33. Bölüm

32 6 4
                                    

      Yigit kendini sorgulayadursun merdivenlerden aśagi indim. Ona yaklaştim.
- Kim o? dedim.
    Yigit bana bakti sonra kapiya. Bir anlik şaşkinliktan sonra
- Senin haberin olamaz degil mi?
- Kimden?
- Nadia.. Teyzen .. Haber vermiś olamazsin degil mi?
- Aaa evet verdim tabi ki.
- Ala nasil yaparsin böyle birseyi. Burda oldugumuzu gizlemek için neler yaptik.
- Merak etme. İyice tembihledim. Kimse anlamamistir.
- Neden bu kadar dik başlisin ki..
    Yigit yaptiklarima delirsede ben herseyi düşünmüştüm. Yigitin evinde birkaç parca elbisem vardi. Ondan elbise istemek bahanesiyle eve çağirmiştim. Belki birkaç gündür olanlarla ilgili bilgi verebilirdi. Olaylardan haberi yoksa bile Yigitten daha fazla bilgiye sahip oldugu aşikardi. Tabi gelirkende dikkatli olmasini sıkıca tembih etmiştim. Nede olsa hayatimiz sirlar icinde geçmişti. Bunu mu yapamayacakti? Tabi ki yapardi ? Yigitin yanindan gecerek yavasca kapiyi actim. Kendimi kapinin arkasina sakladim. Teyzem elinde bir çantayla içeri girdi. Kiyafetlerini görünce önce kapiyi kapattim ve gülmemek icin kendimi zorlasamda dayanamiyordum. Teyzem bana bir kaşi asagida bir kaşi yukarida bakti.
- Gül canim çekinme. Gülecek kadar oldum..
     Tabi onayi aldiktan sonra kahkahalarla gülüyordum. Teyzemde dayanamamis oda gülüyordu. Uzun zamandir bu kadar güldüğümü hatirlamiyordum. Yigitin yüzündeki şapşal ifade gittikten sonra eliyle agzini kapatip kafasini çevirmeside fayda etmedi. Hafif gülümsemeyle başlayan  kahkaha tufani Yigitin katilmasiyla tam bir kasirgaya dönüştü.. Çocuklar gibiydik. Mutluyduk..
      Teyzem kahkalari hafifleyince gelip boynuma sarildi..
- Kizimmm...
     Teyzemle sarildik . Belkide kavusmamizdan sonra gercek bir sarilmaydi bu. O sıcakligi hissetmiştim.. Teyzemin elbiseleri mükemmeldi. Aslinda çok düzgün bir fizigi olan teyzem palyaco gibi bol bir elbise giymisti. Üzerine uzun bir palto,elinde bir baston,sacina beyaz bir peruk, tabiki birde gözlük.. Elindede orta büyüklükte tam bir babaanne çantasi.. Diger tarafta bana hazirladigi çanta.. Birkaç parca eşya.. Ayaginda düz taban babetler.. Tam bir babaanne... Baska sartlarda gören kimse taniyamazdi ..
- Ben çok aciktim teyze. Tamda Yigit bana yemek yapacakti.
- Yigitin elinden yemek yemek . Bakalim yetenekleri nelermis.?
    Mutfaga dogru gittigimizde Yigit buzdolabina yöneldi. Yemek icin birseyler çikarmaya başladi.. Bizde teyzemle mutfagin ortasinda bulunan masaya oturduk. Sohbete nerden girecegimi bilemiyordum. Ama çokta gerek kalmamişti. Bu kadar garipligin üstüne birde teyzemin bu halde olmasi yeterince aciklamisti olayi..
- Teyzecigim bana getirdigin elbiseler için tesekkür ederim.
- Önemli degil. Basit birseydi de.. Açikçasi kafamda birkaç soru var. Cevaplarinida merak ediyorum . Alabilirmiyim sence?
- Tabi ki.. Alabilirsin. Kaç kişiye güvenebilirim ki şu hayatta. Sen ve Alpten başka..
     Yigiti bir anligina unutmuştum. Tabi o kendini hatirlatmişti.
- Öhömmm öhömmm...
     Yigite baktigimda basi onunde yemekle uğrassada yandan yandan bana bakiyordu. Hemen sözümü düzelttim..
- Tabi ki artik Yigitte var.
    Yigitin yüzünde oluşan utangaç bir o kadarda memnun ifade beni mutlu etmişti. Hayatimdaki yeri asikardi ve öylede olacakti.
- Olaylara nereden başlamaliyim teyze. İlk önce bizim evden çikarken olan olaylari anlatmaliyim.Birileri bize ateş açti.
Teyzem bir anda omuzlarini diklestirerek
- Neee??? Nasil?? Kimm??? Ala iyisiniz degil mi? Ya Alp?
    Teyzemin soru yagmurunun bitiminde birden gözleri Yigite çevrildi.
- Yigit ,Alanin senin yaninda güvende oldugunu düşünürken yanlişmi düşündüm acaba??
- Hayir tabiki yanliş düşünmediniz. Ama bu bir boşluktu hazirliksiz yakalandik.
- Kimdi peki?
- Bilmiyoruz araştiriyoruz ama epey yaklastik. Birkaç güne ögrenecegiz.
      Yigit in sorgulanmasi hem hoşuma gitmiş hemde garip gelmişti. Koskoca Yigit Hanoğlu söz konusu ben olunca nasilda afallamisti. Oysa emrinde yüzlerce insan çalişiyordu ama o benim teyzeme hesap veriyordu. Anlamli güldüm. Teyzemin telefonu çaldi.
- Bir dakika çocuklar geliyorum. diyerek salona dogru gitti. Alple konuştugunu fark etmiştik. Yigit ani bir hamleyle yanima geldi.
- Çok hoşuna gitti sanirim.
- Evet çok güzeldi.
- Ne o güzel olan? Teyzene hesap vermem mi?
- Tabi ki...
- Bunu unutma hesabini soracagim .. derken kulagima egilmisti. Teyzemin ayak seslerini duyunca yemegin basina gitmek icin hareket edince
- Çok beklersin.. Ben hesap vermem.. Hesap alirim.
     Yigit birden gözlerime bakti. Bense gözlerimi süzerek teyzeme döndüm.. Teyzem tekrar masaya oturdu.
- Noluyor teyze. Alpti sanirim.
- Evet Alpti. Neyse sonra konusuruz onu. Önce şu anlatacaklarinizi bir duyayim.
- O gunku olay olduktan sonra Yigit ,Alpi Sinanla gönderdi. Bizde bir çiftlik evine gittik.
     Teyzem Yigite bakti sonra bana..
- Annenle babanin evinemi ?
    Yigit " evet" anlaminda başini salladi. Bense anlatmaya devam ettim.
- Orda iki gun kaldiktan sonra buraya geldik. Aslinda önce hastaneye.
- Ne hastanesi?
   Yigit söze karisarak.
- Küçük bir kazaydi.
- Evet sadece benim sakarligimdi. Bunun olaylarla ilgisi yok. Neyse buraya geldik. Aksam Yigite bir telefon geldi. Arayan telefon  Sinanin telefonuydu ama arayan Sinan degildi.
- Nasilll!!! Sinan mi kaçirildi?
- Hayir başlarda bizde oyle zannettik . Ama olayin asli öyle degilmiş. Sinanin telefonu çalinmiş. Holdingte yada evde kendiside emin degil.
     Derin bir nefes alip devam ettim.Gözlerimi Yigite çevirdim
- Yigitte Sinanin oldugunu düşündüğü yere gitti. Birkaç saat sonra Yigitin telefonundan biri beni aradi. Ben Yigit sandim. Arayan Emir di. O sirada bir silah sesi duydum.
     Bu sirada gözlerim dolmuştu. Anlattigim herseyi film gibi anlatmis sira Yigitin vurulmasina geldiginde birden gercege dönmüştum.Yaşadigim acinin tarifsizligini anlatmak istesemde Yigitin yaninda anlatamiyordum. Ne kadar aciz oldugumu olan olan askimin anlasilmasindan korkuyordum belkide.. Ama teyzemle yanliz kaldigimda teyzemde ona olan askimi ögrenecekti.
- Sonra Yigitle bir yerde buluştuk. Orda bir gece kaldik ve burdayiz.
    Teyzem sözümü keserek devam etti.
- Herkes Yigitin yatla açildigini zannediyor.
- Bizde bunu istiyorduk zaten. Büyük ihtimal holdingte köstebek var. Bunu anlamak için Yigitin zaman kazanmasi gerekiyordu. Ve birkaç günde dinlenmesi gerekiyordu. Kolundan yaralanmisti.
    Birden teyzemin gözleri Yigitin koluna kitlendi.
- Hangi kolun?? Hic belli degil.
- Hafif bir siyrik onemli degil.
       Teyzem bir süre sessiz kaldiktan sonra once bana sonra Yigite bakti.
- Simdi anladim. Kimse burada oldugunuzu bilmiyor. Bu yuzdende beni bu hale soktun degil mi Ala??
- Yani.. Olaylarin özeti bu . Ama sende çok şirin olmusdun. Çok tatli bir anneanne olcaksin.
     Teyzem yerinden firladi.
- Neeee??? Hamile misin? Gercekten mi??
     Bense böyle bir yanliş anlaşilmanin şokundan çikip cevap vermeye hazirlaniyordum ki..
- Hemen evlenmelisiniz?? Yigit bu çok büyük bir sorumsuzluk. Ala hamile ve daha ne nisan,ne dügün nede bir evlenme teklifi var. İnanmiyorum sana birde benden gizliyorsun..
- Teyze hayir hayir. Öyle degil..Lafin gelişi demiştim. Teyzem neyin hayalkirikligini yaşiyordu bilmiyorum ama ifadesini degistirdi. Neyse en azindan dogru yoldayim.. Beraberliginiz beni mutlu etti.
- Teyze konumuz bu degil aslinda. Bize bunu yapan kim? Baslarda Emir zannetmistik ama oda oraya buna benzer bir oyunla çagrilmiş. Ama Yigiti vuran o degilmiş. Eger o degilse bu 3. düşman kim?  Bu konuda bir bildigin var mi diye sana sormak istedim.
- İlginc birsey söyleyeyim. Belki burda oldugunuzu bilmiyorlar ama heryeri izliyorlar. Malikanede koruma olmamasi dikkatimi çekti. Yigitin birkac kisi birakmasi. Evin boş oldugu izlenimini vermesi. Malikaneye çok az bir mesafe kala bir arabanin icinde birkac kisi vardi. Beni görunce yardim etmek ister gibi nereye gittigimi sordular. Bende evin boş oldugunu beni birkac çesit yemek yapmam icin gönderdiklerini söyledim. Hatta güldüler.. Bende ailenin emektari oldugumu ve Yigite gidecek yemek yapacagimi anlattim. İyice bir incelediler. Ne zaman karaya gelecegini falan sordular. Yigit bunlar çok ciddi..
Onlari yakalamakla başlayabilirsiniz.
- Aynen gece hallederiz.
     Teyzem oturdugu yerden kalkarak mutfakta dolaşmaya başladi.
- Himmm bir araştiralim bakalim. Birkaç yeri aramaliyim. Bir tahminim var ama.. İsin icine Emirinde alinmasi .. Demekki dogru.. Umarim yaniliyorumdur.
     Teyzemin söyledikleri ilgincti. Kimlerden bahsediyordu.
- Teyze kim onlar?
- Önce emin olalim Ala. Sonra konusuruz. Yigit sizde bir toparlayin bakalim nereye varacagiz.
        *****
    Yigitin hazirladigi yemek sahane olmasada melemen ve salata yinede yetmisti bize. Aslinda iştahimiz gitmiş yer gibi yapmistik. Yemek sonrasi Yigitle teyzem kahve bense cay almistim kendime..  Evde sadece yardimci kadin varmis imaji yaratarak yari loş ışıkta oturuyorduk. Yigit birkac telefon görüşmesi yapmaliyim diyerek mutfaga geçti. Teyzemle yanliz kalmistim. Teyzem çantayi göstererek
-birseyler getirdim ama bir bak istersen.. 
      Çantayi onume alip sehpanin üzerine koydum. Teyzem
-Odana çikalimmi Ala?
- Tabi olur.
     Çantayi alip odaya dogru gitmeye başladik.Yigit ayak seslerini duyunca dönük olan sirtini ters çevirerek bize bakti. Yukaridayiz işareti yaptim. Onaylarcasina başini salladi.Hummali konuşmasina devam etti.Koridordan geçtik. Odanin kapisini actim. Teyzem pencerenin önünden geçmeden yataga oturdu. Gece lambasini açtim. Dışari karsi dikkat etmeliydim. Cantayi acmaya basladim. İcinden taytlar,tunikler, pantolon birkacta kazak cikti.
- Elime ne gecerse aldim. Acele deyince yol üstundeki magazalardan birine girdim. Begenmezsen giyme. Nasil birseyler istedigini soyle hallederim sonra.. Ha birkacta gece giymen icin birseyler aldim.
       Çantanin en altinda birkaç parca daha kalmisti.Bense pijama takimi ariyordum.
- Bulamadim teyze. Yok sanirim.
- Hayir orada iyi bak.
     Teyzem kalkip yanima geldi çantanin kenarinda duran kumaş fukarasi birseyler çikardi.
- Teyze bunlar ne???
- Gecelik tatlim.
- Teyze ben bunlari giyemem..
     Yüzümdeki aptal ifade teyzemi güldürmüştü.
- Ala böyle seyler giymedigini söyleme??
- Tabi ki giymiyorum.
- Neeee!!!
- Kizim sen genc bir kadinsin. Yani ben hic dusunemedim..Afedersin.
- Önemli degil teyze. Gerisi yeterli.
-Ama giymelisin özellikle siyah çok yakisir. Demedi deme..
Ve senden bir istegim var. Biz iki kiz kardestik. Annenin hayatindaki olaylar ve benim aşkim.. İkimizde mutlu olamadik. O babandan ayrilmak zorunda kaldi. Bense hic kavusamadim. Herseyi hayatinda sirasiyla yaşa.. Once evlen sonra çocuk.. Senden tek ricam. Annende olsa böyle isterdi.
     Teyzemin gözleri dolmuştu. Benimle birseyleri gormek istiyordu. Belkide bu onun hakkiydi. Yillarca umutsuz bir aşk yaşamis ,askina olan saygisindan ondan uzak durmustu.
- Merak etme teyze.. Hayatimda hersey olmasi gibi olacak...
    Teyzem bana sarildi. Bir anne şevkati vardi. Bende ona sarildigimda kapinin yaninda Yigiti fark ettim. Ne zamandir bizi dinliyordu acaba.? Ne kadarini duymustu.? Belki beni daha iyi anlardi böylece.. Ailede ki kadinlar hep mutsuz olmustu. Benim mutlu olmam gerekiyordu..
      Teyzem beni birakarak
- İyi geceler güzel kizim.. Mutlu olmayi hakkettiniz Alpte sende...
- Teyze Alp nerde?
- Merak etme iyi. Ama konusucaz sonra. İnip birkaç telefon konusmasi yapmaliyim . Sonra uzun uzun konusucaz.
      Teyzem yanagimdan öperek gitti. Giderkende
-o geceligi denemelisin?
- Offf teyze.. Tabiki hayir..
      Teyzem giderken söyleniyordu. Bir genc kadin gibi davran.  Teyzem kapidan çikarken Yigit yoktu. Nereye kaybolmustu acaba.. Birazdan Yigit geldi. Bense elimdeki geceligi kaldirmis inceliyordum. İp askili ,göğüs kismi dantel ,kalcami örtecek uzunluga sahip ipek bir gecelikti. Birden Yigitin sesini duydum.
- Bu enfes parcada ne?? Bunu giycem deme..
      Geceligi birden arkama sakladim .
- Hayir tabiki. Teyzem almiş . ama giymiycem.
- Üzerinde bir görsemiydik?
- İyi geceler Yigit.
- İyi geceler aşkim.
      Elimle kapiyi göstererek
- Odana lutfen..
- Olmaz..
- Yigit lutfen. Teyzem var ve ben seninle ayni odada kalamam..
- Son karar sanirim.
- Son karar evet.
- Geceligi giymezsen gitmem..
- Bence gitmelisin..
       Birden ciddilesmistim. Yigit tamam diyerek iki elini kaldirdi ve kapiya yürümeye baśladi. Bense geceligi çantamin içine koydum. O anda Yigit in ellerini belimde hissettim. Beni kucaklamisti. Yüzü saclarimin icindeydi.
- Seni çok özledim . onu napicaz.
- Yigit iyi geceler.
     Beni birakmak istemiyordu. Boynuma dudaklari degerken
- Burda kalayim. Sarilirim sana. Çok özledim..
    Beni kendine cevirdiginde nerdeyse kararim degismek üzereydi.Birden Yigit geri çekildi.
- Sizi duydum. Hersey olmasi gerektigi gibi olacak.. Söz veriyorum sana..
     Birden Yigitin bu halleri hem garip gelmis hemde hosuma gitmisti. Dudaklarimdan son kez derin bir opucuk aldi.. Beni icine çektigini hissediyordum. Kendini toparladi ve geriye çekti kendini.. Alnimdan öptü,boynumdan öptü...
-İyi geceler papatya sevgilim...
       Yigitin kapidan gidisini izledim.. Ne çok seviyordum onu..
Aşk bedenlerin kavuşup basitleşmesinimi, kiyamayip gözleriyle dokunmaya  korkmasi midir?
     Teyzemin dedigi geldi aklima. Geceligi aldim banyoya gittim. Sanki baska biriydim. Ne kadarda degismistim. Beyaz tenime siyah ne kadar guzel olmustu. Ama bununla kalamazdim. Banyodan ciktim. Cantama yaklasip uygun birsey aramaya basladim.. Birden kapi acildi. Gelen Yigitti.. İceri girdiginde beni gordugu andaki hali tam gülmelik bir haldi. Gözlerinden çikan yildizlari gormek istemiyordum. Utanmistim.
- Yigit arkani dön...
    O ise oldugu yerde beni süzüyordu. Aldigim ilk seyi uzerime tuttum.
- Uffgfgffff ..... Hergun daha çok cezbediyorsun beni...
      Yigit kendini toparlamaya çalisarak
- Birsey söyleyecektim ama unuttum...
       Cantadan bir tayt ve bir tişort aldim.  Banyoya gittim. Uzerimi degistim. Tekrar odaya döndümde Yigit ayni yerindeydi..
- Bir istiridyedeki inci gibisin.. Hergun bir halini kesfediyorum. Sanirim iyice asik oldum sana..
     Bunlari söylerken yanima yaklasiyordu. Calan telefonu dikkatini dagitti.. Arayan Sinandi. Telefonu acip dinledi.-
-Tamam haber bekliyorum..
      Telefonu kapatti. Bense o sirada yataga yatmistim bile.. Yigit odasina gitmek icin hareket ettiginde
- İyi geceler askim. dedi.
- Gitme.. Beraber uyuyalim..
      Yigit once durdu bana bakti. Yavasca yanima geldi. Yorgani kaldirdi ve yavasca yanima yatti.. Beni gögsune alnimdan öptü.
- Uyu hadi çok yoruldun...
     Uykuya ne zaman daldim. Hatirlamiyorum. İkimizde belkide günlerdir ilk kez huzurlu uyuyorduk..
    Sabaha karsi Sinan aradi.. Gozlerimi actigimda Yigit telefona uzanmisti..
- Tamam geliyorum.
- Aşkimmm..
- Sen uyu dönücegim..
- Yigit gitme..
- Merak etme ve sen uyu....

    


AlaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin