Uzun yada kisa hayatimizda kararlari biz versekte bazanda olacaklara engel olamiyoruz. Bütün heyacan yasadigimiz siradisi olaylarda mi? Butun yasantimiz planli olsaydi. Yasayacaklarimizin neler oldugunu bilseydik nasil yasardik? Sürprizler??? Ne kadarina hazirlikliyiz ne kadarina degiliz??
Korumadan aldigim bir kutu vardi elimde.. Acikcasi en mutlu ,mucizevi günüm olsada birden bir korku sarmisti icimi. İcinde ne olabilirdi ki? Aklimdan film seridi gibi gecen fikirler nerdeyse simsek hiziyla ilerliyordu. "Bomba.. Yok canim daha neler. Hediye mi? Tamamda isimde yok! Yagmurami geldi? Açsam olmaz eger ona geldiyse. Belkide Yigitindir? Ya ozelse o hic olmaz. Adamla evliyiz diye herseye burnumumu sokayim"..
- Sok tabi o küçük burnunu..
- Hiiii..
- Ne guzelde dışından konuşuyorsun..
Yigitin benimle alay edisi bile umrumda degildi. Geriye döndüm. Paketi göstermek ister gibi ileri uzattim. Dudaklarimi büktüm. " İsim yok ,kime bilemedim."
- Bak sennn... Demek isim yok.. Bu evin icine benden izinsiz birsey gelmez ögrenemedin mi karicigim??
Şaşkinlikla ona bakiyordum. O ise karsimda gülüyordu. " Su yüzünün halinin fotografini cekip sana göstermek istiyorum. Böyle kal ". demesiyle telefonunun kamerasini acip fotografimi cekti. Bense o kadar ihtimal düşünmüştüm ama yinede bilememistim. Yigit telefonu bana yaklastirdiginda gülmemek için kendini zor tutuyordu. Başparmagini dudaginin kenarina koymus sanki dudaklarina komut veriyordu. O sirada merdivenlerde Yagmur göründü. Yigit" Yagmur gel gel. Bak ne göstericem".
Artik kendini tutamiyordu. Sanki aradigi suç ortagi bulunmustu. İkiside telefona baktiginda kahkahayi basmislardi. Teyzem ve Alp te kahkahalara kosarak gelmislerdi.. Yigit fotografi gösteriyor onlarsa gulmeye devam ediyorlardi. Üzerimdeki şaşkinligi attiktan sonra kendimi toparladim. Onlara dogru yaklastim. Elimdeki kutuyu hizlica Yigitin midesinin üzerine vurduktan sonra telefonu elinden aldim. Çok gerilmistim. Fotografa baktigimda kaslarim havaya kalkmis ,agzim yuvarlak sekilde acilmis,gözlerim masum bir o kadarda aptal bakisa evrilmis, omuzlarim asagi düşmüş... Kutuyuda sanki suc islemis bir cocuk edasiyla Yigite uzatmis bir halde..
Aslinda komik bir fotografti. Ama herkesin gulmesi nedense üzmüştü beni.. Telefonu Yigitin elini acarak hizlica icine koydum. Sinirden yutkunamiyordum bile. Neden oyle oldugunu anlamamistim bile.. Belkide heyecandandi. Yada beklemedigim bir hareketti..
Aralarindan gecerek merdivenleri kosar adim ciktim. Yigitin " Alaaa!!!" diye bagirislarini duymadim bile.. Odama girip kapiyi kilitledim. Az sonra kapida beliren Yigit
- Aşkim hadi ama aç kapiyi.. Ala!!!
Seslenislerini duymuyordum bile.
- Özür dilerim hadi aç kapiyi..
Yigit bir elinde telefon bir elinde paketle kalakalmisti.. Sanirim teyzemle konusuyordu.
- Bu kadar kizacagini tahmin etmedim. Ama cok tatliydi gercekten..
Bir taraftan kendini aklamaya calisirken diger taraftanda gülmekten alikoyamiyordu kendisini.. Teyzem " Aaa Yigit tamam artik. Zaten hassastir o bugun. "
Teyzem kapiya yaklasarak " Alaaa.. Hadi kizim aç kapiyi daha yetismemiz gereken bir davet var!"
Teyzem kapiyi tiklatmaya devam ediyordu. Ama bense hala kizgindim. Ama kizginlikmi yoksa duygusallikmi bilmiyordum.. Ama Yigiti görmek istiyor muydum ondanda emin degildim..
- Kapiyi açmiycam teyze. O yanindakine söyle davete kadar onu görmek istemiyorum. Eger biraz daha kizdirirsa davetede gelmem..
- Hadi ama... Ne demek gelmem.. Bu kadar kizacak ne var anlamadim..
Aslinda yoktu ama sanirim biraz tavir yapmak istiyordum..
- Teyzecigim söylediklerimi duydun degil mi?
Teyzemle Yigitin sesleri geliyordu. Teyzem " Sende kizdirmasaydin onu. Yigitinse " Kime cekmis inatci. Boyle yapacagini bilsem hic cekermiydim o fotografi. Bu hediyeyide ben almistim Ala ya. Versem mi?"
- Hayir teyze istemiyorum hediyesini..
Kapinin arkasindan gelen kahkaha sesleri dahada kizdirdi beni..
- Hayir olmaz Ala Hanim.. Bugun hediye yok sana..
Ayak sesleri koridora oradanda merdivene dogru yöneldi. Sanirim ikiside gitmisti. Daha cok kizdirmak istememislerdi.
Kapinin arkasindan geriye dogru cekilip yatagimin tam karsisindaki boydan boya pencerenin önüne gittim.. Dısari bakmaya basladim. Yigit elinde paketle ve posetlerle arabasina dogru gidiyordu.. Pencereden onu izledim. Elimi pencerenin camina koydum.. Aglamak istiyordum ama sebebini bilmiyordum. Beni cok seven bir kocam, yillarca aradigim ama simdi sahip oldugum bir ailem vardi. Ben cok mutluydum ama yarimdim.. Yigit arabasinin kapisini actiginda beni gordu.. Durup bana bakti. Sonra arabasina binip gitti.Bense utaniyordum yaptiklarimdan ama bazan sebepsizdir birseyler. Aglarken,gulerken ,eglenirken bile eger bir yariniz yoksa yarimsinizdir. Anlasilmak istersiniz ama anlasilamamak üzer sizi..
Bugun 21 Ekim... Bugun dogum günüm anne ,baba... Alti yil.. Kutladigim dogum günüm alti yil.. Sonrasi yok.. Tanimadigim annem.. İnsan tanimadigi annesini özler mi? Özlüyorum anne _baba... Agaclarin yapraklari dökülüyor. Sonbahar gelmiş. Yagmurlar yagiyor.. Agaclarin eteklerindeki yapraklar karismis birbirine.. Bense karmakarisik.. Bugun dogum günüm benim... Ve bense yanlizim yine.. Yanliz kalmak istemiyorum.. Neden kirdim ki onu.. Gitti.. Gitme Yigit gitme... Yatagin uzerine oturdum. Doyumsuz hayatlar.. Once yanlizliktan sikayet eder sonra ise hayatinin isigini buldugundada onu hoyratca harcar.. Yastigimi kucagima almistim..
Hircinligim mutsuzlugumdan degil.. Hircinligim onlari kaybetmekten korktugumdan. Yanlizken ne kadarda cesurdum hayata karsi ya simdi kirilgan ... Ya birgun hayat elimden alirsa verdiklerini,ya yine yanliz kalirsam.. Oturup kendime acimalimiydim. Gözyaslarimi sildim.. Yatagimdan kalktim. Aynanin onune gittim. Ne kadarda cirkin görünüyordum.. Somurtkan şirin gibiydim. Kendi kendime gülmeye basladim.. " Ben bugun dogdum.. Ve evlendigimizi herkez ögrenecek." Kendime sicak bir gülümseme attim.. Rujumu alip aynaya gülümseyen bir emoji yaptim..
Kapimi acip ciktigim hizla merdivenleri indim. Teyzem ,Alp ve Yagmur salonda konusuyorlardi. Beni bekledikleri belliydi.
- Eeee hadi isimiz cok siz oturmus sohbet ediyorsunuz..
Herkes saskinlikla birbirine bakiyordu. Sanki az once dagilan Ala ben degildim.. Kisa bir saskinliktan sonra teyzem" Hadi o zaman.. Hersey hazir gibi birsey. Davetin verilecegi otele gidiyoruz once. Kuafor ,elbiseler hersey hazir sizi bekliyor. Gece orada kaliyoruz sonrasi siz balayina bizde hayatimiza ."
Cok mutluydum.. Kosarak sirayla herkesi optum. "Gidelim .. Hadi hadi hadi.."
****
Otele gelmistik bile.. Kapida karsilanmistik.. Otel muduru
" hosgeldiniz Ala Hanim,Yagmur Hanim,Nadia Hanim,Alp Bey.. Odalariniz hazir. Yigit Beyde odasinda. Davet saat 20:00 de.. "
Mudurun esliginde asansore dogru ilerlemeye basladik. Etrafta bana bakanlari fark ettigimde fisildadiklarini hissettim. Bir tanesinin " ne sansli bir kadinmis" dedigini duydugumda sahip oldugum askin degerini dahada iyi anliyordum.. Buna alismaliydim. Yerimde olmak icin can atan bircok kadin olacakti. Benimse en degerli silahim " aşkim" olacakti.. Mudurun esliginde katlarin birinde indik.. Hepimizin odalari buradaydi. Yigitte bu katta olmaliydi. Benim odamin önüne geldigimizde " burasi sizin buyurun lutfen"..
Odam cok guzeldi. Yatagin yaninda askida beyaz bir elbise vardi. Şifon etekleri uçuş uçuş görünüyordu.. Bir omuzu acik ,diger omuzu bir askiyla toplanmis üstte bir fiyonk yapacak kadar ipliklere sahipti. Cok sade ve bir o kadarda alimli bir elbiseydi.. Elbisenin yaninda ise ayakkabilar vardi. Masanin uzerinde saclarim icin papatyalar vardi.. Biraz sonra calinan kapiyi actigimda gelen teyzem ve yaninda bir yardimci kadindi.. Hazirlaaya baslamaliydik artik. Once guzel bir banyo yaptim. Sonrasinda ise saclarim icin koltuga oturdum.. Sac modelim hakkinda karar vermeliydik. Her agizdan bir ses cikiyordu. Kimisi acik kalmali ,kimisi modern bir yopuz,kimiside duz olmali diyordu. Bense her agizdan cikan sesi dinliyordum.
- Daginik bir topuz istiyorum. Arasina papatya olsun. " Papatya kadin" gibi olmaliyim..
Yigit bende askini gormeli. Bende onda askimi bulmaliyim. Saatlar suren hazirliklar bitmisti. Herkes gelini görmek icin sabirsizlaniyordu. Saç, makyaj ve ben hazirdim. Tek eksik damatti... Az sonra calan kapidan Yagmur girdi. Kirmizi ona cok yakismisti. Gercektende onun rengiydi. Prenses gibiydi. Emir onu nasil üzebilmisti.Kisa saclari dalgali ,abisinin gözleri gibi kapkara gözleri vardi. Ellerini cenesinin altinda birlestirdi ." Çok güzel olmussun.. Cok hemde.. Bir ömür boyu mutlu olursunuz insallah".. Yanima yaklastiginda ellerimi tuttu. Havada ucuyordum sanki..Mutlulugum Alpin odaya girmesiyle son buldu..
- Yigit burda mi?? Ee yokkk.. Nerde bu adam??
- Nasil yani Alp sacmalama odasindadir..
- Yok iste kizim yok.. İstersen dolaplara falan bakiyim birde..
- Odasi hangisi Yigitin??
Alp önde ben arkada nasil odanin önüne geldigimi bile hatirlamiyorum. Alp geri donerek "sen odaya bak ben asagiya inicem.."
- Yigit yok diyorsun asagiya iniyorsun.
- Kizim davetlilerle birinin ilgilenmesi laxim.. Dimi ama?? Hem sen düşün kocani kacirdin sonunda. Yigit dogru yolu buldu.
Yuzumu Alpe döndum.. Coktan gitmeye baslamisti bile.
Konusmaya firsat bulamadim. Odadan iceri girdim. Oda bostu.. İlerlemeye basladim. Yatagin uzerinde evden cikarkenki kiyafetleri vardi..
- Smokinini giyip kacacak hali yok ya!! Yani...
- Tabi ki smokinsiz kacarim. O kadar ugrasmam..
Kapi kapandi. Arkami döndügümde Yigit karsimdaydi. Siyah bir insana bu kadarmi harika olurdu.. Kapinin onunde durmus bana bakiyordu. Derin bir nefes aldi. Kafasini muhtesem der gibi bir yana egdi. Bana dogru yaklasti. Benimse ellerim onde birbirine kenetlenmis haldeydim.Dokunmaya korkar bir haldeydi. Saclarimin uclarina dokundu..
- Kacmismis oyle mi?? Alp ide alet ettin birde..
- yok onun fikriydi aslinda..
- Neee... Sorarim ona ama balayindan dönünce tabi...
- Balayindan dönünce.. Aynen...
Yigit yatagin uzerinde duran kutuya yaklasti. Evden onuda alarak cikmisti. Kutuyu alip yanima geldi. Kutuyu acti. İcinden bir kutu daha cikardi. Kirmizi bir mucevher kutusuydu bu.. Elimden tutup aynanin önüne goturdu. Yüzümü aynaya cevirdi. Elindeki kutuyu acti. Cikardigi kolyeyi boynuma takti.. Papatya... Ortasi elmas kenarlari cok ince islenmis bir kolyeydi..Ve son tektaş... Omuzumda dudaklarina bir yer buldu.. Konuak anlasmak,gözlerle konusmak bu muydu?
Kelimelere sigamiyordum.. Ruhum ,kalbim hic bu kadar hafif olmamisti..
- Makyajini bozmayacagimi bilsem ve saatlerdir hazirlandigini gözden cikarabilsem seni operdim..
- Hayirrr olmaz... Hic sansin yok .
- Nedennn???
- Saatlerdir hazirlaniyorum ondan.. Balayinda seninim..
-Bunu unutma cunku cok sık hatirlaticam...
Kapinin calinmasiyla iceri teyzem girdi.. Cocuklar davetliler geldiler.. Hadi sizde inin isterseniz...
Yigit elimden tuttu. Asansore dogru yurumeye basladik.. Teyzem de bizimleydi.. Balo salonuna dogru ilerlemeye basladik.. Balo salonuna geldigimizde Yigitin elini daha sıkı tutmustum.. İceride onlarca insan oturuyordu.. Say say bitmezdi.. İs dünyasinin ,sanat dünyasdan her kesimden taninmis yüzler vardi. Kapidan girmemizle flashlar patlamaya basladi. Yigit dik bir durusla elini belime sardi. Gözlerimin icine bakarak poz veriyordu. Hipnotize olmus gibiydik.. Sinan devreye girip " bu kadar arkadaslar lutfen. Daha sonra ayrintili bir basin toplantisi yapilacaktir"
O ana kadar nasil biriyle evlendigimi fark etmemistim. O adamla evlenmistim. Ve ona asiktim oda bana.. Gazeteciler dagildiktan sonra elele salona girdik. Calmaya baslayan müzik tanidik geliyordu. İlk dans muzigimiz...
Ellerine belime koyup alnima bir öpücük kondurdu.
Yüregim bir lunapark yeri.. Carpisan arabalarla ögrendigim hayati ,atli karincayla ayni döngüde tamamliyordum.. Palyacolarin eglendigi bir lunapark.. Maskenin altinda aglayan ama hep gulen palyacolarla dolmustu gonul parkim.. Boy aynlarinda girerken sekilden sekile bir donme dolapta bulustum onunla.. Ve yine yuregim lunapark yeri. Cocuklugumu kaybettigim gencligimde buldugum " ikinci baharim"..
Gözlerimiz hic ayrilmadan dans ederken salona girdigimdeki heyecanim kaybolmustu.
- Bu sarkiyi hatirladinmi?
- Hatirladim tabi ki.. Su zorla dansa kaldirdigin dans sarkisi degil mi?
- İtirazda etmemistin yani??Ben ogun sabaha kadar evinin kapisinda beklemistim.
- Gercekten mi?
- Ne sandin askim... Cok ugrastirdin beni. Çokkkk..
- Pisman miyiz?
- Degiliz.. Benimle evlenmeseydin seni kaciracaktim..
- Yok artik..
- Tabi ki...
İlk sarkimizda ettigimiz dans simdi dugun sarkimizdi.. " ikinci baharlari" yasiycaktik... Sarkinin sonuna geldigimizde Yigit dudaklarimdan küçük bir opucuk aldi. Elini belime koydu. Masamiza dogru giderlen herkes tebrik ediyordu. Alp ve Yagmurda yanimizda ilerliyorlardi.Son masayi gecerken birden karsimiza cikan kisi durmamiza neden oldu. Yigit umursamaz bir tavirla
- Emir!!!!