51. Bölüm

22 7 4
                                    

    Yigitin benden bekledigi en son sözlerdi belkide. Bu kadar tepkili olmama bir anlam veremiyordu. Benimse anlatmak istedigim olay bambaşkaydi. Sevgi koşulsuz kabüllenmek miydi? Ben ona kalbimin kapilarini sonuna kadar açarken ,onun odasinin kapisindan  bile girememistim.
         Konu buda degildi. Benim yerim neresiydi. ? Yigitin yaninda olmak en dogal hakkimdi ve bundanda şikayet etmiyordu.Bende etmiyordum. Ama anlamasi gereken konu daha birkaç ay önceye kadar yanlizdim. Yanimda ise Alp vardi. Ben aciz degildim. Oldugum yere tirnaklarimla kaziyarak gelmiştim. Ya şimdi ki durumum...
- Dısari çik Yigit ...
- Yani bu mu?? Sirf sen istedin diye  birini işten çikarmadim diye mi butun bu tavirlarin ,şimarikliklarin..
- Şımarikliklarim öyle mi?? Beni bugüne kadar şimartacak kimse olmadi. Alp i bulana kadarda yanlizdim. Alti yaşindaydim sadece alti. Anne ve babam birakip gittiginde. Hoş annem bile degilmiş. Biz şimarmadik ,herseyi hemde herseyi savasarak kazandik. Sahipsizligimizin bedelini fazlasiyla ödedik. Anladin mi beni.?
     Yigit bu kadar tepki beklemiyordu ama geri adimda atmiyordu. Beni anlamiyor sadece yargiliyordu. Neden o kizi isten çikarmasini istemiştim. Bu bile ilgisini çekmiyordu. Yigit üzerindeki ceketini çikartti ,yataga firlatti.
- Bunun sebebi benmişim gibi davranma. Hepimizin ailesi yanindami sanki? Bugun senin yaptigin neydi?
- Ne neydi??
- Yagmurrrr ,Alaaaa,Yagmurrr!!!
    Yigitin sesi gitgide yükseliyordu.
- O Yagmurun tercihiydi. Eger konuşmak istese seni arardi. Beni degil..
- Nerde şimdi?
- Güvende.. Oooo Ala Hanim birde ajancilik oynamaya başlamiş.
- Anlamiyorsun degil mi?Bu Yagmurun karariydi.Benim degil.
- Onun önceki kararlarinin sonucunu görduk.
- Haaa bir yanliş yapti diye ayni yanlişlari tekrar yapabilir öyle mi??
- Konuyu saptirma .. Emir ,Yagmurun peşinde..
- Onu bulmasina izin vermem.
- Sen kendini koruyamazken onu nasil koruyacaksin söylesene..
     Yigitin yüzündeki alayci tavir beni çok üzmüştü. Ne yaşiyordum. Neden yaşiyordum.
- Yanliz kalmak istiyorum. Çik odadan..
- Tabi köşeye sıkıştin mi kaç?? Ne kadar kolay degil mi??
- Çik ....
     Aglamamak için kendimi zor tutuyordum. Yigit kapidan çikarken delirmiş gibiydi. İlk kavgamizi yapmistik evlendikten sonra.. Hemde sebep neydi? Beni dinlemek ,anlamak şöyle dursun dahada üzerime geliyordu. Nerde beni bir saat görmese özleyen adam.? Nerde papatyalari yollarima döşeyen aşk insani?? Birden Yigitin arabasinin farlarinin yandigini gördüm. Evimizde ilk gecemizdi ve o ise beni birakip gidiyordu. Yanliz kalmistim. Hickiriklarim bogazima düğümlenmişti nefes alamiyordum. Elimdeki telefonu duvara firlattim. Kaç parça oldugu umurumda bile degildi. Gözyaşlarimin akişini durduramiyordum. Ben kimseye sirtimi dönüp gitmemiştim. Kimseyi yanliz birakmamistim.Ama nedense bebekligimden beri hep terkedilmiştim." Ben bunu haketmefim" diye bagirirken sarilacak bir omuza ihtiyacim vardi. Alpin yanina gidemezdim. Yagmuru üzemezdim. Kavga sebebini ögrenmek isterse eger " senin yüzünden " dersem yıkılır ,belkide kaderini yaşamak için dönerdi Emire.
     Bir taraftan gözyaşlarimi siliyor bir taraftanda merdivenlerden iniyordum.. Ev beni boguyordu ,nefes alamiyordum. Disari çiktigimda derin bir nefes aldim. Korumalara dogru yürüdüm.
- Bir taksi çagirir misiniz?
- Yigit Bey bize birsey söylemedi Ala Hanim?
- Öyleyse kendim çağiririm..
    Bahce kapisindan çiktim. İlk gelen taksiyi durdurdum. Arkamizdan bakan korumayi farkettigimde çok geçti. Telefonla konuşuyordu ve plakaya bakiyordu. Yigite mi yoksa başkasinami plakayi verdigini bilemezdim. Eger Yigitse en fazla on dakika uzaklaşmışti. Caddeye geldigimizde rastgele bir restoranin önünde indim. Taksi trafige karistiktan sonra yeni bir taksi durdurup bindim. Teyzemin evine doğru yola çiktim. Onu ariyamiyordum. Telefonumun parcalari odamdaydi çünkü.. 
**"*
     Teyzemin evine geldigimizde taksiden indim. Teyzem taksinin geldigini salon penceresinden gördü. Bir terslik oldugunu anlamışti. Yanlizdim.. Kapiya dogru yöneldigimde karsimdan gelip kapiyi açti.
- Kizim iyi misin? Ala birine birsey mi oldu? Alp ?? Yigit?? Ala korkutma beni kizim??
    Konusamiyordum. Konussam gözyaşlarimi tutamayacaktim. Teyzemse israrla ne oldugunu ögrenmek istiyordu. Teyzeme sarilirken
- Yigitle tartistik teyze? Çok kirdi beni?
     Teyzem sasirmisti. Boynuna sarilmiş hickiriklarla ağliyordum. Teyzem beni tutarak içeri götürdü. Uyumak istiyordum . Sadece uyumak.. Teyzemi biraktigimda teyzem elimi tuttu. Bir elimlede gözyaşlarimi siliyordum.
- Tamam kizim gel hadi.. Salona gecelim biraz otur.
- Hayir ben uyuycam teyze .. Uyumak istiyorum.Uyusam acım geçer mi?  Kaç gün uyusam geçerdi? Trabzanlara tutunarak yukari çiktim. Teyzemde kolumdan destek oluyordu. Odama gittigimizde montumu çikardi teyzem. Ayakkabilarimi da çikardiktan sonra yataga yattim. Teyzem üzerimi örttü.
-Ben bir su getireyim kizim tamam mi geliyorum hemen?
     Teyzem odadan çiktiginda telefonunun çaldigi duyuluyordu. Kapiyi kapattiktan sinra cevap veriyordu.
- Burda.. Ne yaptin kizima?
- ......
- Gel sen gel konuşacagiz...
     Arayan Yigitti. Ama birsey degişmeyecekti. Çok kirilmiştim ,canim yaniyordu.
Teyzem bir sure sonra yanima geldi. Birkac yudum su icirdikten sonra
- Anlat bakalim.. Ama kizim evlilikte olur böyle şeyler..
- Olmaz teyze boyle olmaz..
     Bir taraftan aglarken bir taraftanda anlatmaya başladim.
- Buradan çiktiktan sonra büroya gittik. Beni Yagmur aradi.
- Yigitin kardesi yanilmiyorum degil mi?
- Evet... Emirden kaçmiş ve Yigitin ögrenmemesini istedi.
- Sende bunu Yigitten sakladin. Neden anlatmadin ? O , onun kardesi kizim..
- Yagmur istemedi teyze. Hazir oldugunda konusacak...O bana güvendi. Yigit neden bana güvenmedi?
     Teyzem yataga oturmustu. Kucagina almisti beni. Bense sakinlesirsem anlatiyordum. Arada aglama krizine girdigimde susuyordum..
- Ah kizim ah.. Yigite anlattin mi?
- Anlatmaya çaliştim beni dinlemedi bile.. Sonra holdinge gittik. Beni orada birakti gitti teyze. Birakti düşünebiliyor musun teyze? Yanliz kaldim.. Yine yanliz kaldim...
    Ellerimi havaya kaldirdim.. Sanki ellerimle anlatsam içimdeki aciyi anlatabilur miydim? Yada agladikca acim hafifliyor muydu?
- Bende ,beni birakip gittigi icin kizdim. Merdivenlerden odasina çiktim. Oradaki sekreter beni Yigitin odasina almadi. Düśünebiliyor musun? Odasina almadi beni..  Beniii... Sonra Yigit geldi. Onu kovmasini söyledim. Teyze ordaki kisi ben degil başkasida olabilirdi. O bir çalişan ve bunu yapmamaliydi. Yigitle tartistik odasindan çikarken kadinin tavrini görmeliydin teyze.. Kendimi hiç bu kadar kötü hissetmemistim.. Hiccccc..
- Ah yavrum benim... Bunu nasil yapar..
     Artik gücüm bitmisti. Ne kadar ağlamistim bilmiyordum..
Üzgünken neden zaman durur? Acımızi daha çok yaşatmak için mi? Mutluyken koşarak çikar merdivenleri..
   Teyzem saçlarimi oksadi.
-Uyu yavrum hadi dinlen sen..
- Teyze... Yigiti bu gece görmek istemiyorum. Lutfen .. Gelirse ,gelmezde istemiyorum. Yanliz kalmak istiyorum...
     Teyzem üzerimi örttü.. Bitkindim. Yorgundum.. Uyumusum ,ne ara uyudugumuda bilmiyorum..
**"***
     Kapidan gelen seslere uyandim. Fisilti seklindeydi. Teyzemin Yigite birseyler söyledigini duyuyordum. Yigite sert çikiyordu. Olaylari anlattigim gibi anlatmişti. Bir taraftanda Yigite kiziyordu.
- Çok mu ağladi?
- Aglamaktan konuşamiyordu.
- Ben böyle olacagini düşünememiştim. Çok kizmistim.Ben yanina gitsem olmaz mi teyze?
- Seni istemedi..
- Nasil istemedi? Neden??
- Gelmez ama eger gelirse yanliz kalmak istiyorum dedi...
- Gelmez ama... Bana artik güvenmiyor.. Ben onu dinlemedim...
        Kapidan uzaklastiklarinda sesleri duyulmaz olmuştu. Bende tekrar uyumak icin savas veriyordum. Odamin içi karanlikti. Karanlik ve ben.. Ayrilamiyorduk . Dönüp dolaşiyordum ama hep karanlik kucakliyordu beni.. Zaman kavramim kaybolmuştu.  Kapimin açildigini duydugumda teyzemin geldigini düşünmüştüm.. Yatagin yanina birinin oturdugunu farkettim. Ama gözlerimi açmak istemiyordum. Saclarimi oksadi. Minik dokunuslarla sanki kalbime dokunmaya çalişiyordu. Kulagima egilip küçük küçük buseler kondurdu.
- Özür dilerim aşkim.. Özür dilerim...
    Sonra yanima uzandi ve bana sarildi. Sabah uyandigimda yanlizdim.. Gözlerimi açtigimda başucumda papatyalarla dolu bir vazo vardi. Yastigimin üzerinde bir tane gül... Baśimi kaldirdigimda odanin her yerinde rengarenk çicekler oldugunu gördüm. Yerimden doğrulup yatagin icinde oturdum. Ne oldugunu anlamaya çalisirken Yigit elinde kahvalti tepsisiyle geldi. Tepsiyi yatagin üzerine birakti. Yanima geldi.
Saçlarimi oksarken
- Özür dilerim aşkim.. Ben dün çok gerilmiştim...
    Başimi çevirip yataktan kalktim. Pencerenin önüne dogru gittim. Telefonu çaldi Yigitin.
- Alo Sinan.. Hallettin mi?
- .......
- Tamam görüşürüz...
      Yigit telefonu kapatti. Yanima dogru yaklasti. Sekreter dün ki .. İsten kovuldu.
- Yani.. Alkismi istiyorsun?
- Anlamiyorum seni..
- Anlamazsin tabi.. Önemli olan dündü. Bana o davranisi yaparken ,bana hiç kimse gibi davranirken.. Simdi bir anlami yok Yigit.. Hemde hic..
     Yigit boş gözlerle bana bakiyordu.
- Telefonun nerde?
- Senin evinde..
- Senin evin öyle mi?
- Senin evin evet..
      Yigit bu sertligi beklemiyordu belkide.. Ama gercekten kirilmistim. Sanirim kolay kolay düzelmeyecegimi anlamişti. Teyzem kapiyi çaldi.
- Afedersiniz çocuklar. Ala ,Alp seni istiyor kizim.
Telefonu alip balkona çiktim. Alple konuşmaya başladim. Bir sorun yoktu ama Yagmur benimle konuşmak istiyordu. Gece Alple konuşmuslardi. Benim gecem ne kadar kötü geçtiyse umarim onlarin ki iyi gecmistir.Çivi çiviyi sökmüştü. Birbirlerinin dilinden anlamislardi. Telefonu kapatip teyzeme verdim. İkiside şaşkindi. Banyoya gittim. Kendime cekidüzen verdim. Yagmurla konuşurken saglam durmaliydim. Kendim mutsuzken ona mutlu olma dersleri veremezdim... Önlerinden geçtim. Montumu aldim. Teyzeme döndüm.
- Teyze ben çikiyorum.
- Nereye kizim..
- İslerim var.
- Telefonun yok Ala..
- Hallederim ben.. Görüşürüz..
      Yigitin şaşkin bakislari arasinda kapidan çiktim. Hizla merdivenlerden indim. Yigit arkamdan koşturarak iniyordu.
Bahceye ciktigimda kolumdan yakaladi.
- Nereye?
- Gercekten ilgileniyor musun?
- Tabi ki Ala.. Sen benim karimsin.. Duydun mu?
- Keske bunu dünde hatirlasaydin.
- Ala askim. Bak özür dilerim.. Tamam kizgindim .. Lutfen konus benimle lutfen..
     Cevap vermek istemiyordum. Yüzüne bos bos bakiyordum..
- Beni takip etme Yigit..
- Peki Ala peki...
      Yigit yenilginin vermis oldugu bezginlikle ellerini iki yana açti. Etrafina bakindi. Bahce kapisindan çiktim.. Arkamdan geldi ve tekrar durdurdu. Ama sonra holdinge gel.. Gelmeden önce haber ver..  Taksiyi durdurdu. Beni taksiye bindirdikten sonra hareket ettik. Taksiyle yolu yarilamistik. Arkadan gelen bir araba farkettim. Bir süre sonra araba hizlandi taksi yavaşladi. Taksinin  önünü kesen araba onu durdurdu. İcinden inen birkaç kişi beni yakaladi. Kaçamiyordum. Belimden yakalayan biri agzimi kapatti ve bayildim.. Ama tanidik hissettigim bir koku kazindi beynime..Uyandigimda gozlerim kapali ama ellerim bagli degildi. Yumusak bir yerdeydim. Ellerimi gözlerime dogru götürdüğümde biri ellerimi tuttu. Bense ne oldugunu anlamaya çalişiyordum...

    

AlaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin