama bunu haketmismiydim bilmiyorum. Ala yi dinlememistim. O beni uyarmişti. Bazen kim ne kadar uyarirsa uyarsin goremiyoruz.
Alaya kizgindim. Sanki neden söyledi Handenin kim oldugunu? Bende onunla konuşmak zorunda kaldim. Belkide sessiz kalsa o yaşayacakti. Neden karisiyorki Yagmurla Yigitin arasina? Birak kendileri çözsünler.. Yooo olurmu hiç ,karşindaki Ala Demir.. İllaki karışacak herseye burnunu sokacak. Hic tanimadigim biriyle geceyi geçirmek zorundayim. Tam sükunete ihtiyacim oldugu zamanda hemde.. Kiziyorum ama yinede bi sarilinca geçiyor. Unutuyorum herseyi..
Ala gideli birkaç saat olmuştu. Getirdigi bisküvileri yemiştik ama bu gece ne kadar uyuyabilirdik ki.. Zaten acikmayada başlamiştik. Evin içinde biraz dolaşsamda bunu sabaha kadar yapamazdim. Koltuga oturdum televizyonu açtim. Aslinda birsey seyrediyormuydum onuda bilmiyorum. Ne desem ,ne konuşsam onuda bilmiyordum..
- Gece uzun acikiriz. Birseyler söylememi ister misin?
Yagmur gözlerini yerden kaldirdi. Yüzüme bakti. Çekingen, korkak bir hali vardi. Gercektende zor bir durumdu.
- Siz istiyorsaniz olabilir?
Butun özgüveni yerle bir olmuştu. Kim bilir nasilda derin acilar sakliyordu içinde..
Daha önceden geldigim icin buralari biliyordum. Köşede bir pizzaci oldugu geldi aklima. Alayla pizzayi sevdigimiz icin çok yerdik. Hem pizzayi herkes sever.. Mutfakta buzdolabinin üzerinde magnetle tutturulmuş pizzacinin kartini buldum. Telefon actim. Nasil isterdiki pizzayi. Ama sormakta zor geldi o an icin. Birkac cesit söyledim. Salona yanina geçip oturdum. Sessizdik. Konusmuyorduk ,konusamiyorduk. Pizzalar gelene kadar sessizligimizi koruduk.. Kapi çaldiginda biraz ürksemde sonrasinda pizza siparisini hatirlayip biraz rahatlamistim. Pizzalari alip salondaki sehpanin üzerine koydugumda odayi mis gibi bir koku kaplamisti bile..Paketin birini açip
- Himmm harikaaa!!! Herhalde dünyanin en güzel icatlarindan biri sanirim pizza.. Hadi Ala..
- Yagmur...
Birden şaşirdim. Artik beynim Alayla ne kadar meşgulse onun adida dilimden düşmüyordu.
- Ah Ala ahhh...
Sehpaya egilip bir dilim pizza alan Yagmur
- Çok seviyorsun sanirim?
- Tabiki kardesim o benim. Hemde ikiz kardesim..
- Gercekten mi?
- Evet.. Gerci biz onunla kardes oldugumuzu bilmedende kardestik ama...
- Ama.?? Kizginsin ona galiba.. Nedense hep bir taraf kiziyor.. Benimde abim kizgin.
- Yigit mi?
- Hi hiii...
- Neden kizgin oldugunu düşüyorsun ki.
- Sanirim artik beni sevmiyorda..
Bir an durdum. Alaya kizgindim ama onsuz ne yapardim onuda bilmiyordum. Aslinda ona mi kizgindim yoksa kendimemi onuda bilmiyordum.. Yagmur yüzüme bakti .
- Anlamadim.
- Ben kendime kizginim galiba ..
- Abim... Emirle evlenmemi hic onaylamamisti. Ama ben ...ben ne yaptim. Aşk sandigim şey neymis? Benim icin herseyi yapacagini düşündüğüm adam abimi öldürecekti. Böyle aşk olmaz degil mi olamaz yani??
- Olamaz bencede..
- Emir kendi hirslarinin kurbani oldu ,benide kurban etti. Aşk öyle mi??
Yagmur konuşmasinin sonunu aci bir gülümsemeyle sonlandirdi. Bogazinin düğümlendigini hissedebiliyordum.
- Sanirim ikimizinde ortak noktasi kardeslerimiz.. Onlari dinlememenin bedelini ödedik.
- Evet oyle.. Emir abimle bir anlaşma yapmişti. Beni sevdigi icin degil ,kaybetmek zoruna gitmişti. Bizimki aşk olmaktan çikmişti ,güç gösterisine dönüşmüştü. Buda benim kirilis noktam oldu. Madem benim aşkimi istemiyordu yaninda olacaktim ama onunla olmayacaktim.
- Peki nasil yaptin bunu?
- Çok agladim. Abime bunu nasil yaptim günlerce sorguladim kendimi? Yanimda hep abim vardi. Dedem bütün işlerini ona devredecegi icin abimi hep yaninda götürüyordu. Abimle ilk kopusumuz o yurtdisine gittiginde oldu zaten.. Çok yanliz kalmistim. Dedemlede anlasamiyorduk. İste bu arada Emirle tanistim. Ben onun kim oldugunu bilmiyordum. Onun istedigi ben degildim. Servetine servet katmakti. Gücüne güc eklemekti. Yanliş yaptim. Hemde çok..
- Biz hep beraberdik. Yani fikir ayriliklarimiz olmustu ama... Hande ayriydi.
- O sen miydin?
- Kim??
- Handenin bilgi aldigi..
- Sanirim bendim. İstemeden ,farkinda olmadan yapmistim.
- Hande... Emirin sevgilisiydi.
- Sen ... Sen bunu biliyor muydun?
- Biliyordum. Emir biz evlendikten bir yil sonra odama geldi. " Beni buna sen mecbur ettin. Hayatimda bir kadin var artik. Adi Hande. Senden ayrilmiycam ama Handedende vazgeçmiycem " demisti.
- Çok agir bir durum olmali..
- Benim icin bir önemi yoktu. Hande eve gelip gidiyordu. Ben zaten odamdan çikmiyordum. Handenin eve gelis gidisleri seyreklestiginde birseyler planladiklarini anladim.
Derin bir nefes aldim. Alaya kizmistim ama Handenin gercek yüzü ortaya çikmaya başlamisti. Ama ben sevmistim. Bu hikayenin en masumu " aşkim"di. Oda aşk miydi artik emin degildim..
- Bilgiyi nasil aldin. Emir benim hep ilaç aldigimi düşünüyordu. Handenin eve geldigi bir gece kapidan onlari dinledim. Abimin evleneceginide onlardan ögrendim zaten..
- Sonra Alayi aradin? Numarasini nereden buldun?
- Adini ve soyadini beraber kullandilar. İstanbulda kaç tane Ala Demir olabilir ki.. Bu evliligi engellemesini istiyordu Emir. Ala nin dayisi oldugunu söyleyen adamlada birkaç telefon konuşmasini duydum. Dahada ileri gitti Emir. Dikkatleri uzerinden dagitmak icin Yigitle kendisine kaçirilma süsü verdirdi. Abimin güvenini kazanip Alayi ortadan kaldiracakti. Ayni zamanda bir sekilde abimide ortadan kaldiracakti. Buna izin veremezdim.. Abime ikinci kez bir kötülük yapamazdim. Artik olmazdi. Nasil sevdim ben bu adami bilmiyorum . Artik dur demeliydim ve dedim. Ala beni dinledi. Kayitsiz kalmadi.
- Kalmaz benim kardesim. Hele ki sevdikleri konusunda. Tam bir cadidir.. Süpürgesini alir eline hiç çekilmez.. Ama sevdiklerine karsi "tatli cadidir" o...
Yagmur gülümsemisti. Baya baya sohbet etmeye başlamiştik. Yagmur zayif görünsede çok güçlü bir kizdi aslinda. Yillarca ask sandigi şey için savaşmişti sonrasindada aşkina karşi savasmisti. " Aşk" yada aşk sandigi şey icin.. Handenin beni aldatmasina karsilik ... Bir an duraksadim. " Aldatmak" ... Aldattigi ben degildim ki.. Onun sevgilisi vardi. Hemde evli biriydi. Bense kullanmak için yaklaştigi biriydim.. Buydu yani hepsi bu.. Bense onun ölümüne insan olarak üzülmeliydim. Hande nasil güvenmisti Emire? O bile bile Handeyi bana gönderiyordu.
- Normal biri nasil sevgilisini birine gönderir Yagmur? Hemde sevgili rolu yapmasi icin..
- Emir kimseyi sevemez. O sadece güç ve parayi sever.. Üzülüyorum kendime. Böyle birini sevdigim için.. Ona ise aciyorum. Sevmeyi bilmiyor ve hic sevemiycek.
- Ala bunlari anlatyi biliyor musun? Yani Handenin nasil biri oldugunu iste. Ama benim gözlerim kör olmuştu. Evlendigi gün kirdim onu.. Handeyi sectim. Ne kadar aptalim ben..
Uzulmustum. Kardesime neler yapmistim. Telefonumu elime aldim ve Alayi aradim." Aradiginiz kişiye ulaşilamiyor" diyordu. Belkide kapatmisti telefonu.. Yagmur bana bakti.
- Alayi aradin dimi? Bende çok istedim abimi aramayi ama yapamadim..
- Alayla kardesmisiz.. Cok uzun bir hikayemiz var. Yetimhanede karsilastik. İlk kez bana elini uzattiginda farkli oldugunu biliyordum. Onun kalbi kocamandir. Çok sert gibi görünsede aslinda çok hassastir. Bir anne gibidir. İleride çok iyi bir anne olacak ..
- Abim çok şansli desene..
- Bayagi ugrastirdi onu.. Dahada ugrastirir bence.. derken ikimizde gülüyorduk..ikimizde hatalarimizla yüzlesiyorduk sanirim.. Hata evet hataydilar bizim icin.. Alanin her dagildigimizda " kalk hadi atagi kendimize acimaya devammi edecegiz " sözü geldi aklima.. Hakliydi bu defa gercekten hakliydi..
Sohbet ederken pizzalarimizi yemistik. Ne ara bitirdigimizide fark etmemistik.
- Abimmm.. Yani Yigit bana çok kizgindir degil mi?
- Zannetmem.. Dun giderken Ala bana sarildi biliyor musun? Sanirim kardesler birbirine kizamaz..
- Onunla yüzleşmem lazim. Belki Alayida zor durumda biraktim. Abimle arasi açilabilir.
- O halleder bir şekilde..
- Alayi arayip konussam.. Ama saatre geç oldu.
- Sabah arayip konuşuruz. Önce onunla konusalim. Sonrada Yigitle.. Olmaz mi?
- Olur .. Sanirim olmasi gerekende bu.. Abim o benim.. Özür dilemeliyim. Ona sarilmak istiyorum..
Belkide ilk kez bu kadar biriyle sohbet etmistim. Ama iyi gelmisti hem Yagmura hem bana.. Çok yorgundu . Mustafanin yataginin çarsaflarini degistirdim . Yagmuru uyumasi icin oraya gecirdim. Salondaki koltuga uzandim..Ala simdiden burnumda tütüyordu. " Deli kiz" dedim kendi kendime. Uzandigim koltukta uyuyakalmistim..
****
Sabahin ilk işiklariyla uyandim.Acaba arasamiydim. Ama önemli birsey vardi. Yagmur ,Yigitle konuşacakti. Hemen Alayi aradim. Telefonu kapaliydi. Yigiti aradim o ise cevap vermedi. Teyzemde olmaliydilar. Hemen teyzemi aradim. Teyzem telefonu açtiginda Alayi istedim ve durumu anlattim. Gerisini geldiginde konuşabilirdik..
Az sonra Yagmur cikti odadan..
- Gunaydin..
- Gunaydin..
- Uyuyabildin mi?
- Çok.. Hemde çok iyi... Alayla konusunca daha da rahatliycam..
- O zaman bugunun şerefine kahvalti hazirliycam sana..
- Simit alalim mi?Ala da çok sever hem.
- Tamam öyleyse.. Alp...
- Evet..
- Tesekkur ederim.. Beni dinledigin icin.. Yanimda oldugun icin...
Basimi salladim gülümsedim. Evden ciktim simit almaya gidiyordum. İcimde ise garip bir huzur ve mutluluk vardi. Dünkü suçluluk hissimden eser yoktu. Sanirim büyüyordum. Ben büyüdüğümü zannederken aslinda çocukmuşum. Bir yudum sevgiye açmiş kalbim . Alayi şimdi anliyordum..
"Senin yerin farkli Yigitin yeri farkli. Siz tercih degilsiniz. İkinizide seviyorum"...
Seni seviyorum kardesim..