62. Bölüm

29 5 5
                                    

    Bazan özlemenin en basit yoludur gitmek.. Gitmek dediysem kalpten gitmek degildir. Eger koklerini saglam attiysan ,uzaklar bile yakin eder sevdayi.. Köklerin havada asili kaldiysa üç beş tatli söze kanip havada asili kaldiysa sevdam dedigin kivilcim ,en küçük bir esintide pofff diye söner.. Ne kadar sıkı tutarsan tut kayar gider avuclarinin arasindan.. Beklemek ,özlemek sevdaya dahildir tabi yaşadigin asksa...
    Cok ozlemistim evimi. Yillardir yasadigim yer evimken birkac gun yasadigim yer evim olmustu. Hep buraya aitmisim gibi... Ait oldugum yerse burasiymis megerse .. Şimdi burada kök salma zamani gelmis demekki..
     Uzun bir deniz yolculugundan sonra kavusmak.. Ailemle bulusmak.. Alp in beni havada cevirmesiyle Yigitin kollarina düsmem arasinda birkaç saniye gecmisti. Bir an dengemi kaybetmistim.. Yigit kollarina düsmemle kucagina almis beni.. Gozlerimi actigimda salonda koltugun uzerindeydim. Yigit " doktoru arayin " diye ortaligi inletiyordu. Alple Yagmurun eli ayagi dolasmis ne yapacaklarini bilmeden saskinlikla bakiyorlardi. Teyzem ,Yigitin telefonundan onun doktorunu bulmaya calisiyorlardi. Benimse hala midem bulaniyordu. Gozlerimi acmadan
- Cok bagiriyorsun cokkk!!! Sessiz olsana..
- Sonunda uyandin..İyimisin askim?
- Hi hiiii... Ama midem bulaniyor. Sanirim usuttum...
   Teyzem lafa karisarak " Nane_limon ,evet evet o iyi gelir bulantiya.. Ah kizim neden dikkat etmedin kendine."
- Bencede iyi gelir ben hemen hazirlarim.. dedikten sinra Yagmur nerdeyse kosarcasina mutfaga gitti..
- Hep benim yuzumden oldu . Seni oyle hizli cevirmeseydim. Basin döndü tabi..
- Daha neler Alp sacmalama.. Dünden beri bulanti vardi zaten.. Havalar sogumustu. Gecede güvertede oturduk ondan oldu sanirim..
    Teyzem sohbeti dinlerken
- Asil suclu Yigit.. Oglum sen niye uzerine birsey vermedin kizin.. Ah yavrum yarin hastaneye gidip iyi bir kontrolden gecmelisin.. Ayyy umarim hastalik falan kapmamissinizdir..
- Yok artik teyze daha neler..
    Yattigim yerden yavasca dogruldum.. Yigit kalkmama yardim edip sirtima yastik koyduktan sonra eliyle saclarimi duzeltti.. Koltugun yanina pufu cekerek uzerine oturdu.
- Hep benim yuzumden.. Denizede girdik havada soguktu tabi.. Ondan oldu sanirim..
   Hepsi ayri ayri telaslanmisti. Alp in calan telefonu dikkatleri dagitti. O konusmak icin salondan cikarken ,twyzemde Yagmura bakmak icin mutfaga dogru ilerledi. Yigitin gozlerinden nasil telaslandigini okuyabiliyordum..
- Yapma amaaa... Basit bir bas dönmesi.. Yorgunluktanda olur.. Yani tatil çarpti tabi...
    Yigit gulumseyerek yuzume bakti.
- Hic ugrasma dikkat etmeliydim.. Ordan oraya surukledim seni. Keske yat yerine ucakla gitseydik..
- Yok artik . Basit bir bayginlik icin mi bunlar? Demek pisman oldun balayina gittigimize..
- Yuh artik Ala.. Söylediklerimden bunumu cikardin..
- Tabiki ne cikaracaktim baska.. Gitmeseydik dedin.
- Yatla gitmeseydik dedim.. Arada fark var.
- Ben anlamam sonucta gitmeseydik dedin mi dedin??
     Birden aglamaya başladim. Yigit saskinlik icinde beni izliyordu. Biraz geri cekildi.. Yüzu anlamsiz ifadelerle kaplaniyordu. Teyzem salona girdi. Arkasindanda Yagmur.. Beni aglarken görünce
- Noldu birsey mi var? Yigit ne dedin kiza? Bak kavgami ettiniz?
- Hayir ,hayir.. Birsey demedim ki.. Yatla gitmeseydik dedim...
    Bense bir taraftan gozyaslarimi siliyor bir taraftanda " Hicte bile gitmeseydik " dedin...
    Yigit  pes yani der gibi ellirini yanlara acti..
- Askim sen hasta oldun diye soyledim.. İstersen bir ay daha gidelim.. Yeterki aglama ,üzülme..
- Hayir istemiyorum... Ben odama cikicam...
    Yerimden yavasca kalktim.. Basim hala dönüyordu. Alp salina henuz girmisti..
- Noluyor burada.. Ala iyi misin?
- Odama cikiyorum ben uyuycam...
    Hafif sendeledigimde Yigit tekrar kucakladi beni.. Merdivenleri cikarmaya basladi.. Ellerimi boynuna doladim.. Basimida omuzuna koydum..
- Baristik sanirim..
- Hayir hala kizginim sana..
- Ama sariliyorsun.?
- Düserim diye...
- Hay aksi simdi seninle nasil barisicaz.. Bir teklifin var mi?
- Yok.!!! Konusmuycam ben seninle..
- Öyle mi?? Su an yaptigin ne peki?
- Sorularina cevap veriyorum nezaketen..
    Yigitin yüzündeki gülümsemeyi hissedebiliyordum..  Beni yatagima yatirdiktan sonra ayakkabilarimi cikardi. Yastigimi duzeltti..
-Su ister misin? Ben su alip geliyorum...
    Hemen arkamizdan gelen teyzem idaya girdi.
- Ala birkac yudum bindan ic kizim.. Birseylerde yersin birazdan.. Hafif bir corba yapariz olmadi..
- Çorba.. Evet çorba.. Tarhana istiyorum teyze.. Yetimhanede yaparlardi o corbadan istiyorum. Cok guzel olurdu. Ayyy nasilda canim cekti simdi..
    Yigitle teyzem kisa sureli bir bakismanin ardindan
- Tabi tabi hemen yaparim da nasil yapiyorlardi acaba???
Neyse denerim Alpe sorarim olmadi...

AlaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin