Bir insan ne kadar merak ederse bende o kadar merak ediyordum ailemi.Kendimi boslukta kalmis gibi hissediyordum ama acinmanin sirasi degildi bi dur demeliydim artik.
Alp elindeki kagidi bana uzatirken "lutfen iyi birsey olsun "dedim.Alp bi bak anlarsin dedi bense ellerimin icinin titredigini yeni fark ediyordum .Heyecan ama sonunu kestiremedigim bir heyecandi.Kagidi yari korkak yari heycanli bir sekilde elime alirken gozlerimi kapatmistim.Kagidi acmamla ciglik atmam bir oldu."Saka mi bu?" dedim kizginlikla . Alp "yooo gayette dogru goruyorsun "dedi.Bize yardim eden "Bay Gizemli"ölmüştü. Olamaz bu dedim hemde iki yil once bir kazada .. Peki gecen yil bize basari dileyen kimdi diye mirildanarak sesli dusundugumu fark ettim."Yanliz"dedi Alp ve sozune devam etti."Bu Gizemlimiz sadece bizim gizemlimiz degilmis.Pekcok kisiye yani bizim gibi sahipsiz cocuklara yardim etmis "dedi. Eee dedim Alp'e... Ama bizim digerlerinden bir farkimiz var diyerek devam etti "Bize bu buroyu acmamizda ve ilk islerimizi paslamakta yardim etmis "dedi. Yani nasil olur dedim "o ölmemis miydi?"diye sordum.Alp bana cikisarak "biraz susarsan anlaticam "dedi.Tamam sustum devam et dedim."Bu Gizemlimiz pekcok cocuga yardim etmis garip bir sekilde bizimle daha cok ilgilenmis .Ben ayri bir yetimhanedeyken seninle ayni yerde olmamizi istemis.Sonrasinda ikimize hep esit davranarak bizi bir arada tutmus.Hatirliyor musun okul bittiginde bize tek sarti olan bir mektup gondermisti. Ondada ikimizin beraber calismasi sarti vardi "diye ekledi.Evet diye basimi salladiktan sonra Alp devam etti. "İsin ilginc tarafi adini buldum dedi.Elindeki kagitta adi yaziyor iyi bak dedi. Elimdeki kagidi actim kagitta yazan isim YİĞİT HANOĞLU ydu.Ama ben bu ismi biryerlerden hatirliyorum defim."Evet "dedi Alp ve devam etti.Mezuniyetimize genc biri gelmisti.Hanoğlu Holdingin yonetim kurulu baskaniydi hatta dalga gecmistik bu yasta bu holding diye. Tamda bu o iste.Dur bi dakika eger Gizemli yani Yiğit ölduyse bu Yiğit onun "Evet bingo "dedi Alp "torunu oluyor"dedi.Oyleyse nerden basliycagimiz az cok belli dedim.Ama burdan birsey cikmayabilirdi birkac detay haric siradan bir yardimseverde olabilirdi ayrica torunuysa ki oyle onun bilmes cok zayif bir ihtimaldi dedim.Alp kisik bir sesle yinede gitmeliyiz ve gorusmeliyiz dedi. Basimi one dogru salladim. O zaman ilk olarak randevu almaliyiz dedim basit bir tesekkur ziyareti yapar ve konuyuda toparlariz dedim.
*****
3 gundur randevu almaya calisiyorduk.Ama bir turlu kendisine ulasamiyorduk ama bir yolu olmaliydi.Artik sinirlerimiyice bozulmus neyi nasil yapicagimi bilmiyordum.Yarin bir kez daha deniycektim ama Gulay yerine ben ariycaktim belki siradan bir avukatlik burasu zannedip ilgilenmemislerdir.Sabahi sabah ettim ve mesainin baslamasiyla numarayi cevirdim.
"Hanoğlu Holding "dedi karsimdaki kisi. Bense kibar bir ses tonuyla.. "İyi gunler ben Ala. Yigit Hanoglunun yardim ettigi yetimhanedeki cocuklardan biriyim.Ve bana yardim ettigini yeni ogrendim giyabinda Yiğit Beye yani torununa tesekkur etmek istiyorum.Lutfen benim icin cok onemli "dedim.Karsimdaki once ikna olmamis gibi davransada sonrasinda israrlarima dayanamadi ve Yigit Beye iletecegini soyledi.Tesekkur edip ve kapatmadan once israrli bir sesle tekrar rica ettim. On dakika sonra tlf caldi arayan numara Hanoğlu Holdingin numarasiydi.Yari saskinlik yari heyecan icinde actim telefonu. Karsimdaki kisi bugun saat 14:00 de Yigit Bey sizi gorecek "dedi.Sadece on dakika cunku cok dolu dedi. Tesekkur edip kapattim. Bir adim daha atmistim guzel bir adimdi.Herseyi detayina kadar dusunmeliydik.Alp'i aradim ve heyecanla anlattim. Alp'in bugun davasi vardi. "Hay Allah nasilda unuttum defim hayiflanarak.O zaman yanliz yapicam bu isi defim ve hazirlanmaya basladim.Karsimdakini etkilemeliydim guzel bir is basardiklarinin ornegi gibi kendimi gosterip mutlaka bir randevu almaliydim.Herseyi on dakikaya sigdiramazdim.
Hemen hazirlanmaya basladim dolabima bakip aldigim elbiseleri tek tek yaprak gibi atmaya basladim.. Uygun olmaliydi davetkar bir o kadarda mutavazi cekici bir o kadarda masum gorunmeliydi. Kisaca beni tekrar gormek isteyecek tarzi yakalamaliydim.Beyaz tenime koyu renk bir elbise bulmaliydim.Siyah fazla ciddi ,beyaz tenimde fazla ayni renk,mavi soguk bir renk,kirmizi fazla davetkardi. Etrafinda onu etkilemek isteyen onlarca kadin vardi. Ben farkli olmaliydim aslinda kendim olsam daha cok dikkat cekerdim. Ayni zamanda bir avukattim onun agirliginida tasimaliydim.Mezuniyete geldiginde yaninda tornadan cikmis makyajli ayni boy denecek iki kadin vardi. Ben mi? Bense 1.65 boyunda sut beyaz denecek bir ten rengi puruzsuz ,uzun saclarim buna istinaden kirpikleri simsiyah gozlerim siyah cok fazla dikkat cekiciydim.Makyaja ihtiyacim yok gibi birseydi. Sadece gozlerim kalmaliydi aklinda. Hep oyle derlerdi bana "kara gozlerin cinayet sebebi".Simdi bu sebebi kullanma vaktiydi sanirim.Ve kullanacaktimda.Uzerime diz ustu firfirli pudra rengi bir elbise giydim dekoltesi ne davetkar nede yok denecek kadar azdi. Saclarimi duzlestirdim ve actim gozlerimi belirginlestiren hafif bir makyaj yaptim altina stiletto giyip hem masum hem şuh tarzimi olusturdum. Ancak bu kadar olur dedim icimden yani bir erkek icin hazirlanmadigimi dusunursek gayet iyiydi.Su haline bak dedim bir kahkaha atarak ilk randevun tanimadigin bir adam ve üç saattir hazirlaniyorsun. Kahkahama devam ettim. Evden ciktim ve bir taksi cevirdim.. Artik donulmez bir yoldaydim ve icimden bir ses birseylerin degisecegini soyluyordu.Sanirim hakliydida... Holdingin onune geldim ve kapida durdum.Artik ogrenmeliyim bazi seyleri dedim.. Hayatimin donum noktasinda enlerimin basinda oldugunu bilemezdim...